maximale turbodruk
Kan iemand mij vertellen wat de maximaal veilig haalbare turbo druk is met een std koppakking van 1,9 mm en wat die is bij een dikkere competitie koppakking van 2,4 mm zonder dat ik over moet stappen op het plaatsen van andere zuigers voor lagere compressie, ik heb namelijk een grotere turbo liggen van KKK waar ik eens mee wil gaan experimenteren 

Met standaard carburateur kun je ruim over de 1.5Bar die jouw "grote" KKK eventueel zou kunnen leveren. (Maximale laaddruk is afhankelijk van type turbo!)
Maar met zulke turbodrukken moet er wel wat meer aan de auto gebeuren. Een fatsoenlijke upgrade brandstofpomp, nieuwe (instelbare) brandstofdrukregelaar en een rijke sproeierbezetting om te beginnen.
En de hogere laaddruk behoeft meer intercooler capaciteit.
De rest is en wordt uitgebreid besproken in andere topics.
Maar met zulke turbodrukken moet er wel wat meer aan de auto gebeuren. Een fatsoenlijke upgrade brandstofpomp, nieuwe (instelbare) brandstofdrukregelaar en een rijke sproeierbezetting om te beginnen.
En de hogere laaddruk behoeft meer intercooler capaciteit.
De rest is en wordt uitgebreid besproken in andere topics.
Er bestaal een speciale speedline-high-boost checklist in een van die topics 

there is no spoon.
-
je kan met een standaard koppakking, warm rijden en een satndaard interkooler op 0.9 bar zetten zonder dat je elke week wel iets moet vervangen. zet je hem op 1 bar of hoger is serieus vragen om problemen.
Dus met een specialere koppakking hoef ik niet meer warm te rijden? Meteen blazen met die hap?5gt8vturbo schreef:je kan met een standaard koppakking, warm rijden en een satndaard interkooler op 0.9 bar zetten zonder dat je elke week wel iets moet vervangen. zet je hem op 1 bar of hoger is serieus vragen om problemen.

-
- Über-Spammer
Ben benieuwd hoe lang alles het dan uit houd 

ook met 0.9 bar moet je al aan de sproeierbezeting werken eigenlijk ...5gt8vturbo schreef:je kan met een standaard koppakking, warm rijden en een satndaard interkooler op 0.9 bar zetten zonder dat je elke week wel iets moet vervangen. zet je hem op 1 bar of hoger is serieus vragen om problemen.
there is no spoon.
-
je moet hem natuurlijk altijd warm rijden
en inderdaad moet je grote sproeiers plaatsen bij 0.9bar. anders gaat hij schraal lopen.

Geef die jongen dan ook even aan waar hij het ongeveer moet gaan zoeken qua sproeierbezeting
-
je heb bij http://www.gttuning.com can je een groep A carb halen ben je in een keer klaar. verder bij achterberg denk ik
een vriend van mij doet het zelf.
een vriend van mij doet het zelf.
achterberg levert niets meer heb ik begrepen. en heeft geloof ik ook nooit aan gr.A carbs gedaan.
een 140 hoofdsproeier moet genoeg zijn by the way.
een 140 hoofdsproeier moet genoeg zijn by the way.
there is no spoon.
Dus jij zegt bij deze: Jongen schroef er een 140 hoofdsproeier in en je zit gebakkenTijn schreef: een 140 hoofdsproeier moet genoeg zijn by the way.

Ik hbe jou opinie nog niet gehoord over de koppakking... ken ne zou ik zeggen...... de vraag blijft dan: Zegt ik "Ken net" of "Ken niet"
Ga je voor safe dan monteer je een andere koppakking

nee, ik zeg dat je bij 0,9-1 bar met een 140 sproeier gebakken zit. meer zeg ik niet.
Die koppakkings-vraagstukken heb ik ook wel een mening over, alleen gaat sie niet in op het beoogde budget, want dat is dat je met de standaard zuigers etc ongeacht de koppakking niet meer dan 1.1 / 1.2 moet proberen te draaien en dat een dikkere koppakking niet gaat voorkomen dat er een goeie set zuigers nodig is. Daarna lekker een standaard dikte koppakking gebruiken by the way, hoe kleiner het kwetsbare oppervlak hoe beter.
Die koppakkings-vraagstukken heb ik ook wel een mening over, alleen gaat sie niet in op het beoogde budget, want dat is dat je met de standaard zuigers etc ongeacht de koppakking niet meer dan 1.1 / 1.2 moet proberen te draaien en dat een dikkere koppakking niet gaat voorkomen dat er een goeie set zuigers nodig is. Daarna lekker een standaard dikte koppakking gebruiken by the way, hoe kleiner het kwetsbare oppervlak hoe beter.
there is no spoon.
Helemaal mee eens hoor
Ik bedoelde sowieso met dat zei "zei" over die 140 sproeier..... jongen ga er voor.. proberen is weten
Ook mee eens namelijk 
Over die koppakking..... ik hbe daar ook wel eens over zitten denken..... een dikkere zou je namelijk in de regel harder aan moeten trekken... die zou bij een dunnere natuurlijk niet hoeven omdat er geen xtra "rek" op zit.
Tijn goed punt ! Waar reed jij nou mee ? Wel standaard zuigers nog (gaat veranderen begreep ik
) Waarschijnlijk hbe je achterberg ook gesproken omdat je weet dat hij niets meer zou leveren ?
Iig.... reed jij met stnd koppakking ?

