Hallo daar, ben nieuw forumlid en heb een vraagje over een Laguna II.
Het gaat om een Laguna GT 1.8 16v met een LPG G3-installatie. Ik zou het vermogen ietwat willen opkrikken, maar op een verantwoorde manier. Nou heb ik wat gelezen over OBD-tuning, dat is een manier van tunen zonder allerlei chips te vervangen of solderen. Puur software-matig dus. Aantal pk's zou van 125 naar ca. 140 gaan en het koppel zou ongeveer met 20% toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
OBD-tunen Laguna II GT 1.8 16v
Prachtig voorbeeld van gezien afgelopen zaterdag in Goes op de vermogensmeetdag.
0 resultaat op een Megane Coupe 1.6 16v...
Bij deze nieuwe motoren is er bijna niets te halen qua vermogen (weldegelijk qua drive ablility) en is dus zonde van het geld voor de meeste mensen...
0 resultaat op een Megane Coupe 1.6 16v...
Bij deze nieuwe motoren is er bijna niets te halen qua vermogen (weldegelijk qua drive ablility) en is dus zonde van het geld voor de meeste mensen...
20% koppel op een atmosferische motor.. Niet geloven.Patzu schreef:Hallo daar, ben nieuw forumlid en heb een vraagje over een Laguna II.
Het gaat om een Laguna GT 1.8 16v met een LPG G3-installatie. Ik zou het vermogen ietwat willen opkrikken, maar op een verantwoorde manier. Nou heb ik wat gelezen over OBD-tuning, dat is een manier van tunen zonder allerlei chips te vervangen of solderen. Puur software-matig dus. Aantal pk's zou van 125 naar ca. 140 gaan en het koppel zou ongeveer met 20% toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
Mmm, je kan het toch wat scherper afstellen met gas, aangezien de pingelgrens een stukje hoger ligt? Of is dit ook niet mogelijk?speedline schreef:Prachtig voorbeeld van gezien afgelopen zaterdag in Goes op de vermogensmeetdag.
0 resultaat op een Megane Coupe 1.6 16v...
Bij deze nieuwe motoren is er bijna niets te halen qua vermogen (weldegelijk qua drive ablility) en is dus zonde van het geld voor de meeste mensen...