Die lui die gokken altijd wat hoger als er GT en turbo achter op je auto staat. Hadden ze een ijk-rapport van de auto ? waren ze ookmet z'n 2-en....... anders heeft hij geen poot om op te staan !Tijn schreef:wat heeft je turbodruk met een onverantwoordelijke rijstijl te maken ? wat jij "presteert" lukt met een fiat panda ook nog wel.
oh en 100 - 70 is 30 ....
maximale turbodruk
geen ijkrapport, wel met z'n tweeen, ze vonden dat de auto trouwens in buitengewone staat was.Matthijs schreef:Die lui die gokken altijd wat hoger als er GT en turbo achter op je auto staat. Hadden ze een ijk-rapport van de auto ? waren ze ookmet z'n 2-en....... anders heeft hij geen poot om op te staan !Tijn schreef:wat heeft je turbodruk met een onverantwoordelijke rijstijl te maken ? wat jij "presteert" lukt met een fiat panda ook nog wel.
oh en 100 - 70 is 30 ....
agenten hebben altijd gelijk (niet dus)
wat was de reden voor de grote haast meneer....uhh, ik moest naar huis om de was af te halen ivm onweer.
vaak denken mensen dat die turbootjes zo hard gaan, maar dat valt tegen, zoals gezegd een fiat panda gaat even snel en valt niet zo op.
overstappen ?
Met zo'n instelling mag je 'm gelijk wel aan mij geven. Wordt ie tenminste met wat meer liefde behandeld.Rick schreef:Dus met een specialere koppakking hoef ik niet meer warm te rijden? Meteen blazen met die hap?

Sorry dat ik het zeg (ik bemoei me er vast weer teveel mee), maar dit gaat geloof ik nergens meer over...
Beetje loos topic inderdaad. We waren bij de bleedvalve en de maximale druk, remember?
-
dit is al vast het eerste wat ik heb gevonden over de bleedvalve:
Dit is dan voor een impreza
http://www.extreme-machines.nl/faq9_1.htm
De bleedvalve moet gemonteerd worden op slang C, op slang A of B wordt de motor zeer onrustig. Een absolute voorwaarde voor het uitvoeren van deze modificatie is dat je een turbodrukmeter installeert (anders is de bleedvalve niet af te regelen) en we adviseren met klem om de druk niet te veel op te voeren. Een toename van 0,1 of maximaal 0,2 bar is redelijk veilig. Zorg dat de motor niet in de fuelcut loopt (1,2 bar).
kijk nog wel ff verder maar niet vandaag
Dit is dan voor een impreza
http://www.extreme-machines.nl/faq9_1.htm
De bleedvalve moet gemonteerd worden op slang C, op slang A of B wordt de motor zeer onrustig. Een absolute voorwaarde voor het uitvoeren van deze modificatie is dat je een turbodrukmeter installeert (anders is de bleedvalve niet af te regelen) en we adviseren met klem om de druk niet te veel op te voeren. Een toename van 0,1 of maximaal 0,2 bar is redelijk veilig. Zorg dat de motor niet in de fuelcut loopt (1,2 bar).
kijk nog wel ff verder maar niet vandaag
Kun je me vertellen hoe je hier aan gekomen bent?speedline schreef:1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...
Lijkt me sterk..... op het maximale misschien maar als je je auto door die 1 graad lagere inlaatlucht meer laat presteren......Job-turbo schreef:Kun je me vertellen hoe je hier aan gekomen bent?speedline schreef:1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...
Hoe koeler je inlaat lucht hoe beter je verbranding toch? En volgens mij hoe beter je verbranding hoe meer warmte er vrij komt. Of heb ik dit mis?
Hoe kouder je inlaatlucht, hoe beter je volumetrisch rendement, zoiets was het meen ik...
Maar het concept verbranding is zo intens ingewikkeld, dat is niet een kwestie van graadje hier, graadje daar, betere dit of dat is. Geloof best dat het gemeten is, dat wat Speedline vertelt. Maar dat is niet een kwestie van doorvoeren naar 10 graden oid.
Een betere verbranding is een meer volledige verbranding, dus betere omzetting naar eindprodukt. Ik denk dat het weer ff tijd is voor een theoretisch lesje van Speedline. (en dit is dus niet sarcastisch bedoeld!)
Maar het concept verbranding is zo intens ingewikkeld, dat is niet een kwestie van graadje hier, graadje daar, betere dit of dat is. Geloof best dat het gemeten is, dat wat Speedline vertelt. Maar dat is niet een kwestie van doorvoeren naar 10 graden oid.
Een betere verbranding is een meer volledige verbranding, dus betere omzetting naar eindprodukt. Ik denk dat het weer ff tijd is voor een theoretisch lesje van Speedline. (en dit is dus niet sarcastisch bedoeld!)
Van of voorOllie schreef:Hoe kouder je inlaatlucht, hoe beter je volumetrisch rendement, zoiets was het meen ik...

Daar doelde ik dus opJob-turbo schreef:Hoe koeler je inlaat lucht hoe beter je verbranding toch? En volgens mij hoe beter je verbranding hoe meer warmte er vrij komt. Of heb ik dit mis?

Je leest 'ns wat...Job-turbo schreef:Kun je me vertellen hoe je hier aan gekomen bent?speedline schreef:1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...
Laatst gewijzigd door speedline op ma 19 jul 2004 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan het dus niet onderbouwen?
oh oh OLLIE!!!! WAAR BEN JE???
INGRIJPEN!!!
voordat dit de mist in gaat!!!

INGRIJPEN!!!

voordat dit de mist in gaat!!!

Was alleen nieuwsgierig maarja.. als je geen zin hebtspeedline schreef:Om kort te gaan; jawel, geen zin, nee dus.Job-turbo schreef:Je kan het dus niet onderbouwen?

Zoals al aangegeven........ je leest eens watspeedline schreef:Om kort te gaan; jawel, geen zin, nee dus.Job-turbo schreef:Je kan het dus niet onderbouwen?

Nog ff verder googelen en we vinden hier vast weer 100 regels aan text die van een internetpagina komen

Nog geen tijd gehad dus

Er komt meer warmte vrij die je vervolgens gebruikt om de zuiger sneller naar beneden te drukken. Met het juiste ontstekingstijdstip heeft dit geen invloed.Job-turbo schreef:Hoe koeler je inlaat lucht hoe beter je verbranding toch? En volgens mij hoe beter je verbranding hoe meer warmte er vrij komt. Of heb ik dit mis?
Hoofd en bijzaken leren onderscheiden. We hebben het hier over uitlaatgastemperatuur als invloed op de levensduur van je motor. Niet hoeveel vermogen er uit komt.Matthijs schreef: Lijkt me sterk..... op het maximale misschien maar als je je auto door die 1 graad lagere inlaatlucht meer laat presteren......
zjesus wat gedraag jij je kinderachtig matthijs. Ik heb je de laatste tijd niets anders zien doen dan afzeiken.
there is no spoon.
ksal nog ff een ontopic-je doen:
als het gaat om maximale turbodruk...
afgelopen zaterdag met iemand van Cloud Nine Tractorpulling team staan praten die een setje cilinderkoppen van een Chevy V8 kwam brengen...
we moeten voor hen wat "laswerkzaamheden" verrichten omdat 3 bar overdruk "iets" teveel was voor een 8 liter V8...uiteraard gestookt op 99% methanol...
maar goed...was dan wel goed voor 2000 pktjes...
en hij hield het toch 60 meter vol

als het gaat om maximale turbodruk...
afgelopen zaterdag met iemand van Cloud Nine Tractorpulling team staan praten die een setje cilinderkoppen van een Chevy V8 kwam brengen...
we moeten voor hen wat "laswerkzaamheden" verrichten omdat 3 bar overdruk "iets" teveel was voor een 8 liter V8...uiteraard gestookt op 99% methanol...
maar goed...was dan wel goed voor 2000 pktjes...

en hij hield het toch 60 meter vol

Ok Mekkeré... Zal ik het ff anders formuleren:Matthijs schreef:Zoals al aangegeven........ je leest eens watspeedline schreef:Om kort te gaan; jawel, geen zin, nee dus.Job-turbo schreef:Je kan het dus niet onderbouwen?
Nog ff verder googelen en we vinden hier vast weer 100 regels aan text die van een internetpagina komen
Nog geen tijd gehad dus
Jij bent hier helemaal geen gesprekspartner in deze en in de lange drijfstangen discussie. En bouw eerst eens een auto af ipv altijd te zeiken.
Ik heb nog een boekje thermodynamica van verbrandingsmotoren in het Duits van 1000+ pagina's. Lees je dat ff uit net als moi. Kom je dan weer mee praten goed?!
Laatst gewijzigd door speedline op ma 19 jul 2004 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jammer hoor....
Altijd dat geweld. Xedrah had je geloof ik ook al bedreigd 

Maar nog even op het onderwerp terug te komen. Ik begrijp nog steeds niet als je inlaat lucht in temperatuur zakt dat dan je uitlaat temperatuur ook zakt.
Als je dezelfde hoeveelheid warmte loslaat op een hoeveelheid "stof" zoals lucht waarbij de basistemperatuur bijvoorbeeld 20 graden is en in de andere situatie 80 graden.Job-turbo schreef:Maar nog even op het onderwerp terug te komen. Ik begrijp nog steeds niet als je inlaat lucht in temperatuur zakt dat dan je uitlaat temperatuur ook zakt.
Welke hoeveelheid lucht is er dan warmer aan het eind van de opwarmcyclus?
Is dat nu zo moeilijk voor te stellen.
En het is het nu zo moeilijk voor te stellen dat ik niet altijd zin heb om dit soort dingen die je op de middelbare school bij natuurkunde had kunnen leren x op x voor te kauwen?!
Dat verhaal kan ik me wel voorstellen. Maar door die 20 graden inlaatlucht is je verbranding beter en dus heter dan die van die met 80 graden inlaat lucht. Dus dat is weer de andere kant van het verhaal. Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt.
WOEI ! Wat zijn ze weer gezellig. Kritiek kun je niet tegen en 1 van de auto's is al klaar hoor...... had ik jou dan moeten bellen zodat je daar ook weer weer van op de hoogte was ?speedline schreef:Ok Mekkeré... Zal ik het ff anders formuleren:Matthijs schreef:Zoals al aangegeven........ je leest eens watspeedline schreef:Om kort te gaan; jawel, geen zin, nee dus.Job-turbo schreef:Je kan het dus niet onderbouwen?
Nog geen tijd gehad dus
Jij bent hier helemaal geen gesprekspartner in deze en in de lange drijfstangen discussie. En bouw eerst eens een auto af ipv altijd te zeiken.
Ik heb nog een boekje thermodynamica van verbrandingsmotoren in het Duits van 1000+ pagina's. Lees je dat ff uit net als moi. Kom je dan weer mee praten goed?!
Iig....... de opzoek-methode onderbouw dus hier dus wel

Tuk

Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 19 jul 2004 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik viond het allemaal super interessant om te lezen, maar zon bitchfight maakt het nog leuk ook

@ speedy, ff een vraagje, als je afstelling niet goed voor elkaar is wordt je EGT ongeveer 250 graden te hoog. Wat voor intercooler moet ik hebben?speedline schreef: 1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...

rev it like a rental
Moet zeggen dat ik het ook erg lastig vind om niet te reageren op de kort door de bocht uitspraken c.q. verwijzingen naar literatuur van speedline. Maar we houden het vriendelijk, anders komen er straks nog meer bedreigingen.Vospower schreef:Ik viond het allemaal super interessant om te lezen, maar zon bitchfight maakt het nog leuk ook![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Inhoudelijk is het helaas niet gemakkelijk om een discussie te voeren omdat speedline het toch altijd beter weet. Bovendien is iedereen dom of moet zich eerst maar eens verdiepen.

Veel van zijn posts hebben trouwens een hoog commercieel gehalte, is dat toegestaan op dit forum?
Tot zover off-topic. On-topic durf ik niet meer.

Als ik te ver ga, dan hoor ik het wel.

Zullen wsij het anders doen ??Xedrah schreef:Moet zeggen dat ik het ook erg lastig vind om niet te reageren op de kort door de bocht uitspraken c.q. verwijzingen naar literatuur van speedline. Maar we houden het vriendelijk, anders komen er straks nog meer bedreigingen.Vospower schreef:Ik viond het allemaal super interessant om te lezen, maar zon bitchfight maakt het nog leuk ook![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VECHTÛÛÛHHH ???????