Startmotor klappie geven??
Hey, nog meer shit met de Clio 16v (aftakelproces??) Wilde zostraks wegrijden, startmotor gaat rond, op een gegeven moment hoor ik dat ie nog wel ronddraait maar geen wrijving meer heeft. W.t.f.? Nu heb ik me laten vertellen dat een flinke klap ertegenaan wel eens zou kunnen helpen. Moet ik dan ook mijn rechterwiel en wielkast eruit halen?
-
Toen bij mij de startmotor wel heel erg licht rondging was m'n distributieriem gebroken.....
Ik hoop voor je (en dat zal vast wel) dat het bij jou iets simpelers is

Als je je startmotor een ram wilt verkopen hoef je alleen maar onder het uitlaatspruitstuk te zijn, kun je je wielen mooi laten zitten.
Onder je uitlaatspruitstuk zit een hitte schild als het goed is, daar zit je startmotor onder.
Dan geef je de startmotor een paar flinke tikken (wel oppassen voor het hitteschildje) en dan zou hij het misschien weer goed moeten doen.
Onder je uitlaatspruitstuk zit een hitte schild als het goed is, daar zit je startmotor onder.
Dan geef je de startmotor een paar flinke tikken (wel oppassen voor het hitteschildje) en dan zou hij het misschien weer goed moeten doen.
Hey Rob, zie ik de startmotor als eerste als ik van bovenaf langs het spruitstuk kijk? Zo ja, zit ik wel goed dan
Heb zostraks met een staaf en een hamer erop geramd. Ik merkte wel dat het leek dat iedere keer als ik dat gedaan had de startmotor meer wrijving begon te hebben. Maar zelf dacht ik dat het wiel los moest om er beter bij te kunnen. Heb ik zostraks ook geprobeerd, ook kuip losgehaald maar daar kom je dan net zo min niet echt goed bij de startmotor.
Hoe dan ook, hij starte na een paar keer flink rammen wel eventjes, maar daarna niet meer. Wordt waarschijnlijk toch andere startmotor vrees ik, want dat gelul dat dit vaker gaat voorkomen moet ik niet hebben...
Kan het trouwens komen dat het vuil in de startmotor met dit weer (de kou dan) extra dik gaat worden, waardoor de onderdelen binnenin extra vaster komen te zitten? Dan zou je toch op een of andere manier die startmotor warm moeten maken of zo? (Niet dat dat slim zal zijn
)

Hoe dan ook, hij starte na een paar keer flink rammen wel eventjes, maar daarna niet meer. Wordt waarschijnlijk toch andere startmotor vrees ik, want dat gelul dat dit vaker gaat voorkomen moet ik niet hebben...
Kan het trouwens komen dat het vuil in de startmotor met dit weer (de kou dan) extra dik gaat worden, waardoor de onderdelen binnenin extra vaster komen te zitten? Dan zou je toch op een of andere manier die startmotor warm moeten maken of zo? (Niet dat dat slim zal zijn

Marcel, ik heb hem zostraks lekker met 4! man aanegduwd en hij reed nog wel gewoon, dus maak volgende keer iemand anders bang ja?!Marcel dLC schreef:Toen bij mij de startmotor wel heel erg licht rondging was m'n distributieriem gebroken.....

-
Sorry.... zal 't nooit meer doen
Maar met een gebroken distributieriem hoeft ie ook veel minder rond te draaien en gaat ie dus ook veel lichter
(k weet hoe het klinkt helaas)

Maar met een gebroken distributieriem hoeft ie ook veel minder rond te draaien en gaat ie dus ook veel lichter

-
startmotor problemen heb ik nu ook met mijn clio16v, klik..klik, blijft hangen, ik zet em dan ff in de 1e versneling, beetje duwen en dan start ie weer, ben benieuwd hoe lang ie het nog blijft doen...anders bouw ik em uit en eerst eens beetje schoon maken met ontvetter en wd40.. 

begin bij startmotorprobplemens eerst eens met de bekabeling te checken. De hoofdvoeding op de starter, aansluiting op de accu, en massakabel tussen blok en accu moeten perfect schoon zijn.
Toevallig had ik laatst ook startmotorproblemen, bleek het het kleine stekkertje op de starter te zijn dat slecht contact maakte. (ik dacht ook al de starter te moeten vervangen, maar dat viel weer mee
)
Toevallig had ik laatst ook startmotorproblemen, bleek het het kleine stekkertje op de starter te zijn dat slecht contact maakte. (ik dacht ook al de starter te moeten vervangen, maar dat viel weer mee

rev it like a rental
Zeg, maar liep de startmotor bij jou ook nog gewoon rond? Bij mij gewoon nog wel. Staat dus niet stil als ik het contact omzet. Alleen de startmotor krijgt geen wrijving met hoe moet ik het noemen. Hij spint alleen. Zal toch geen stekkerprobleem zijn lijkt me. En hoe kom ik er het beste bij?Menno schreef:begin bij startmotorprobplemens eerst eens met de bekabeling te checken. De hoofdvoeding op de starter, aansluiting op de accu, en massakabel tussen blok en accu moeten perfect schoon zijn.
Toevallig had ik laatst ook startmotorproblemen, bleek het het kleine stekkertje op de starter te zijn dat slecht contact maakte. (ik dacht ook al de starter te moeten vervangen, maar dat viel weer mee)
als ie wel draait, maar 't rondsel niet ingrijpt op je vliegwiel, zit er echt intern in de startmotor iets niet lekker. Ik zou zeggen: vervangen.
Volgens mij kan je 'm gedeeltelijk van bovenaf en gedeeltelijk van onderaf losdraaien, en 'm zijdelings/naar boven toe verwijderen.
Succes!
Volgens mij kan je 'm gedeeltelijk van bovenaf en gedeeltelijk van onderaf losdraaien, en 'm zijdelings/naar boven toe verwijderen.
Succes!
rev it like a rental
Er is ook zo lekker veel ruimte he, in zo'n 16vMenno schreef:als ie wel draait, maar 't rondsel niet ingrijpt op je vliegwiel, zit er echt intern in de startmotor iets niet lekker. Ik zou zeggen: vervangen.
Succes!