Over die koppakking..... ik hbe daar ook wel eens over zitten denken..... een dikkere zou je namelijk in de regel harder aan moeten trekken... die zou bij een dunnere natuurlijk niet hoeven omdat er geen xtra "rek" op zit.
Tijn goed punt ! Waar reed jij nou mee ? Wel standaard zuigers nog (gaat veranderen begreep ik

Iig.... reed jij met stnd koppakking ?
Ik rijd al tijden met een standaard koppakking en standaard zuigers en dat met 1,1 bar op dit moment. 

Job-turbo schreef:Ik rijd al tijden met een standaard koppakking en standaard zuigers en dat met 1,1 bar op dit moment.

We gaan nu wel de compressie aanpassen om met een hogere druk te kunnen rijden 

Job-turbo schreef:We gaan nu wel de compressie aanpassen om met een hogere druk te kunnen rijden

Met de standaard compressie en goede zuigers kom je toch gewoon verder ?
there is no spoon.
Sorry...Ikke niet begrijp.... Verder dan....Tijn schreef:Met de standaard compressie en goede zuigers kom je toch gewoon verder ?

verder qua resultaat. als je een dikke koppakking monteert is het materiaal van je zuigers nog steeds niet van die kwaliteit dat het een grotere hitte aankan die bij meer vermogen vrij komt.....Job-turbo schreef:Sorry...Ikke niet begrijp.... Verder dan....Tijn schreef:Met de standaard compressie en goede zuigers kom je toch gewoon verder ?
there is no spoon.
Er komt wel meer hitte vrij inderdaad. Maar ik zit nog lang niet op het punt dat je gesmolten zuigers krijgt. Het gaat ook om de afstelling. Als jij je ontsteking goed hebt afgesteld en je zorgt ervoor dat
er genoeg brandstof binnenkomt blijft het zaakje wel lekker koel. IK heb mijn auto nog niet boven de 90 graden olie temp gehad.
er genoeg brandstof binnenkomt blijft het zaakje wel lekker koel. IK heb mijn auto nog niet boven de 90 graden olie temp gehad.
ok, laat ik het dqan anders zeggen : met standaard zuigers moet je rijker rijden en dat kost vermogen....
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
Tja, het is "HET" 1 of ut ander 

Na de dynodag in Goes ben ik nu wel een voorstander van individueel afstellen van de sproeierbezetting of injectie op de gt turbo...
Wat de temperaturen in de verbrandingskamer betreft. Besef goed dat een intercooler hier vergaande invloed op heeft. 1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...
Betrouwbaarheid is namelijk een nummer 1 argument voor een (grotere) intercooler...
En als het om zeer grote koelvermogens gaat in een beperkte ruimte is de chargecooler (lucht/water intercooler) de onbetwiste winnaar...
Wat de temperaturen in de verbrandingskamer betreft. Besef goed dat een intercooler hier vergaande invloed op heeft. 1 graad lagere inlaatlucht temperatuur geeft een bijna 1 graad lagere uitlaatgastemperatuur...
Betrouwbaarheid is namelijk een nummer 1 argument voor een (grotere) intercooler...
En als het om zeer grote koelvermogens gaat in een beperkte ruimte is de chargecooler (lucht/water intercooler) de onbetwiste winnaar...
gaan we weerspeedline schreef:Na de dynodag in Goes ben ik nu wel een voorstander van individueel afstellen van de sproeierbezetting of injectie op de gt turbo...

Mrtn = Maarten
nu staat er al zoveel info op deze site!!!!
LAAT IEDEREEN DIE ER EEN BEETJE VERSTAND VAN HEEFT TOCH ZELF ZIJN OPVOER PRAKTIJKEN BESLISSEN!!!!
ter info voor speedie dit ois absoluut niet negatief bedoeld ten opzichte van jou adviezen.
wat ik bedoel te zeggen is dat er meerdere mogelijheden zijn al s dit vaak wel budget afhankelijk!!!!
kortom hoe meer geld hoe meer betrouwbaar vermogen je kunt kopen wat mij betreft.

