[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem
-
Ik ben wel benieuwd hoe het net de injectie voor de vijf staat?
Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden.
Verder vind ik het zinloos om een ander blok met die van een gtt te vergelijken en de reden is simpel,namelijk de orginaliteit
,het mij in ieder geval erom wat je uit een degelijk veertienhonderdje kan halen en niet om welk blok nou meer vermogenswinst mee te behalen valt.
Als de orginaliteit onbelangrijk zou zijn was ik wel bij honda gaan shoppen,en had ik een vtec met supercharger in mn Reno gehangen
greetz Marco
Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden.
Verder vind ik het zinloos om een ander blok met die van een gtt te vergelijken en de reden is simpel,namelijk de orginaliteit

Als de orginaliteit onbelangrijk zou zijn was ik wel bij honda gaan shoppen,en had ik een vtec met supercharger in mn Reno gehangen

greetz Marco
We kunnen wel een 1700 turbo meeting houden straksMartin16v schreef:Ben benieuwd. Als ik de mijne met volvo blok rijdend heb gaat ie zeker gelijk op de testbank

There will be plenty of time to rest when your dead
No pun intended, maarruh, als jij op een nette manier een VTEC blok gemonteerd krijgt in je 5, dan ben je in mijn ogen erg orgineel bezig, om niet te zeggen redelijk uniek, want erg veel zullen er in Nederland niet rondrijden.......Turbo Marco schreef:Als de orginaliteit onbelangrijk zou zijn was ik wel bij honda gaan shoppen,en had ik een vtec met supercharger in mn Reno gehangen
greetz Marco

Maar ja die Volvo- en Renault-blokken zijn op z'n zachtst gezegd familieleden van elkaar. Dat kun je van zo'n jappenblok niet echt zeggen.
Het systeem is al in produktie. Alleen kent de productiekant wat organisatorische problemen. Laten we zeggen dat ik aardig uit mijn humeur ben.timmy schreef:Is er al nieuws over het injectiesysteem bv:exacte cijfers,resultaten,waneer in produktie,verdere aanpassingen(remmen,onderstel)
Ben wel benieuwt
Exacte cijfers? Tja, het doel is meer als 135pk en 220Nm aan de voorwielen op de dynojet in Goes. En ik ben niet bang dat we dat niet gaan halen...
De resterende (in mijn ogen voor je eigen veiligheid noodzakelijke) aanpassingen aan je auto zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Je kunt uiteraard wel een advies krijgen.
Verder ben ik geen voorstander van eigen montage.
Afstellen wordt van tevoren gedaan. Er wordt een bijpassende unieke eprom (chip) bij het systeem gemapped (gemaakt). Dus na inbouw en controle kun je meteen rijden. Over de kosten hebben we nog niets concreets.Stienus schreef: Nog steeds niks?
Echt een super idee vindt ik het! Hoe gaat het straks in zn werk? kan je zon injectie 'kit' kopen, en zelf monteren? Of door jullie ( JL tuning) dr op laten zetten en alles in en afstellen?
En natuurlijk de vraag, wat bijv een stage 1 ongeveer gaat kosten, maar deze vraag heb ik nog niet voorbij zien komen..
![]()
Veel succes in iedergeval met alles!
Ruig project; HULDE aan de UITVOERDERS/UITVINDERS. Heb echter wel een vraagje; 135 pk en 225 Nm (aan de wielen neem ik aan) willen jullie halen, is dat dan bij 1 bar druk (en misschien andere aanpassingen)? Maar hoeveel vermogen zou het zonder dit injectiesysteem bedragen? Dat is natuurlijk het meest interessant omdat je deze vermogenswinst (en koppelwinst uiteraard) volledig aan het injectiesyteem kan worden toegewezen.
En verder; Ga zo door; ik laat mijn GTT nog lekker een poosje gestald staan, en zodra dit systeem is uitontwikkeld (en ik heb eindelijk een baan) haal ik hem van stal en gaan we idd informeren waar we dat vliegbrevet kunnen aanvragen!!!
En verder; Ga zo door; ik laat mijn GTT nog lekker een poosje gestald staan, en zodra dit systeem is uitontwikkeld (en ik heb eindelijk een baan) haal ik hem van stal en gaan we idd informeren waar we dat vliegbrevet kunnen aanvragen!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
135pk en 225Nm aan de wielen met 1Bar laaddruk. Dat klopt. Dat waren de waarden gemeten door Henk Dijkstra van fastchip bij het 1ste systeem nu onderhand al weer bijna 10 jaar geleden.Michiel schreef:Ruig project; HULDE aan de UITVOERDERS/UITVINDERS. Heb echter wel een vraagje; 135 pk en 225 Nm (aan de wielen neem ik aan) willen jullie halen, is dat dan bij 1 bar druk (en misschien andere aanpassingen)? Maar hoeveel vermogen zou het zonder dit injectiesysteem bedragen? Dat is natuurlijk het meest interessant omdat je deze vermogenswinst (en koppelwinst uiteraard) volledig aan het injectiesyteem kan worden toegewezen.
Tja, dan moeten we kijken naar het wielvermogen van iemand die met een standaard auto op 1Bar gemeten heeft bij Fredriks in Goes. Maar een andere bank geeft een aardige indicatie. Dus kom maar op met de vermogensmetingen.
Ik ben gecertificeerd vlieg instructeur!Michiel schreef:En verder; Ga zo door; ik laat mijn GTT nog lekker een poosje gestald staan, en zodra dit systeem is uitontwikkeld (en ik heb eindelijk een baan) haal ik hem van stal en gaan we idd informeren waar we dat vliegbrevet kunnen aanvragen!!!
Fastchip injectie spruitstuk -> wordt hard aan gewerkt, hoop binnenkort foto's te hebben.
JLT injectie spruitstuk -> gisteren in de hand gehad, binnenkort klaar. Nog details oplossen en dan opbouwen en draaien.

JLT injectie spruitstuk -> gisteren in de hand gehad, binnenkort klaar. Nog details oplossen en dan opbouwen en draaien.

Laatst gewijzigd door speedline op zo 16 mei 2004 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons eigen ontwerp spruitstuk is klaar.
De opbouw is begonnen. Alleen zitten we nog op onderdelen te wachten.
Het originele spruitstuk met injectie is over een 3-4 weken klaar voor opbouw. Dan zijn er meteen 1-2 op voorraad.
De opbouw is begonnen. Alleen zitten we nog op onderdelen te wachten.
Het originele spruitstuk met injectie is over een 3-4 weken klaar voor opbouw. Dan zijn er meteen 1-2 op voorraad.
-
- Über-Spammer
Goed werk mannen
..

Allebei de injectie spruitstukken zijn klaar!!!
Ook zijn vanmiddag de bijbehorende fastchip ECU's (rekeneenheid) geleverd door Henk Dijkstra van fastchip. Nu het detailwerk afmaken, de nieuwe kabelbomen laten maken, de sensoren monteren in de spruitstukken. En draaien...
De 1Bar systemen op basis van het originele spruitstuk zijn klaar. Hier hoeft eigenlijk nauwelijks iets aan te gebeuren.
De 1Bar systemen met ons eigen ontwerp high flow spruitstuk moeten binnenkort "gerold" worden. En voor de niet kenners; met rollen doel ik op afstelling op de vermogensbank. Want met 160km/h (4e versnelling) een ECU (rekeneenheid) mappen op de openbare weg kan voor ongewenste afleiding zorgen.
En veiligheid voor alles...
Voor de 1.5Bar systemen moeten eerst speciale motoren worden gebouwd! Met een verlaagde compressieverhouding en nog wat "fijnslijperij". Deze worden nu voorbereid voor enkele klanten...
Maar deze ontwikkeling loopt allemaal tussen de bedrijven door bij JL Tuning. Dus heb nog ff geduld allemaal. Met een week of 3 moeten beide systemen draaien.
Ook zijn vanmiddag de bijbehorende fastchip ECU's (rekeneenheid) geleverd door Henk Dijkstra van fastchip. Nu het detailwerk afmaken, de nieuwe kabelbomen laten maken, de sensoren monteren in de spruitstukken. En draaien...
De 1Bar systemen op basis van het originele spruitstuk zijn klaar. Hier hoeft eigenlijk nauwelijks iets aan te gebeuren.
De 1Bar systemen met ons eigen ontwerp high flow spruitstuk moeten binnenkort "gerold" worden. En voor de niet kenners; met rollen doel ik op afstelling op de vermogensbank. Want met 160km/h (4e versnelling) een ECU (rekeneenheid) mappen op de openbare weg kan voor ongewenste afleiding zorgen.

