[19 16v] met warme motor niet meer willen starten
maar weer even een nieuw topic aangesleurd omdat ik hier niets over kan vinden.
ik heb vandaag een nieuw probleem geconstateerd bij mijn 19 16v en dat is :
als ik net een stuk heb gereden en dan de auto een aantal minuten laat staan dat hij niet meer wil starten, met koude motor starten is het geen probleem.
Kan er een probleem zijn met de sensor of met de automatische choke of zou het een computer fout zijn ?
heeft mischien iemand een idee want anders moet ik telkens me auto laten afkoelen en dan pas weer te kunnen starten
ik heb vandaag een nieuw probleem geconstateerd bij mijn 19 16v en dat is :
als ik net een stuk heb gereden en dan de auto een aantal minuten laat staan dat hij niet meer wil starten, met koude motor starten is het geen probleem.
Kan er een probleem zijn met de sensor of met de automatische choke of zou het een computer fout zijn ?
heeft mischien iemand een idee want anders moet ik telkens me auto laten afkoelen en dan pas weer te kunnen starten
Waarschijnlijk de BDP sensor van de ontsteking, die op de versnellingsbak zit.
Bovenste Doden Punt, zit op de versnellingsbak, boven het vliegwiel
Kan je hem wel starten als je hem door start met het gaspedaal op de bodem?
Dit euvel komt nog wel eens voor bij een R25 en dan ligt het vrij vaak aan de koudestartsensor, een andere/nieuwe erin en probleem opgelost.
Dit euvel komt nog wel eens voor bij een R25 en dan ligt het vrij vaak aan de koudestartsensor, een andere/nieuwe erin en probleem opgelost.
is het hitteschild boven de startmotor nog wel aanwezig???
Controleer eerst eens je massa punten aan het blok , je jou ook iets duidelijker kunnen zijn met je beschrijving...
Draait de startmotor fatsoenlijk?
zo nee > massa punt of gare startmotor
Draait de startmotor fatsoenlijk?
zo nee > massa punt of gare startmotor
Als hij nou weer niet wil starten moet je even een bougiekabel eruit halen, daar een bougie instoppen, teggen het blok (massa) aanhouden en starten (met zn 2en) Dan kan je controleren of het probleem in de ontsteking zit, of in het brandstof systeem.
Succes
Succes
ik heb precies hetzelfde probleem met m'n 2 liter motor...
maar dat schijnt te komen doordat de 1800 16v startmotor niet sterk genoeg is om de 2 liter motor snel genoeg rond te krijgen...(als ie warm is is de compressie volgens mij beter/hoger omdat "koudtoestand" spelingen meer opgeheven zijn)
williams startmotor erop en hij draait als een tiet...
maar goed...jij hebt nog de 1800 16v, dus weet ik niet of je het probleem hier moet zoeken...
maar dat schijnt te komen doordat de 1800 16v startmotor niet sterk genoeg is om de 2 liter motor snel genoeg rond te krijgen...(als ie warm is is de compressie volgens mij beter/hoger omdat "koudtoestand" spelingen meer opgeheven zijn)
williams startmotor erop en hij draait als een tiet...
maar goed...jij hebt nog de 1800 16v, dus weet ik niet of je het probleem hier moet zoeken...
Ik denk ook de startmotor, door het warm zijn van je motor heb je kans dat er iets in je startmotor geen contact meer maakt (door uitzetten en krimpen i.v.m. de warmte van je motor) of draait je startmotor wel alleen slaat je auto niet meer aan???
suc6
suc6
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Verhaal lijkt me toch wel duidelijk genoeg
uitgelegt. Startmotor draaid wel rond maar
slaat niet aan. Je kunt idd ff proberen als ie
niet aanslaat om te kijken of ie vonkt door een
losse bougie in een kabel te doen, tegen je blok
te houden, te starten en kijken of de bougie
vonkt. Vonkt deze niet dan kun je er 90% zeker
vanuit gaan dat de bdp sensor defect is die aan
de bovenzijde van de bak zit tegen het vliegwiel
aan. Komt vaker voor en klinkt heel bekend in de
oren. geld trouwens voor veel renault motoren en
is al vaker aan de orde geweest...
>>>>> dit is geen spatie hoor riel
<<<<<
Ik hoor het nog wel, Grtzz Tony
uitgelegt. Startmotor draaid wel rond maar
slaat niet aan. Je kunt idd ff proberen als ie
niet aanslaat om te kijken of ie vonkt door een
losse bougie in een kabel te doen, tegen je blok
te houden, te starten en kijken of de bougie
vonkt. Vonkt deze niet dan kun je er 90% zeker
vanuit gaan dat de bdp sensor defect is die aan
de bovenzijde van de bak zit tegen het vliegwiel
aan. Komt vaker voor en klinkt heel bekend in de
oren. geld trouwens voor veel renault motoren en
is al vaker aan de orde geweest...
>>>>> dit is geen spatie hoor riel

Ik hoor het nog wel, Grtzz Tony

als het toch vermoedelijk de startmotor of accu blijkt te zijn, zou je hem toch moeten kunnen aanduwen om dit te bevestigen? start ie dan wel dan weet je dit zeker, start ie niet kan het de ontsteking of benzinetoevoer zijn..
correct me if i'm wrong
correct me if i'm wrong

argh.. startmotor draait prima , heb iets gelezen over de Bendix dat die niet goed zou kunnen uitschieten, maar als ik start schud me blok netjes dus lijkt me niet dat een ronddraaiende startmotor je blok zo kan laten bewegen.
had er laatst wel lastvan trouwens dat de startmotor 4x rond ging en toen net leek of ie vast zat, contact af en weer starten weer 4x rond en weer hang.
3e keer startte hij wel normaal
afgelopen zaterdag wou ik het even laten zien wat ie deed ( of juist niet deed = starten) maar toen vertoonde hij geen enkel probleem, warm / half warm / koud.. helemaal goed.
maar vandaag sta ik voor de winkel, even 15 mins gewinkeld kom terug , weer niet willen starten.
aflaten koelen , (3/4 uur wachten ) en na 3x starten doet ie het weer.
ik zal even een bougie opscharrelen en die meenemen , en als ie het weer doet even kijken of het aan de ontsteking ligt.
en kan iemand mij mischien uitleggen wat de BDP sensor doet , eerder hier opgemerkt in dit topic ?
b.v.d.
had er laatst wel lastvan trouwens dat de startmotor 4x rond ging en toen net leek of ie vast zat, contact af en weer starten weer 4x rond en weer hang.
3e keer startte hij wel normaal
afgelopen zaterdag wou ik het even laten zien wat ie deed ( of juist niet deed = starten) maar toen vertoonde hij geen enkel probleem, warm / half warm / koud.. helemaal goed.
maar vandaag sta ik voor de winkel, even 15 mins gewinkeld kom terug , weer niet willen starten.
aflaten koelen , (3/4 uur wachten ) en na 3x starten doet ie het weer.
ik zal even een bougie opscharrelen en die meenemen , en als ie het weer doet even kijken of het aan de ontsteking ligt.
en kan iemand mij mischien uitleggen wat de BDP sensor doet , eerder hier opgemerkt in dit topic ?
b.v.d.
Monteer maar een nieuwe startmotor lijkt me. Hij krijgt hem namelijk niet goed rond als hij warm is.
BDP sensor is de sensor die aan de ontsteking doorgeeft wanneer de zuiger het BDP (bovenste dode punt) bereikt, en dus moet ontsteken. Als de sensor vuil is o.i.d zal je ontsteking dus niet werken.
Laatst gewijzigd door Bart V op di 20 jul 2004 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
In principe doet hij het OF wel OF niet, maar niet een beetjeNebula schreef:maar als die sensor vuil is zou je bij het rijden dus ook een verkeerde ontsteking hebben dus een slecht lopende motor ,maar hij loopt verder prima

Gewoon even vonk controleren als hij weer niet wil starten, maar wél rond draait.
Succes
naja, ding heeft het nog 2x gedaan en nog niet weer last van gehad, heb het probleem maar in het hoekje renault kwaal gedrukt.
vandaag nog geprobeerd distributie te vervangen, helwerk , eerst al kloten met de deksel van de riem, je kunt echt nergens bij , eindelijk deksel eraf , en toen proberen om de bout uit de krukas te halen, gefaald dus, luchtsleutel kreeg 'm niet los.
volgend keer maar grotere luchtsleutel zoeken..
vandaag nog geprobeerd distributie te vervangen, helwerk , eerst al kloten met de deksel van de riem, je kunt echt nergens bij , eindelijk deksel eraf , en toen proberen om de bout uit de krukas te halen, gefaald dus, luchtsleutel kreeg 'm niet los.
volgend keer maar grotere luchtsleutel zoeken..
blij zijn dat je geen clio 16v of 5 16v hebtNebula schreef:naja, ding heeft het nog 2x gedaan en nog niet weer last van gehad, heb het probleem maar in het hoekje renault kwaal gedrukt.
vandaag nog geprobeerd distributie te vervangen, helwerk , eerst al kloten met de deksel van de riem, je kunt echt nergens bij , eindelijk deksel eraf , en toen proberen om de bout uit de krukas te halen, gefaald dus, luchtsleutel kreeg 'm niet los.
volgend keer maar grotere luchtsleutel zoeken..

ok nou ben ik het moe met die bak, moet ik weer weg auto nog half warm , WEER niet aanslaan, kap kwartier omhoog ff afkoelen, 1x starten en doet het weer, even later bij de snackbar 10 minuten uit, doet ie het pas naar 3x starten.
weet iemand waar alle sensoren zitten die benodigt zijn om de auto te laten starten , kheb de startmotor al besloten tot niet het probleem te zijn.
bvd
weet iemand waar alle sensoren zitten die benodigt zijn om de auto te laten starten , kheb de startmotor al besloten tot niet het probleem te zijn.
bvd
Misschien je hele ontsteking eens vernieuwen? Ik heb dit probleem met een nwe motor gehad en een nwe startmotor. maar ik had dan ook een 2.0 en die krijgt de standaard startmotor niet rond. (zwaardere krukas. Zoals Patrick al zei een willi starter lost dit op.
Ik zou als ik jou was je pluskabel naar de startmotor vernieuwen en de massa kabel vn accu naar carr. Die kunnen ook rot zijn en dan met warmte niet voldoende stroom afgeven.
BDP-sensor is ook redelijk makkelijk te vervangen. Heb er nog wel 1 liggen om even te proberen anders.
Met wartme draait hij juist minder makkelijk omdat onderdelen uit zetten bij warmte
Niet zo snel opgeven man...sommige van ons hebben grotere problemen gehad en uiteindelijk opgelost
Ik zou als ik jou was je pluskabel naar de startmotor vernieuwen en de massa kabel vn accu naar carr. Die kunnen ook rot zijn en dan met warmte niet voldoende stroom afgeven.
BDP-sensor is ook redelijk makkelijk te vervangen. Heb er nog wel 1 liggen om even te proberen anders.
Met wartme draait hij juist minder makkelijk omdat onderdelen uit zetten bij warmte

Niet zo snel opgeven man...sommige van ons hebben grotere problemen gehad en uiteindelijk opgelost

eheh ik geef ook niet op , maar hij flikt het me alleen als ik haast heb en echt weg moet ,nooit een keer als ik in de buurt ben van iemand die er meer van weet, zal van het weekend de ontsteking nakijken + bekabeling.
Gewoon ff bij de brezan rotor, verdeelkap en bougiekabels halen. En dan de 3-punts bougies bij de renault-dealer.
Als je niet zoveel cash hebt mag je ook langskomen in Lelystad. Ik heb nog een sloper 16v staan met nieuwe bougiekabels, rotor en verdeelkap.
Die mag je dan wel hebben voor weinig 
Als je niet zoveel cash hebt mag je ook langskomen in Lelystad. Ik heb nog een sloper 16v staan met nieuwe bougiekabels, rotor en verdeelkap.


yep..Chamade Ph1 , velgen moeten nog maar eens andere onder vorige eigenaar heeft nog wel wel 's wat stoepjes geschaafd , en uitlaat is volgens mij idd een devil , heb nog niet kunnen horen of ie herrie maakt want middenpijp is helemaal gaar volgende maand weer nieuwe funds voor dat 

Maak je borst maar nat...heb maandje geleden nwe middenpijp erop gezet bij de mijne. 160 euro. Was de goedkoopste die ik vinden kon (bij de brezan). Zijn dure geintjesNebula schreef:yep..Chamade Ph1 , velgen moeten nog maar eens andere onder vorige eigenaar heeft nog wel wel 's wat stoepjes geschaafd , en uitlaat is volgens mij idd een devil , heb nog niet kunnen horen of ie herrie maakt want middenpijp is helemaal gaar volgende maand weer nieuwe funds voor dat
