Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik beschouw het niet als arrogantie, maar ik wil wel een keer een rondleiding. Kan dat ook? ;) (Y)
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Wordt dat dan een nieuwe meeting? Ik wil ook wel eens een rondje kijken en luisteren ;)

Wie weet kan ik dan eindelijk eens wat technisch verstand erin harken bij mij :p
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

iwi schreef:Wordt dat dan een nieuwe meeting? Ik wil ook wel eens een rondje kijken en luisteren ;)

Wie weet kan ik dan eindelijk eens wat technisch verstand erin harken bij mij :p
Moet te doen zijn.....:P

Maar bij een volgende meeting, zou ik wel graag wat meer uitleg willen ja!

Het was nu al wel super om er zo bij te zijn, je ziet evengoed een hoop, maar meer uitleg is altijd fijn! :)
Alleen nog maar VW!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Over stemmingmakerij gesproken :evil:

Zoek nou eerst eens uit wat er aan de hand is, want daar hoor ik niemand over. Beetje makkelijk om die motorbouwer de schuld te geven, volgens mij is hier toch wat anders aan de hand.

Eerst ff gedegen op onderzoek, eventueel met iemand die 't spelletje echt snapt, en dan pas aan 't schroeven. Hier wordt je echt alleen maar allerlei verkeerde kanten opgewezen door allerlei lieden die de geruchten die ze her en der opvangen als kennis beschouwen....
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ding loopt zeker op noodprogramma :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Menno schreef:Over stemmingmakerij gesproken :evil:

Zoek nou eerst eens uit wat er aan de hand is, want daar hoor ik niemand over. Beetje makkelijk om die motorbouwer de schuld te geven, volgens mij is hier toch wat anders aan de hand.

Eerst ff gedegen op onderzoek, eventueel met iemand die 't spelletje echt snapt, en dan pas aan 't schroeven. Hier wordt je echt alleen maar allerlei verkeerde kanten opgewezen door allerlei lieden die de geruchten die ze her en der opvangen als kennis beschouwen....
Ik ben benieuwd of die motor van Melvin in perfecte afgestelde staat op kan tegen een 2 liter met meganekop en 286 graden nokkenassen die goed afgesteld staat...ik denk van niet :wink:

voor wat betreft die 1800 motor...
Als je een williamskop monteert, oke 16v kop met williamsnokkenassen en meganekleppen, dan heb je naar mijn idee een goede basis voor een 2litermotor...de 1800 (of 1750 eigenlijk) zal hier waarschijnlijk problemen mee hebben om de lucht naar binnen te krijgen...openingsduur van de williamsnokkenassen zijn (naar mijn weten) korter, en de luchtsnelheid (die al niet zo hoog is met die onwijs grote inlaatkanalen) gaat NOG verder omlaag, door de grotere kleppen...

en allemaal heel fijn dat het zogenaamd een "blueprintmotor" is, maar als iemand denkt dat ie daar flinke pk-stappen mee zal maken, die spoort "naar mijn mening" niet...

dus als iemand je MENING vraagt over wat het beste te doen, dan doe ik dat toch gewoon...?

Ik hoop wel dat Melvin ff uitzoekt wat nu het beste is voor zijn auto, en dat ie dat ook doet...want dit klopt gewoon niet...

dus: Melvin: Succes!

(PS: bel anders Achterberg ff op, als je hem te pakken kunt krijgen, die weet hier wel veel vanaf...ik weet uit ervaring dat als je hem belt met een vraag over een "blauwe" motor, dan lult ie het komende half ur je oren van je kop, en weet je zo'n beetje alles! :)

groeten
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

[quote="speedline"]Hoe komen jullie in hemelsnaam op het idee dat verstelbare poelies niet nodig zijn? Wie heeft dat in zijn "oneindige wijsheid" bepaald? Nooit gezien of gehoord wat je kunt doen met de verstelmogelijkheden!? Want je laat gewoon vermogen of koppel liggen zonder verstelbare poelies... En zonder verstelbare poelies kun je de nokkenassen in mijn opinie al niet eens goed op tijd zetten...