En veiligheid voor alles...

Voor de 1.5Bar systemen moeten eerst speciale motoren worden gebouwd! Met een verlaagde compressieverhouding en nog wat "fijnslijperij". Deze worden nu voorbereid voor enkele klanten...

Maar deze ontwikkeling loopt allemaal tussen de bedrijven door bij JL Tuning. Dus heb nog ff geduld allemaal. Met een week of 3 moeten beide systemen draaien.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 mei 2004 8:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
En de prijs natuurlijk.
Mijn vakantiegeld heeft in ieder geval al een bestemming
.
Mijn vakantiegeld heeft in ieder geval al een bestemming

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteren naog effe bij JL geweest, ziet er inderdaad veel belovend uit.
Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over, want ik denk dat ik nog voor de ouderwetse carburateur gaat.
Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over, want ik denk dat ik nog voor de ouderwetse carburateur gaat.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Contacteer:
Jij hebt toevallig de prijs gehoord dan ?Lex schreef: Ik slaap er nog wel een paar nachtjes over, want ik denk dat ik nog voor de ouderwetse carburateur gaat.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja
en dan weer opnieuw beginnen met tellen
nee hoor het is bijna klaar , ben benieuwd ......

nee hoor het is bijna klaar , ben benieuwd ......

en? hoe snort ie?
Immer wieder die verdammte Holländer
Zo vandaag ff proef gereden. All systems go. Nu nog afstellen (mappen) op de dyno en klaar...
Met multipoint injectie is de reactie op het gas een stuk direkter kan ik verklappen...
(moderator: delete de bovenstaande chat ff aub!?...)
vragen topic
Met multipoint injectie is de reactie op het gas een stuk direkter kan ik verklappen...

(moderator: delete de bovenstaande chat ff aub!?...)
vragen topic
De ontwikkeling gaat onverminderd door. Henk Dijkstra van Fastchip heeft ons eerste proefsysteem gemapt.
Resultaat 127pk en 207Nm bij 800MBar turbodruk aan de voorwielen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met JL Tuning.
Resultaat 127pk en 207Nm bij 800MBar turbodruk aan de voorwielen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met JL Tuning.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
We zijn nog niet klaar. De turbodruk moet nog verder omhoog (>1Bar) en daar moet de setup voor geconfigureerd worden...
Dan is het retour Goes en weer verder met fijn afstemming.
Maar 1ste resultaat was 127pk en 207Nm aan de voorwielen gemeten bij 800MBar laaddruk.
Dan is het retour Goes en weer verder met fijn afstemming.
Maar 1ste resultaat was 127pk en 207Nm aan de voorwielen gemeten bij 800MBar laaddruk.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hier trouwens nog een injectie systeem;
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt.jpg
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt2.jpg
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt4.jpg
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt6.jpg[/img]
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt.jpg
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt2.jpg
http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt4.jpg
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt6.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen