OBD-tunen Laguna II GT 1.8 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Patzu

Hallo daar, ben nieuw forumlid en heb een vraagje over een Laguna II.
Het gaat om een Laguna GT 1.8 16v met een LPG G3-installatie. Ik zou het vermogen ietwat willen opkrikken, maar op een verantwoorde manier. Nou heb ik wat gelezen over OBD-tuning, dat is een manier van tunen zonder allerlei chips te vervangen of solderen. Puur software-matig dus. Aantal pk's zou van 125 naar ca. 140 gaan en het koppel zou ongeveer met 20% toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
speedline

Prachtig voorbeeld van gezien afgelopen zaterdag in Goes op de vermogensmeetdag.

0 resultaat op een Megane Coupe 1.6 16v...

Bij deze nieuwe motoren is er bijna niets te halen qua vermogen (weldegelijk qua drive ablility) en is dus zonde van het geld voor de meeste mensen...
StevenK
Contacteer:

Patzu schreef:Hallo daar, ben nieuw forumlid en heb een vraagje over een Laguna II.
Het gaat om een Laguna GT 1.8 16v met een LPG G3-installatie. Ik zou het vermogen ietwat willen opkrikken, maar op een verantwoorde manier. Nou heb ik wat gelezen over OBD-tuning, dat is een manier van tunen zonder allerlei chips te vervangen of solderen. Puur software-matig dus. Aantal pk's zou van 125 naar ca. 140 gaan en het koppel zou ongeveer met 20% toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
20% koppel op een atmosferische motor.. Niet geloven.
Riël
Über-Spammer

speedline schreef:Prachtig voorbeeld van gezien afgelopen zaterdag in Goes op de vermogensmeetdag.

0 resultaat op een Megane Coupe 1.6 16v...

Bij deze nieuwe motoren is er bijna niets te halen qua vermogen (weldegelijk qua drive ablility) en is dus zonde van het geld voor de meeste mensen...
Mmm, je kan het toch wat scherper afstellen met gas, aangezien de pingelgrens een stukje hoger ligt? Of is dit ook niet mogelijk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie