Gtt project Tim: auto houd nog steeds in ofzoiets....(zucht)

Vertel hier alles over je project.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

waarom niet zelf reviseren, ben nu bezig met g60 blok uit corrada van een maatje van me, had een smolten zuiger, blok laten boren, kop laten reviseren de rest allemaal zelf gedaan monteren van krukas en lagers enz enz is goed te doen als je maar secuur werkt en de tijd ervoor neemt, de g60 is nu bijna klaar om terug in de auto te worden gehangen. omdat et blok toch open lag gelijk maar ff andere nokken as derin, g-lader helemaal laten bewerken, andere chip in de ecu, moet nu echt gaan als een raket. maja et wor nooit een gt turbo :lol: :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja blokken reviseren stelt geen hol voor, kep ook een Nissan CA18DET blok gereviseerd, maar doet dat ertoe hier? Nee :p

Enneh een blok inbouwen heeft nix tot weinig met het stukgaan van je motor te maken. Ik vrees dat je de fout dan eerder bij jezelf moet zoeken....

Trouwens een blok inbouwen stelt weinig voor, als het blok compleet is opgebouwd kun je em met een paar uur rijdend hebben.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Tim schreef:
Maik (WOOFER) schreef:voor het geval je het nog niet wist.

http://www.jltuning.nl (nieuwere look :D )
Is nog steeds in opbouw :s .
Misschien kun je met het daar vermelde telefoonnummer en e-mail adres wel contact opnemen met bepaalde mensen!?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Tim schreef:
Speedline schreef:Nu leg je weer de fout bij iemand anders.
Tja het zal eve lekker worden dat de fout bij mij ligt :@


Ik weet niet wat er in de tussentijd gebeurt is maar toch nog ff dit. Ik loop regelmatig bij JL Tuning en die heeft toch wel "wat ervaring" opgedaan met al die onderhanden genomen gtt's. 1 ding staat bij bijna alle auto's als een paal boven water. De eerste vraag van mensen die langskomen is wat kost opvoeren en wat levert het op. En dan gaat de kap open en moet je gaan vertellen wat er eerst allemaal vervangen moet worden om uberhaupt de auto in goede staat te brengen en daarna te kunnen opvoeren. En dan wel opvoeren met maatregelen zodat het heel blijft. Er zijn mensen die zeiken dat ik van die enorme lijsten opstel van zaken die nodig zijn bij tuning. Dat heeft zo zijn reden. Ik streef altijd naar het beste uitgangspunt. Vooral de motor moet heel blijven als je er lang achter elkaar volgas mee rijdt...

Je kunt wel rijden zonder een oliekoeler, zonder een rijkere sproeierbezetting of betere intercooler bij hogere turbodruk. Maar er zijn maar heel weinig mensen die het benul hebben hoe je dan moet rijden, dat je dan maar sprintjes kan trekken voor enkele seconden en dan het gas er weer af moet halen. Al kan een gt turbo motor heel wat hebben aangezien je soms gevallen tegen komt waar je oren en ogen van beginnen te klapperen.

In het algemeen gesteld is de staat van de meeste gtt's om te huilen wat de elektra en het mechaniek betreft. En in 90% van de gevallen moet het budget voor tuning eerst worden besteed aan onderhoud en reparatie. Maar de fout ligt volgens jouw niet echt bij jouw en ook niet bij de garage die het inbouwt. Maar als je bij iemand de motorrevisie en inbouw en uitbouw had die verstand c.q. ervaring heeft met gtt's had je deze problemen naar alle waarschijnlijkheid niet gehad. Die fout heb je mijns inziens dan wel gemaakt. Het is preken voor eigen parochie maar als je bij een specialist te rade gaat profiteer je van zijn of haar ervaring. En naar alle waarschijnlijkheid was dan de rekening bij in of uitbouw veel hoger uitgevallen. Dit omdat de nodige randorganen moesten worden gecontroleerd en daarna vervangen.

