[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

als het goed is (ervaringen, metingen van andere) geeft mijn motortje ook zo'n 170+ pk :p
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whoei, daar ga ik niet naast staan :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

daarom moet ie op een bank, weet ik (we) het zeker :)
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik wil ook op de bank. Met welke van de 2 weet ik nog niet >-)
There will be plenty of time to rest when your dead
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Ben benieuwd. Als ik de mijne met volvo blok rijdend heb gaat ie zeker gelijk op de testbank
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Ik ben wel benieuwd hoe het net de injectie voor de vijf staat?
Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden.

Verder vind ik het zinloos om een ander blok met die van een gtt te vergelijken en de reden is simpel,namelijk de orginaliteit :worship: ,het mij in ieder geval erom wat je uit een degelijk veertienhonderdje kan halen en niet om welk blok nou meer vermogenswinst mee te behalen valt.

Als de orginaliteit onbelangrijk zou zijn was ik wel bij honda gaan shoppen,en had ik een vtec met supercharger in mn Reno gehangen :smoke:

greetz Marco
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Martin16v schreef:Ben benieuwd. Als ik de mijne met volvo blok rijdend heb gaat ie zeker gelijk op de testbank
We kunnen wel een 1700 turbo meeting houden straks :wink: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Turbo Marco schreef:Als de orginaliteit onbelangrijk zou zijn was ik wel bij honda gaan shoppen,en had ik een vtec met supercharger in mn Reno gehangen :smoke:
greetz Marco
No pun intended, maarruh, als jij op een nette manier een VTEC blok gemonteerd krijgt in je 5, dan ben je in mijn ogen erg orgineel bezig, om niet te zeggen redelijk uniek, want erg veel zullen er in Nederland niet rondrijden....... :D

Maar ja die Volvo- en Renault-blokken zijn op z'n zachtst gezegd familieleden van elkaar. Dat kun je van zo'n jappenblok niet echt zeggen.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

timmy schreef:Is er al nieuws over het injectiesysteem bv:exacte cijfers,resultaten,waneer in produktie,verdere aanpassingen(remmen,onderstel)
Ben wel benieuwt :)
Het systeem is al in produktie. Alleen kent de productiekant wat organisatorische problemen. Laten we zeggen dat ik aardig uit mijn humeur ben.

Exacte cijfers? Tja, het doel is meer als 135pk en 220Nm aan de voorwielen op de dynojet in Goes. En ik ben niet bang dat we dat niet gaan halen...

De resterende (in mijn ogen voor je eigen veiligheid noodzakelijke) aanpassingen aan je auto zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Je kunt uiteraard wel een advies krijgen.

Verder ben ik geen voorstander van eigen montage.
Stienus schreef: Nog steeds niks?
Echt een super idee vindt ik het! Hoe gaat het straks in zn werk? kan je zon injectie 'kit' kopen, en zelf monteren? Of door jullie ( JL tuning) dr op laten zetten en alles in en afstellen?
En natuurlijk de vraag, wat bijv een stage 1 ongeveer gaat kosten :p , maar deze vraag heb ik nog niet voorbij zien komen.. (0)

Veel succes in iedergeval met alles!
Afstellen wordt van tevoren gedaan. Er wordt een bijpassende unieke eprom (chip) bij het systeem gemapped (gemaakt). Dus na inbouw en controle kun je meteen rijden. Over de kosten hebben we nog niets concreets.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Ruig project; HULDE aan de UITVOERDERS/UITVINDERS. Heb echter wel een vraagje; 135 pk en 225 Nm (aan de wielen neem ik aan) willen jullie halen, is dat dan bij 1 bar druk (en misschien andere aanpassingen)? Maar hoeveel vermogen zou het zonder dit injectiesysteem bedragen? Dat is natuurlijk het meest interessant omdat je deze vermogenswinst (en koppelwinst uiteraard) volledig aan het injectiesyteem kan worden toegewezen.

En verder; Ga zo door; ik laat mijn GTT nog lekker een poosje gestald staan, en zodra dit systeem is uitontwikkeld (en ik heb eindelijk een baan) haal ik hem van stal en gaan we idd informeren waar we dat vliegbrevet kunnen aanvragen!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Michiel schreef:Ruig project; HULDE aan de UITVOERDERS/UITVINDERS. Heb echter wel een vraagje; 135 pk en 225 Nm (aan de wielen neem ik aan) willen jullie halen, is dat dan bij 1 bar druk (en misschien andere aanpassingen)? Maar hoeveel vermogen zou het zonder dit injectiesysteem bedragen? Dat is natuurlijk het meest interessant omdat je deze vermogenswinst (en koppelwinst uiteraard) volledig aan het injectiesyteem kan worden toegewezen.
135pk en 225Nm aan de wielen met 1Bar laaddruk. Dat klopt. Dat waren de waarden gemeten door Henk Dijkstra van fastchip bij het 1ste systeem nu onderhand al weer bijna 10 jaar geleden.

Tja, dan moeten we kijken naar het wielvermogen van iemand die met een standaard auto op 1Bar gemeten heeft bij Fredriks in Goes. Maar een andere bank geeft een aardige indicatie. Dus kom maar op met de vermogensmetingen.
Michiel schreef:En verder; Ga zo door; ik laat mijn GTT nog lekker een poosje gestald staan, en zodra dit systeem is uitontwikkeld (en ik heb eindelijk een baan) haal ik hem van stal en gaan we idd informeren waar we dat vliegbrevet kunnen aanvragen!!!
Ik ben gecertificeerd vlieg instructeur! :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Fastchip injectie spruitstuk -> wordt hard aan gewerkt, hoop binnenkort foto's te hebben.

JLT injectie spruitstuk -> gisteren in de hand gehad, binnenkort klaar. Nog details oplossen en dan opbouwen en draaien.

:p
Laatst gewijzigd door speedline op zo 16 mei 2004 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ons eigen ontwerp spruitstuk is klaar.

De opbouw is begonnen. Alleen zitten we nog op onderdelen te wachten.

Het originele spruitstuk met injectie is over een 3-4 weken klaar voor opbouw. Dan zijn er meteen 1-2 op voorraad.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Goed werk mannen ;) (Y)..
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Allebei de injectie spruitstukken zijn klaar!!!

Ook zijn vanmiddag de bijbehorende fastchip ECU's (rekeneenheid) geleverd door Henk Dijkstra van fastchip. Nu het detailwerk afmaken, de nieuwe kabelbomen laten maken, de sensoren monteren in de spruitstukken. En draaien...

De 1Bar systemen op basis van het originele spruitstuk zijn klaar. Hier hoeft eigenlijk nauwelijks iets aan te gebeuren.

De 1Bar systemen met ons eigen ontwerp high flow spruitstuk moeten binnenkort "gerold" worden. En voor de niet kenners; met rollen doel ik op afstelling op de vermogensbank. Want met 160km/h (4e versnelling) een ECU (rekeneenheid) mappen op de openbare weg kan voor ongewenste afleiding zorgen. >-)

En veiligheid voor alles... 8)

Voor de 1.5Bar systemen moeten eerst speciale motoren worden gebouwd! Met een verlaagde compressieverhouding en nog wat "fijnslijperij". Deze worden nu voorbereid voor enkele klanten... :worship:

Maar deze ontwikkeling loopt allemaal tussen de bedrijven door bij JL Tuning. Dus heb nog ff geduld allemaal. Met een week of 3 moeten beide systemen draaien.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 mei 2004 8:11, 1 keer totaal gewijzigd.
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

ben benieuwd, zeker na de rollerbank uitdraai
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

En de prijs natuurlijk.
Mijn vakantiegeld heeft in ieder geval al een bestemming :D .
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gisteren naog effe bij JL geweest, ziet er inderdaad veel belovend uit.

Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over, want ik denk dat ik nog voor de ouderwetse carburateur gaat.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Lex schreef: Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over, want ik denk dat ik nog voor de ouderwetse carburateur gaat.
Jij hebt toevallig de prijs gehoord dan ?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nu, maar ik heb wel wat andere cijfertjes gehoord.

En ik heb niet zo'n trek in zulke ingrijpende aanpassingen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Afwachten tot het draait en wij met prijzen komen. Er is een ander topic voor de chat. Ga daar gerust verder.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

10 9 8 7 6 5 4 3... 8)
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

speedline schreef:10 9 8 7 6 5 4 3... 8)
2 1 ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ja :lol: en dan weer opnieuw beginnen met tellen :lol: :wink:

nee hoor het is bijna klaar , ben benieuwd ...... :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hij doet het...

:smoke:

(Met dank aan Haas en Henk Dijkstra voor de helpende handen (Y) )
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en? hoe snort ie?
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ben net ff wezen kijken :)
Ziet er allemaal goed uit (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Zo vandaag ff proef gereden. All systems go. Nu nog afstellen (mappen) op de dyno en klaar...

Met multipoint injectie is de reactie op het gas een stuk direkter kan ik verklappen... :worship:

(moderator: delete de bovenstaande chat ff aub!?...)

vragen topic
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Chat in het daarvoor bestemde topic aub (Y)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

De ontwikkeling gaat onverminderd door. Henk Dijkstra van Fastchip heeft ons eerste proefsysteem gemapt.

Resultaat 127pk en 207Nm bij 800MBar turbodruk aan de voorwielen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met JL Tuning.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

En hoe is het gegaan op de bank.....???


:)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

We zijn nog niet klaar. De turbodruk moet nog verder omhoog (>1Bar) en daar moet de setup voor geconfigureerd worden...

Dan is het retour Goes en weer verder met fijn afstemming.

Maar 1ste resultaat was 127pk en 207Nm aan de voorwielen gemeten bij 800MBar laaddruk.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Maare verders ging alles wel naar verwachting toch..., ben benieuwd naar het resultaat... :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Dat ziet er wel raar uit zeg :D
Maar het zal wel goed werken i.i.g.
Plaats reactie