De wastegate, ik neem tenminste aan dat dat dat klepje in de turbo is die wordt aangestuurd door dat ronde geval bovenop waar die 2 slangetjes ingaan (beetje vaag, maar hoop dat jullie het begrijpen

Alvast bedankt!!!
Ik ga het zo meteen proberen, ik laat het nog weten, bedankt alvast!!!Tom schreef:het stangtje is waarschijnlijk korter gemaakt door middel van dat boutje (of krom geslagen, de boerenl*l oplossing). Effe borging eraf halen en weer terug zetten. Daarna kun je met een GOEDE drukmeter wel meten of ie weer "goed" staat.
Nee, turbodrukmeter slaat ook helemaal door...Frits schreef:En kan het anders niet zijn dat je koppeling gewoon op is??
Dat deed hij bij mij ook altijd na flink sleutelen en dus olie op plekken waar je eigenlijk liever niet hebt.Marc01 schreef:Ok, bedankt voor de tip!! hij stond idd erg te roken na een testritje
Dat hoort niet, lekt er niet wat olie onder het kleppendeksel pakking door? Hoe oud is die, heb die nagekeken de laatste keer dat je je kleppen hebt gesteld? Misschien is het plastic hoekje van de carterontluchting gescheurd, gebeurt ook vaak.Marc01 schreef:Alleen als ik het slangetje openlaat is er altijd wel wat olie o.i.id op mijn hitteschild, is dat normaal?
Voor een overvloed aan benzine in de vlotterkamer van de carburateur, dus als er iets mis gaat in de benzine aanvoer regeling komt er benzine uit dat buisje en dat wil je niet op je roodgloeiende uitlaatspruitstuk hebben. Dan wordt het allemaal wel erg licht ontvlambaar.Marc01 schreef:En waar is het precies een overloop voor?
Voor teveel benzine? Maar bij mij loopt er echt continu lucht door, is dat wel normaal?Calle schreef:Voor een overvloed aan benzine in de vlotterkamer van de carburateur, dus als er iets mis gaat in de benzine aanvoer regeling komt er benzine uit dat buisje en dat wil je niet op je roodgloeiende uitlaatspruitstuk hebben. Dan wordt het allemaal wel erg licht ontvlambaar.Marc01 schreef:En waar is het precies een overloop voor?