En misschien heeft zelfs de garage die de in- en uitbouw heeft verzorgd dit ook wel beseft maar alleen gedaan wat de opdracht was. In en uitbouw van het mechaniek. Niet meer, niet minder. Alleen jammer is dat een gt turbo een heel gevoelige mengselbereiding heeft en een haperinggevoelige ontsteking. Een dodelijke combinatie zoals je hebt ondervonden. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

speedline schreef:
Tim schreef:
Maik (WOOFER) schreef:voor het geval je het nog niet wist.

http://www.jltuning.nl (nieuwere look :D )
Is nog steeds in opbouw :s .
Misschien kun je met het daar vermelde telefoonnummer en e-mail adres wel contact opnemen met bepaalde mensen!?
Heb ik al gebeld maar JL begint niet aan motoren die bij Vegee vandaan komen, volgens hem is de kwaliteit van die motoren niet al te best en heeft hij er geen zin in dat hij er dan gezeik mee krijgt als er wat mis mee gaat.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Steven schreef:Trouwens een blok inbouwen stelt weinig voor, als het blok compleet is opgebouwd kun je em met een paar uur rijdend hebben.
Enne is dat met een brug of zonder een brug :) .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Anonymous

Tim schreef:
Steven schreef:Trouwens een blok inbouwen stelt weinig voor, als het blok compleet is opgebouwd kun je em met een paar uur rijdend hebben.
Enne is dat met een brug of zonder een brug :) .
Ik heb het nu met een brug gedaan. Zonder kan perfect..... Met een takel is het eigenlijk nog wel wat makkelijker ook :) (mijn subframe en draagarmen wilde ik los hebben namelijk)
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Nog steeds gezocht :) goed inbouw adress die me motortje kan inbouwen en alles zeer goed kan nakijken.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als je dat ding hier krijgt, een weekendje is 't wel gefixed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik weet wel, dat als mijn revisieblokje erin zit (waar ik inmiddels ook al meer dan 2 maand op wacht), de auto uitgebreid over de testbank en aan de lambda gaat :D .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef:Als je dat ding hier krijgt, een weekendje is 't wel gefixed.
Hier kan het ook, ik wil em wel inbouwen, maar ben alleen verantwoordelijk voor de inbouw.
Tuurlijk kijk ik wel ff of alles goed loopt etc. en zorgen dat je em goed laat inlopen. (dus beginnen met goedkope olie en dan direct olie + filter wisselen na een klein rondje touren)
Maar als ie dan weer stukloopt omdat die motor gewoon niet goed is of verkeerd gebruikt kan ik daar weinig aan doen uiteraard.

Jij zoekt verantwoordelijkheid waar iemand niet verantwoordelijk voor kan zijn, behalve het revisie bedrijf.
Verder sluit ik me aan bij Speedline.
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Steven schreef:
Riël schreef:Als je dat ding hier krijgt, een weekendje is 't wel gefixed.
Hier kan het ook, ik wil em wel inbouwen, maar ben alleen verantwoordelijk voor de inbouw.
Tuurlijk kijk ik wel ff of alles goed loopt etc. en zorgen dat je em goed laat inlopen. (dus beginnen met goedkope olie en dan direct olie + filter wisselen na een klein rondje touren)
Maar als ie dan weer stukloopt omdat die motor gewoon niet goed is of verkeerd gebruikt kan ik daar weinig aan doen uiteraard.

Jij zoekt verantwoordelijkheid waar iemand niet verantwoordelijk voor kan zijn, behalve het revisie bedrijf.
Verder sluit ik me aan bij Speedline.
Enne wat moet dat koste steven :) .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kweenie wat je allemaal hebt? Moet het blok ook nog geheel opgebouwd worden met randartikelen enzo?

Nou ben ik vanaf woensdag op vakantie tot de 29e, daarna kunnen we misschien wel eens een afspraak maken. Als ik weet wat er allemaal precie smoet gebeuren en wat al gedaan is kan ik ws. wel een schappelijk prijsje maken voor je ;)

Of andere vraag, wat heb je ervoor over :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

3 kratten bier en een fles melk :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik mag geen alcohol :p
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee daarom de melk
:D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

jah dies voor de volgende dag als die 3 kratten opzijn zeker :p
Goed nu weer back ontopic ;)

Ik zal me nummer es PM-en..
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

3 kratten? ik hoor net dat ik ook moetr komen helpen. altijd al eens een blok willen zien bungelen aan een balkon :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah dag dit gebeurt mooi in Velsen Noord, altijd fijn zo'n brug en luchtsleutel etc. :p

Dat met die balkonrand was leuk voor 1 :D
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Steven schreef:Kweenie wat je allemaal hebt? Moet het blok ook nog geheel opgebouwd worden met randartikelen enzo?