LAAT IEDEREEN DIE ER EEN BEETJE VERSTAND VAN HEEFT TOCH ZELF ZIJN OPVOER PRAKTIJKEN BESLISSEN!!!!
ter info voor speedie dit ois absoluut niet negatief bedoeld ten opzichte van jou adviezen.
wat ik bedoel te zeggen is dat er meerdere mogelijheden zijn al s dit vaak wel budget afhankelijk!!!!
kortom hoe meer geld hoe meer betrouwbaar vermogen je kunt kopen wat mij betreft.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik weet ook wel dat mijn blokje op 1 bar en een groter sproeiertje niet kapot gaat
ligt ook een beetje aan de beheersbaarheid van je rechtervoet. Een bleedvalve werkt ook, ik reed vaak op 0.6 gewoon, die 1 bar of hoger voor de emergencies of automaxx sprintjes
Heeft 't blok geen schrijntje pijn van.

welke emergencies dan, werk je bij de ambulancedienst ?Riël schreef:Ik weet ook wel dat mijn blokje op 1 bar en een groter sproeiertje niet kapot gaatligt ook een beetje aan de beheersbaarheid van je rechtervoet. Een bleedvalve werkt ook, ik reed vaak op 0.6 gewoon, die 1 bar of hoger voor de emergencies of automaxx sprintjes
Heeft 't blok geen schrijntje pijn van.
ik vind remmen persoonlijk belangrijker in geval van nood.
-
ik heb gehoord dat een bleedvalve super slecht is voor je turbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit omdat met normale sproeiers
0.5 bar genoeg Bezine
1.0 Bar veel te weinig gaat schraal lopen
en met grotere Sproeiers
0.5 Bar te veel benzine
0.9 Bar genoeg benzine
en met rally sproeiers
0.5 help ik verzuip
0.9 te veel benzine
1.3of meer bar genoeg benzine
en voor je turbootje qua remmen lekker die van een clio of 19 16v eronder renmt perfect
Dit omdat met normale sproeiers
0.5 bar genoeg Bezine
en met grotere Sproeiers
0.5 Bar te veel benzine
0.9 Bar genoeg benzine
en met rally sproeiers
0.5 help ik verzuip
0.9 te veel benzine
en voor je turbootje qua remmen lekker die van een clio of 19 16v eronder renmt perfect
bullshit.5gt8vturbo schreef:ik heb gehoord dat een bleedvalve super slecht is voor je turbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
there is no spoon.
Heb je metingen die de bovenstaande "bull shit" onderstrepen? Want met de wide band lambda sonde loopt een gt turbo rond de 900MBar met standard carb en sproeiers zelfs te rijk...5gt8vturbo schreef: Dit omdat met normale sproeiers
0.5 bar genoeg Bezine
en met grotere Sproeiers
0.5 Bar te veel benzine
0.9 Bar genoeg benzine
en met rally sproeiers
0.5 help ik verzuip
0.9 te veel benzine
Boven 1Bar is leuk en aardig maar ten eerste is de ontsteking er niet op gemaakt en ten tweede is het dan geen slecht idee om de sproeierbezetting op de rollenbank af te laten stellen.
Rijk is leuk, te rijk kost power...
En wat de remmen betreft. Doe mij maar een 285mm kit met Ferodo blokken. Want dat 16v spul heb ik onderhand al weer gezien...
ik rijd nog steeds op 07. bar maar toch wat bonnen vandaag.
1x roodlicht ( oranje/rood) hier stond politie.
1x 45 km te snel, helaas klopt dit niet is gegokt, werd achtervolgd door politie in bebouwde kom waar 70 toegestaan was, ik reed 100 exact.
toen ik de zwaailichten zag, werkten mijn standaardremmen uitstekend.
kosten totaal 365 euro, kassa.
inkomen/maand 935 euro slechts, mag ik bedelen op de site ik zie het niet meer zitten.
1x roodlicht ( oranje/rood) hier stond politie.
1x 45 km te snel, helaas klopt dit niet is gegokt, werd achtervolgd door politie in bebouwde kom waar 70 toegestaan was, ik reed 100 exact.
toen ik de zwaailichten zag, werkten mijn standaardremmen uitstekend.
kosten totaal 365 euro, kassa.
inkomen/maand 935 euro slechts, mag ik bedelen op de site ik zie het niet meer zitten.
Laatst gewijzigd door pierre op zo 18 jul 2004 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
wat heeft je turbodruk met een onverantwoordelijke rijstijl te maken ? wat jij "presteert" lukt met een fiat panda ook nog wel.
oh en 100 - 70 is 30 ....
oh en 100 - 70 is 30 ....
there is no spoon.