Tim schreef:Speedline schreef:Nu leg je weer de fout bij iemand anders.
Tja het zal eve lekker worden dat de fout bij mij ligt

Ik weet niet wat er in de tussentijd gebeurt is maar toch nog ff dit. Ik loop regelmatig bij JL Tuning en die heeft toch wel "wat ervaring" opgedaan met al die onderhanden genomen gtt's. 1 ding staat bij bijna alle auto's als een paal boven water. De eerste vraag van mensen die langskomen is wat kost opvoeren en wat levert het op. En dan gaat de kap open en moet je gaan vertellen wat er eerst allemaal vervangen moet worden om uberhaupt de auto in goede staat te brengen en daarna te kunnen opvoeren. En dan wel opvoeren met maatregelen zodat het heel blijft. Er zijn mensen die zeiken dat ik van die enorme lijsten opstel van zaken die nodig zijn bij tuning. Dat heeft zo zijn reden. Ik streef altijd naar het beste uitgangspunt. Vooral de motor moet heel blijven als je er lang achter elkaar volgas mee rijdt...
Je kunt wel rijden zonder een oliekoeler, zonder een rijkere sproeierbezetting of betere intercooler bij hogere turbodruk. Maar er zijn maar heel weinig mensen die het benul hebben hoe je dan moet rijden, dat je dan maar sprintjes kan trekken voor enkele seconden en dan het gas er weer af moet halen. Al kan een gt turbo motor heel wat hebben aangezien je soms gevallen tegen komt waar je oren en ogen van beginnen te klapperen.
In het algemeen gesteld is de staat van de meeste gtt's om te huilen wat de elektra en het mechaniek betreft. En in 90% van de gevallen moet het budget voor tuning eerst worden besteed aan onderhoud en reparatie. Maar de fout ligt volgens jouw niet echt bij jouw en ook niet bij de garage die het inbouwt. Maar als je bij iemand de motorrevisie en inbouw en uitbouw had die verstand c.q. ervaring heeft met gtt's had je deze problemen naar alle waarschijnlijkheid niet gehad. Die fout heb je mijns inziens dan wel gemaakt. Het is preken voor eigen parochie maar als je bij een specialist te rade gaat profiteer je van zijn of haar ervaring. En naar alle waarschijnlijkheid was dan de rekening bij in of uitbouw veel hoger uitgevallen. Dit omdat de nodige randorganen moesten worden gecontroleerd en daarna vervangen.
En misschien heeft zelfs de garage die de in- en uitbouw heeft verzorgd dit ook wel beseft maar alleen gedaan wat de opdracht was. In en uitbouw van het mechaniek. Niet meer, niet minder. Alleen jammer is dat een gt turbo een heel gevoelige mengselbereiding heeft en een haperinggevoelige ontsteking. Een dodelijke combinatie zoals je hebt ondervonden. Maar dat is mijn persoonlijke mening...