Jajaja! Vanavond een startmotor van Emiel (Cliomaniac) gekocht en vandaag ingebouwd. Viel me niet tegen dat inbouwen, eigenlijk best wel een piece a cake, wel een beetje frotten en doen, maar verder wel te doen vanaf boven. Loopt weer als een trein.
Dus als iemand advies nodig heeft voor demontage en montage van een startmotor, zeg het maar
Dus als iemand advies nodig heeft voor demontage en montage van een startmotor, zeg het maar

1. Accu loskoppelenJasper16v schreef:Als je de volgorde van werkzaamheden op zou kunnen sommen, graag. Ik moet er ook aan geloven binnekort waarschijnlijk.
2. Hitte schild spruitstuk demonteren (schroefies losdraaien)
3. Hitteschild onder spruitstuk loshalen (2 bouten losdraaien, kom je moeilijk bij...)
4. Luchtfilter verwijderen, ivm vrije werkruimte.
5. Moertje aansluiting massa losmaken van de startmotor (valt onder het spruitstuk, maar wel bereikbaar) en ook het stekkertje losmaken (vanaf boven gezien niet zichtbaar maar wel te voelen aan onderzijde startmotor)
6. Bouten (3 stuks? Bij mij zat ie maar met 1 vast, ik weet ook niet waarom) losmaken van de startmotor. Kan ook lastig worden omdat je daar niet allemaal even goed bij komt.
Voila! Eruit die handel. Ik denk dat ik het nu nog en keer zou kunnen doen in een klein uurtje. Verder ook makkelijk, de sleutelmaten die ik heb moeten gebruiken (zo even uit mijn hoofd) zijn 10, 11, 14 en 16.
Zou allemaal zo moeten lukken. Suc6!
Had je beter kunnen doen toen je blok eruit lag man...mijnes gaat ook uit voorzorg naar de revisieboer...Jasper16v schreef:Als je de volgorde van werkzaamheden op zou kunnen sommen, graag. Ik moet er ook aan geloven binnekort waarschijnlijk.
Voor het nieuwe blok had ik totaal geen problemen, dus heb er ook niet aan gedacht. Hij zal tijdens de transplantatie wel zijn overleden. Zuurstof tekort ofzojeroen.k schreef:Had je beter kunnen doen toen je blok eruit lag man...mijnes gaat ook uit voorzorg naar de revisieboer...Jasper16v schreef:Als je de volgorde van werkzaamheden op zou kunnen sommen, graag. Ik moet er ook aan geloven binnekort waarschijnlijk.

Yep, paar tikken geven zodat er kontakt wordt gemaakt binnenin de startermotor, maar dit is echt een hulpmiddel wat een keer zijn nut verliest.AZ4L schreef:Hey, nog meer shit met de Clio 16v (aftakelproces??) Wilde zostraks wegrijden, startmotor gaat rond, op een gegeven moment hoor ik dat ie nog wel ronddraait maar geen wrijving meer heeft. W.t.f.? Nu heb ik me laten vertellen dat een flinke klap ertegenaan wel eens zou kunnen helpen. Moet ik dan ook mijn rechterwiel en wielkast eruit halen?
Wellicht dat een koolborsteltje in je startmotor kapot is of dat de aansluiting verroest is: Beter uiteindelijk een nieuwe eronder of goede ruil startmotor...
Wat ook wil helpen is de auto in z'n 2 zetten en dan voortduwen, en daarbij de auto starten.... maar euvel komt wel terug!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
heb jij er meer dan 1 versn.bak in zitten dan?????AZ4L schreef:? Gezien vanaf waar?Mrtn schreef:even ter aanvulling als je dat niet erg vindt;
de 3 bouten van de startmotor gaan links door de versn.bak heen

Project: GTT Blue Sport
Haha, nee zo bedoelde ik het niet. Ik dacht dat je het puur had over die bouten en vanaf de bestuurder bekeken gaan ze er toch echt vanaf rechts in (bevestiging startmotor)... grapjasFrits schreef:heb jij er meer dan 1 versn.bak in zitten dan?????AZ4L schreef:? Gezien vanaf waar?Mrtn schreef:even ter aanvulling als je dat niet erg vindt;
de 3 bouten van de startmotor gaan links door de versn.bak heen

Misshcien ideetje:
ff van de sloop een nieuwe startmotor halen, en "ff" erin zetten..
Heb het ook bij een vriend van me gedaan, je ben ff bezig, maar is nu weer tikkie en lopen.
Bij het starten met de oude startmotor moest ie constant ff een zetje hebben..
ff van de sloop een nieuwe startmotor halen, en "ff" erin zetten..
Heb het ook bij een vriend van me gedaan, je ben ff bezig, maar is nu weer tikkie en lopen.
Bij het starten met de oude startmotor moest ie constant ff een zetje hebben..
Clio16v rules