Nou ben ik vanaf woensdag op vakantie tot de 29e, daarna kunnen we misschien wel eens een afspraak maken. Als ik weet wat er allemaal precie smoet gebeuren en wat al gedaan is kan ik ws. wel een schappelijk prijsje maken voor je ;)

Of andere vraag, wat heb je ervoor over :D
Hmmm de 28e ga ik op vakantie dus dat wordt denk ergens medio augustus denk ik.

En dat blok moet nog helemaal worden opgebouwd ligt nu bijna helemaal kaal in de schuur.Verder moet alles goed worden nageken van wat wel en niet moet worden vervangen.

Enne is een pallet bier goed(alchohol vrij bier kan ook) :wink: .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als je nou nagaat wat een blok inbouwen kost bij een beetje bedrijf, hoe durf je dan met een pallet bier aan te komen??? :p
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

-Ray- schreef:als je nou nagaat wat een blok inbouwen kost bij een beetje bedrijf, hoe durf je dan met een pallet bier aan te komen??? :p
Waarom wordt je ook niet meteen penningmeester van het TTT ;)
Alleen nog maar VW!
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

-Ray- schreef:als je nou nagaat wat een blok inbouwen kost bij een beetje bedrijf, hoe durf je dan met een pallet bier aan te komen??? :p
72 kratten bierX 9,-= 648,- pleuro's maar ik het over een wat kleiner palletje :D .
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Marc01
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 7:06
Locatie: Egmond
Contacteer:

FF een vraagje, wat kost dat nou zo'n blok laten reviseren?
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Ik heb het blokkie niet laten reviseren maar heb een ruilmotor gekregen dus een (je kan wel zeggen)een nieuw motorblok kosten +/- 1250,- ik kreeg hem geluukig wat goedkoper in verband met garantie.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:als je nou nagaat wat een blok inbouwen kost bij een beetje bedrijf, hoe durf je dan met een pallet bier aan te komen??? :p
Sowieso geen bier, alleen harde euros ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goh het blokje zit erin en hij rijd alweer.
Geheel opgebouwd&ingebouwd by /me 8)

Moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren, maar dat moet wel goedkomen.

Dus er is weer een GTT op de weg :)
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

Marc01 schreef:FF een vraagje, wat kost dat nou zo'n blok laten reviseren?
Ben ik ook wel benieuwd naar :)
Iemand wat info? 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vege is (gelukkig) failliet.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Steven schreef:Vege is (gelukkig) failliet.
Dit is BullShit...

Vege heeft op een slimme manier alle werknemers die incompetent/ongemotiveerd waren de deur uit gedaan, en zullen gewoon weer aanvangen met de werkzaamheden...

je MOET tegenwoordig wel, zeker in Nederland... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ow, naja ik had het ook maar gehoord.... :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tuurlijk slim van vege,maar betekend wel dat degéne die net voor
het faillietsement daar een blokkie hebben gekocht,wel hun garantie kwijt zijn (N) .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/GT%20Tim.jpg[/img]

Kijk daar is het beestje weer, kep helaas geen foto van mijn mooie inbouw kunstwerk want hijs zojuist weer vertrokken met de rechtmatige eigenaar :)
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Jaa en wat rijdt dat weer heerlijk zo`n GTTje :),nog een paar kleine dingetjes veranderen een vers APKtje erop en dan is ie voorlopig weer eve klaar.
Steven nog harstikke bedankt voor het inbouwen hij loopt goed start goed dus top.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ojah je moet nog ff een andere intercooler regelen Tim, bij deze is de hele thermostaat eruit gesloopt en nu kan de lucht ook gewoon direct de andere slang in, zonder eerst door de intercooler te gaan.

Vergeten te zeggen gister :)
Plaats reactie