Want met een gevlakte kop bijvoorbeeld kan het wel eens verdomd lastig worden... De afstand van krukaspoelie tot nokkenaspoelies veranderd zoals ongetwijfeld iedereen weet en dat is niet zo maar te corrigeren met de spanrol...

Maar als jullie denken dat het kan? Be my guest...

Na wat metingen te hebben verricht komt het TOEVALLIG goed uit bij deze (5502213 Catcams) nokkenassen in combinatie een 1,2 mm gevlakte kop...

dus daar kan ik ook niks aan doen...

Ik geloof GELIJK dat je het met verstelbare poelies verder kan schoppen, maar als je eerst gaat meten en je blijkt niks te hoeven verstellen, dan is het naar mijn mening zonde van de 200-300 euro voor die dingen...

groeten
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:Over stemmingmakerij gesproken :evil:

Zoek nou eerst eens uit wat er aan de hand is, want daar hoor ik niemand over. Beetje makkelijk om die motorbouwer de schuld te geven, volgens mij is hier toch wat anders aan de hand.


Er was al besproken dat eerst uitgezocht moest worden wat er aan de hand was. Dus compressiemeting, vaststellen of nokkenassen wel op tijd stonden (waren wat twijfels over), etc...

Dus wees maar niet bang...

Enneh makkelijk om de motorenbouwer de schuld geven? Die auto was net klaar en goed volgens zijn makers? Nou dat ie goed was hebben we gezien in Goes. 114pk aan de wielen in vergelijking tot 124pk voor een standaard 16v die net gechipt was... (Uiteraard zijn er wat variabelen.) Een duidelijk verschil...

Maar je hoeft hier niet te claimen dat we aan stemmingmakerij doen richting Melvin of iemand anders. Er is hem op het hart gedrukt eerst onderzoek te (laten) voor er verdere actie ondernomen wordt.
Menno schreef:Eerst ff gedegen op onderzoek, eventueel met iemand die 't spelletje echt snapt, en dan pas aan 't schroeven. Hier wordt je echt alleen maar allerlei verkeerde kanten opgewezen door allerlei lieden die de geruchten die ze her en der opvangen als kennis beschouwen....
Ach ach... Stemmingmakerij?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik wacht alleen eerst even af wat men gaat beslissen over mijn blok. De compressie moet nog gemeten worden en ook even de standen van mijn nokkenassen.

Als de klepstoters vervangen gaan worden, vraag ik me af of het blok eruit moet. Als ze dat niet gaan doen, weet ik nog niet zeker of ik dan ook (vanwege de kosten) het onderblok ga doen. Daar is even het wachten op. Dat van die nokkenassen is vrijwel zeker. Het is afwachten wie welke kosten moet gaan betalen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb de auto nu weggebracht en waarschijnlijk wordt de compressie morgen doorgemeten. Dat zal misschien wat meer duidelijkheid gaan brengen. Deze spullen zijn wel optioneel;

- 2 liter onderblok PtrGte: 1250 Euro
- Verstelbare nokkenastandwielen: 175 Euro
- Nokkenassen (5502213): 475 Euro

INLAAT vs UITLAAT

klepspeling 0.00mm 0.00mm
duratie [0.1mm+s] 286° 277°
duratie [1.0mm+s] 246° 238°
klep lift 10.65mm 10.20mm nok lift - -
klep spreiding 110° 110° timing [1.0mm+s] 13/53° 49/ 9°
lift in BDP 2.40mm 1.85mm

NODIGE ONDERDELEN
nokvolgers: O.E.M.
veerschotels: O.E.M.
klepveren: O.E.M.

# enkel geschikt voor professioneel weggebruik of dirt track met aangepaste ECU of carburatoren
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

R(ay)Si schreef:
iwi schreef:Wordt dat dan een nieuwe meeting? Ik wil ook wel eens een rondje kijken en luisteren ;)

Wie weet kan ik dan eindelijk eens wat technisch verstand erin harken bij mij :p
Moet te doen zijn.....:P

Maar bij een volgende meeting, zou ik wel graag wat meer uitleg willen ja!

Het was nu al wel super om er zo bij te zijn, je ziet evengoed een hoop, maar meer uitleg is altijd fijn! :)
>>PM<< 8)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

speedline schreef:


@ Florus -> Geen populaire statements van je weet niet wat het oplevert. De specialisten weten wat het oplevert maar trekken hun mond niet open om zichzelf niet in een lastig parket te brengen als ze er wat naast zitten. Daar wordt je zelfs met de beste bedoelingen keihard op afgerekend. Het is niet persoonlijk maar onthou je aub van dat soort statements. Meer stemmingmakerij als toegevoegde waarde aan de discussie in mijn opinie.

Dacht juist dat hier het forum voor was,
gedachten en ervaringen uitwisselen,en nu wordt ik dus gelijk als stemmingmaker betiteld.
Maar 'k zal verder m'n mond wel houden :X ,het woord
is aan mr. speedy.

AT YOUR SERVICE :p .
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zullen we er allemaal over ophouden nu :)

want zometeen gaat ook net als bij Rob's topic hier een slotje op, en dat is zonde, want dat was niet de insteek van Melvin...

slotjes zijn voor onzinnige topics en niet voor topics waar "echte" problemen in voorkomen...

(sorry forum mods, maar moest het ff kwijt :wink: )
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

En ik vind t ook helemaal niet erg als er wat wordt afgeweken van het onderwerp.
Des te meer gediscuseer, des te meer info. Meer mensen weten toch meer dan 1!

Met andere woorden: Alle info en visies zijn gewoon welkom! (Y)

PS: Nog bedankt voor diegene die voor MIJ wel genoeg info zorgen. :worship:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Vandaag is dan eindelijk de compressie doorgemeten. Het schiet ook niet echt op als alles eigenlijk al betaald is. (S)
Gelukkig was de uitslag wel goed en daar is dus niets mis mee.

Ook een verhelderend gesprek gehad met PtrGte. Als de nokkenassen komen, gaan er wel verstelbare tandwielen op.

Afhankelijk wie er voor welke kosten op zal gaan draaien ben ik er nog niet uit wat ik ga doen.
Morgen langs de monteur en het revisiebedrijf. Hopelijk is er nog wat te regelen. :s

Om alleen de stoters en stokken te vervangen is wel de goedkoopste oplossing (qua arbeid)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

PtrGte schreef:zullen we er allemaal over ophouden nu :)

want zometeen gaat ook net als bij Rob's topic hier een slotje op, en dat is zonde, want dat was niet de insteek van Melvin...

slotjes zijn voor onzinnige topics en niet voor topics waar "echte" problemen in voorkomen...

(sorry forum mods, maar moest het ff kwijt :wink: )
Ik volg 't op de voet, wel boeiend allemaal :p maar ben wel een beetje lief voor mekaar hé! Het is best interessant op de lijn te staan en te kijken hoe jullie elkaar proberen je gelijk te laten erkennen. Goed bezig! Ben benieuwd naar eventuele resultaten ;)

[/u]
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Maar de auto rijdt voor de rest wel goed??

Dan zou ik eerst maar even lekker rondtoeren en genieten van je mooie auto. Dan ken je al genietend nadenken en sparen voor de ideeën die je hebt om alles strax goed te krijgen, toch?

Veel kunnen genieten van de auto heb je nog niet...
Mrtn = Maarten
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Mrtn schreef:Maar de auto rijdt voor de rest wel goed??

Dan zou ik eerst maar even lekker rondtoeren en genieten van je mooie auto. Dan ken je al genietend nadenken en sparen voor de ideeën die je hebt om alles strax goed te krijgen, toch?

Veel kunnen genieten van de auto heb je nog niet...
Het probleem is namelijk dat hij afgesteld moet worden op de testbak. Dit is natuurlijk niet gratis.
Nu is dat nog niet gedaan omdat alles nog open moet.
Het nadeel van het niet afstellen is dat hij te arm loopt, met als gevolg dat er pingelschade ontstaat.
Momenteel staat hij dus stil en bespaard me ook weer wat geld.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Vandaag even in conclaaf geweest met het revisiebedrijf. Deze geeft aan dat de hydrolische stoters niet op hun werking te controleren is. Dit heeft hij ook niet gedaan bij de revisie. Aangezien hij beweert dat het niet echt te traceren is welke het zijn, adviseerd hij ze alle 16 te vervangen. (a 27 euro)

Hij beweerde ook dat het mogelijk door een vervuiling kan komen. Je kan er ook een reiniger doorheen gooien en kijken wat er dan gebeurd met het tikken. Die reiniger kan ook worden vervangen door een litertje ATF olie. Een niet goede werking heeft maar een heel minimaal verschil op vermogen.

Door dit spul erin te gooien en een paar honderd km te rijden moet het getik weg zijn, mits ze vervuild zijn geraakt. Als dat niet het geval is zijn ze versleten. Het risico wil ik niet nemen ivm mogelijk pingelschade omdat het blok te arm staat. Zal een powerboostvalve (benzinedrukregelaar) een tijdelijke oplossing zijn om het te arm staan te voorkomen?

Is eventuele pingelschade ook te controleren zonder het blok uit elkaar te halen? Er is geen compressieverschil en er zijn geen andere rare bijgeluiden.

Over de kosten heb ik het ook nog gehad met de schadehersteller. Deze gaf aan wel wat kosten te dekken. Als er aan het blok wordt begonnen gaat gelijk alles in 1 keer gebeuren. Dan ben ik hopelijk voorlopig klaar.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

En wat zeggen hun ervan dat je minder vermogen hebt dan een standaard 16v?
5 GT Turbo '88 GT5
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Afstelling nokkenas...
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

das echt ********... (censuur :) )

als het aan de timing zou liggen dan hebben zij het niet goed afgesteld...

maar goed ik kan vanuit hier niet in die motor kijken, dus...
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Donleben schreef:Door dit spul erin te gooien en een paar honderd km te rijden moet het getik weg zijn, mits ze vervuild zijn geraakt. Als dat niet het geval is zijn ze versleten. Het risico wil ik niet nemen ivm mogelijk pingelschade omdat het blok te arm staat. Zal een powerboostvalve (benzinedrukregelaar) een tijdelijke oplossing zijn om het te arm staan te voorkomen?

Is eventuele pingelschade ook te controleren zonder het blok uit elkaar te halen? Er is geen compressieverschil en er zijn geen andere rare bijgeluiden.
Kan iemand hier meer over vertellen?
das echt ********... (censuur :) )
Dit scheelt weer 8): Over de kosten heb ik het ook nog gehad met de schadehersteller. Deze gaf aan wel wat kosten te dekken.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Donleben schreef:
Donleben schreef:Door dit spul erin te gooien en een paar honderd km te rijden moet het getik weg zijn, mits ze vervuild zijn geraakt. Als dat niet het geval is zijn ze versleten. Het risico wil ik niet nemen ivm mogelijk pingelschade omdat het blok te arm staat. Zal een powerboostvalve (benzinedrukregelaar) een tijdelijke oplossing zijn om het te arm staan te voorkomen?

Is eventuele pingelschade ook te controleren zonder het blok uit elkaar te halen? Er is geen compressieverschil en er zijn geen andere rare bijgeluiden.
Kan iemand hier meer over vertellen?

Maat van me had een tijdje geleden een Safrane V6 met een zwaar geratel in het blok...ik een half litertje ATF erin gegooid, en gezegd tegen hem dat een flink eind moest gaan stampen...150 kilometer later kwam ie met een grote smile terug :"opgelost"
daarna wel GELIJK de olie verversen...want de ATF zet zich in de stoter, en sluit hem af...die ATF is voor je lagers niet zo goed, maar dat is alleen erg slecht als je er meer dan 1000 kilometer mee blijft rijden...

het is te proberen...
das echt ********... (censuur :) )
Dit scheelt weer 8): Over de kosten heb ik het ook nog gehad met de schadehersteller. Deze gaf aan wel wat kosten te dekken.
nou das helemaal mooi...minder mooi is dat die stoters onwijs duur zijn...maar dat wist je al...setje gewone nieuwe stoters kost 400 euro...

mechanische zijn slechts een paar euro duurder...

ze zijn te leveren...maar kan best wel eens lang duren...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

als ik die 400 euro bekijk ken je het ook ff bij JLtuning proberen, ik zag bij K-tec dat die dingen 240 pond voor een set waren...das ongeveer 360 euro...weet alleen niet wat de verzendkosten zijn...
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Je kan het bij jl halen voor dezelfde prijs als op internet staat :) Geen verzendkosten.
5 GT Turbo '88 GT5
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat verhaal van die stoters is wel waar. ATF of schoonmaakmiddel wil vaak wel helpen. Ook gaat 't getik vaak gewoon weg na de nodige km's met warme olie.

Zolang je geen vollast rijdt, kan je prima rijden zonder gevaar voor motorschade. No problemo.

Voor serieuse pingelschade hoeft je blok niet uit elkaar, dat hoor je zo wel :p

Ennuh, mechanische stoters voor een weg-auto, is dat nou wel zo'n wijs idee?

Als ik 't koppelverloop zie krij ik trouwens ook niet echt het idee dat die nokkenassen nou zo verkeerd staan, maar that's just my 2p.
rev it like a rental
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Menno schreef:Dat verhaal van die stoters is wel waar. ATF of schoonmaakmiddel wil vaak wel helpen. Ook gaat 't getik vaak gewoon weg na de nodige km's met warme olie.

Zolang je geen vollast rijdt, kan je prima rijden zonder gevaar voor motorschade. No problemo.

Voor serieuse pingelschade hoeft je blok niet uit elkaar, dat hoor je zo wel :p

Ennuh, mechanische stoters voor een weg-auto, is dat nou wel zo'n wijs idee?

Als ik 't koppelverloop zie krij ik trouwens ook niet echt het idee dat die nokkenassen nou zo verkeerd staan, maar that's just my 2p.


inderdaad...een correcte opmerking...

oplossing...willienokkenassen verkopen en je geld steken in een "upgrade" nokkenasje...zal het wel veel goed maken, maar goed, dat had ik al gezegd...

@Menno: nee, die mechanische stoters is ook geen goed idee...maar wel nodig als je over een bepaalde nokkenas beschikt...maar die zou ik (als ik Melvin was) er niet in doen...
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik lees het nu pas, best wel klote Melvin.

Hoe zit het met de timing, ligt de riem gelijk met het streepje op het tandwiel?
Waren de inlaatkanalen ook bewerkt?
Welk type injectoren?
Wat is de compressie verhouding?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

RO 16v schreef:Ik lees het nu pas, best wel klote Melvin.

Hoe zit het met de timing, ligt de riem gelijk met het streepje op het tandwiel?
Waren de inlaatkanalen ook bewerkt?
Welk type injectoren?
Wat is de compressie verhouding?
Het is inderdaad een beetje erg balen en dat had ik dus niet verwacht. Het is mogelijk dus wel zo dat de nokkenassen niet helemaal goed staan. Echter kan het ook zijn dat het niet uitpakt met deze setup. Williams nokkenassen zijn toch voor een 2 liter en heeft een ander koppelverloop.

Nu moeten de klepstoters vervangen worden en gaan er gelijk andere nokkenassen in met verstelbare tandwielen. Dan moet het weer opnieuw worden afgesteld. Dat van die nokkenassen zal ik ook op de bank laten fijn-afstellen.

Qua injectoren zijn het nog steeds dezelfde (gele). Ik denk wel dat ik misschien 1 categorie zwaarder moet gaan met de nokkenassen die er komen gaan. Ik heb een keer een link gezien waar dat allemaal precies stond beschreven. Dat was een Amerikaanse site volgens mij. Als iemand die link nog heeft ben ik er erg benieuwd naar. Welke injectoren zijn 1 tik zwaarder en zal dit ook een gunstig effect hebben?

De compressie was doorgemeten en gaf dus wel een goede waarde. Daar zou het dus niet aan liggen. De kop was maar heel ligt gevlakt. De inlaatkanalen zijn niet aangepast. Alleen de kleppen in een 1800 kop. De kop is niet op een aparte flowbank geweest.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik heb ooit eens met een zelfde set-up gereden.
Bij mij waren de inlaatkanalen geflowd en de c.v aangepast op 11,1:1, dit in combi met de willy nokkies, grotere kleppen en andere injectoren (niet meer opbrengst maar betere versproeing) zag je een duidelijke vermogens toename vanaf de 4500 tpm.

Met deze set-up had ik riem 3 nokkies terug gezet t.o.v. het tandwiel (met de klok mee), hier had ik de beste timing mee, misschien heb je er iets aan.

Ik zal even kijken welk type injectoren er bij mij inzitten, deze geven iets meer opbrengst maar hebben een veel betere versproeing.
Ik heb eventueel nog (bergen)injectoren van een Megane 2.0 16V liggen, maar ik weet alleen niet hoe het zit met de aansturing, was iets anders dacht ik.

Maar euhh wat was jou C.V.??? stuur anders eens een pm.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hier nog de link naar veel info over andere injectoren die ik al zocht;
http://www.autospeed.com/cms/A_0102/art ... larArticle

@RO16v; Had jij beide nokkenassen 3 tandjes veranderd?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik ben vandaag maar even met mijn clio naar Hurricane Racing Engines in Heerhugowaard gegaan. Daar ook even de compressie op laten meten en gelijk wat advies ingewonnen. Het vreemde was dat het getik nu wel weer weg was na 2 km rijden :evil:

De uitslag van de compressie was niet extreem hoog. Eigenlijk gewoon normaal. Gezien vanaf de distributie:

1. 10,0
2. 10,0
3. 10,2
4. 10,5

Daarmee is dus niets mis mee, alleen dat hij achteraf gezien misschien iets meer gevlakt had kunnen worden.

Ook bij hun hadden we een discussie over eventueel mechanische klepstoters. Dat geeft toch wel meer werk en gaven mij als advies om toch gewoon hydrolische stoters in te gooien.

Met aanschaf en monteren van de klepstoters, nokkenassen en afstellen hiervan kom ik op een totaal van ongeveer 700 euro inclusief.

Misschien dat het wel nodig is om 1 tik zwaardere sproeiers erin te zetten of de benzinedruk iets te verhogen. Kunnen deze originel sproeiers wel genoeg opbrengen?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Huh?

Je motor kon perfect worden afgesteld op de rollenbank zoals je zelf hebt kunnen zien.

Er hoeven geen injectoren gemonteerd te worden met hogere opbrengst.

Het probleem was dat jouw motor niet meer lucht verpompte. Een motor moet namelijk meer lucht verpompen waar je vervolgens in de goede en constante maat brandstof bijmengt. Dat levert extra vermogen op.

Dus eerst meer lucht door mechanische tuning, vervolgens meer peut erbij en voila meer power.

En sproeiers? Jouw auto heeft brandstofinjectie met injectoren.

En wat je voorheen met je sproeierbezetting deed bij een carburateur auto om af te stellen doe je nu met een laptop met injectie...

Verlies dat aub niet uit het oog...
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik weet trouwens nog een "streetjob" geflowde cilinderkop te liggen... Een zelfde type als wat JL Tuning normaal levert.

Combineer dat met 286 graden cat cams, verstelbare poelies en chiptuning op maat. "Garantie" voor een goed resultaat.

Die kop heeft zich al bewezen in een competente Clio rally auto.
Plaats reactie