

Moet te doen zijn.....iwi schreef:Wordt dat dan een nieuwe meeting? Ik wil ook wel eens een rondje kijken en luisteren![]()
Wie weet kan ik dan eindelijk eens wat technisch verstand erin harken bij mij
Ik ben benieuwd of die motor van Melvin in perfecte afgestelde staat op kan tegen een 2 liter met meganekop en 286 graden nokkenassen die goed afgesteld staat...ik denk van nietMenno schreef:Over stemmingmakerij gesproken![]()
Zoek nou eerst eens uit wat er aan de hand is, want daar hoor ik niemand over. Beetje makkelijk om die motorbouwer de schuld te geven, volgens mij is hier toch wat anders aan de hand.
Eerst ff gedegen op onderzoek, eventueel met iemand die 't spelletje echt snapt, en dan pas aan 't schroeven. Hier wordt je echt alleen maar allerlei verkeerde kanten opgewezen door allerlei lieden die de geruchten die ze her en der opvangen als kennis beschouwen....
Menno schreef:Over stemmingmakerij gesproken![]()
Zoek nou eerst eens uit wat er aan de hand is, want daar hoor ik niemand over. Beetje makkelijk om die motorbouwer de schuld te geven, volgens mij is hier toch wat anders aan de hand.
Ach ach... Stemmingmakerij?Menno schreef:Eerst ff gedegen op onderzoek, eventueel met iemand die 't spelletje echt snapt, en dan pas aan 't schroeven. Hier wordt je echt alleen maar allerlei verkeerde kanten opgewezen door allerlei lieden die de geruchten die ze her en der opvangen als kennis beschouwen....
>>PM<<R(ay)Si schreef:Moet te doen zijn.....iwi schreef:Wordt dat dan een nieuwe meeting? Ik wil ook wel eens een rondje kijken en luisteren![]()
Wie weet kan ik dan eindelijk eens wat technisch verstand erin harken bij mij
Maar bij een volgende meeting, zou ik wel graag wat meer uitleg willen ja!
Het was nu al wel super om er zo bij te zijn, je ziet evengoed een hoop, maar meer uitleg is altijd fijn!
Dacht juist dat hier het forum voor was,speedline schreef:
@ Florus -> Geen populaire statements van je weet niet wat het oplevert. De specialisten weten wat het oplevert maar trekken hun mond niet open om zichzelf niet in een lastig parket te brengen als ze er wat naast zitten. Daar wordt je zelfs met de beste bedoelingen keihard op afgerekend. Het is niet persoonlijk maar onthou je aub van dat soort statements. Meer stemmingmakerij als toegevoegde waarde aan de discussie in mijn opinie.
Ik volg 't op de voet, wel boeiend allemaalPtrGte schreef:zullen we er allemaal over ophouden nu![]()
want zometeen gaat ook net als bij Rob's topic hier een slotje op, en dat is zonde, want dat was niet de insteek van Melvin...
slotjes zijn voor onzinnige topics en niet voor topics waar "echte" problemen in voorkomen...
(sorry forum mods, maar moest het ff kwijt)
Het probleem is namelijk dat hij afgesteld moet worden op de testbak. Dit is natuurlijk niet gratis.Mrtn schreef:Maar de auto rijdt voor de rest wel goed??
Dan zou ik eerst maar even lekker rondtoeren en genieten van je mooie auto. Dan ken je al genietend nadenken en sparen voor de ideeën die je hebt om alles strax goed te krijgen, toch?
Veel kunnen genieten van de auto heb je nog niet...
Kan iemand hier meer over vertellen?Donleben schreef:Door dit spul erin te gooien en een paar honderd km te rijden moet het getik weg zijn, mits ze vervuild zijn geraakt. Als dat niet het geval is zijn ze versleten. Het risico wil ik niet nemen ivm mogelijk pingelschade omdat het blok te arm staat. Zal een powerboostvalve (benzinedrukregelaar) een tijdelijke oplossing zijn om het te arm staan te voorkomen?
Is eventuele pingelschade ook te controleren zonder het blok uit elkaar te halen? Er is geen compressieverschil en er zijn geen andere rare bijgeluiden.
Dit scheelt weerdas echt ********... (censuur)
nou das helemaal mooi...minder mooi is dat die stoters onwijs duur zijn...maar dat wist je al...setje gewone nieuwe stoters kost 400 euro...Donleben schreef:Kan iemand hier meer over vertellen?Donleben schreef:Door dit spul erin te gooien en een paar honderd km te rijden moet het getik weg zijn, mits ze vervuild zijn geraakt. Als dat niet het geval is zijn ze versleten. Het risico wil ik niet nemen ivm mogelijk pingelschade omdat het blok te arm staat. Zal een powerboostvalve (benzinedrukregelaar) een tijdelijke oplossing zijn om het te arm staan te voorkomen?
Is eventuele pingelschade ook te controleren zonder het blok uit elkaar te halen? Er is geen compressieverschil en er zijn geen andere rare bijgeluiden.
Maat van me had een tijdje geleden een Safrane V6 met een zwaar geratel in het blok...ik een half litertje ATF erin gegooid, en gezegd tegen hem dat een flink eind moest gaan stampen...150 kilometer later kwam ie met een grote smile terug :"opgelost"
daarna wel GELIJK de olie verversen...want de ATF zet zich in de stoter, en sluit hem af...die ATF is voor je lagers niet zo goed, maar dat is alleen erg slecht als je er meer dan 1000 kilometer mee blijft rijden...
het is te proberen...
Dit scheelt weerdas echt ********... (censuur)
: Over de kosten heb ik het ook nog gehad met de schadehersteller. Deze gaf aan wel wat kosten te dekken.
Menno schreef:Dat verhaal van die stoters is wel waar. ATF of schoonmaakmiddel wil vaak wel helpen. Ook gaat 't getik vaak gewoon weg na de nodige km's met warme olie.
Zolang je geen vollast rijdt, kan je prima rijden zonder gevaar voor motorschade. No problemo.
Voor serieuse pingelschade hoeft je blok niet uit elkaar, dat hoor je zo wel![]()
Ennuh, mechanische stoters voor een weg-auto, is dat nou wel zo'n wijs idee?
Als ik 't koppelverloop zie krij ik trouwens ook niet echt het idee dat die nokkenassen nou zo verkeerd staan, maar that's just my 2p.
Het is inderdaad een beetje erg balen en dat had ik dus niet verwacht. Het is mogelijk dus wel zo dat de nokkenassen niet helemaal goed staan. Echter kan het ook zijn dat het niet uitpakt met deze setup. Williams nokkenassen zijn toch voor een 2 liter en heeft een ander koppelverloop.RO 16v schreef:Ik lees het nu pas, best wel klote Melvin.
Hoe zit het met de timing, ligt de riem gelijk met het streepje op het tandwiel?
Waren de inlaatkanalen ook bewerkt?
Welk type injectoren?
Wat is de compressie verhouding?