ik heb zelf raamfolie bij de autoparts gehaald. als je alle ramen eruit kunt halen is het goed te doen. ik heb het zelf op een peugeot 106 gedaan. achterramen konden eruit. dat werkt dan prima, foutloos. portierramen (elektrisch) had ik er niet uitgehaald, dan wordt het ff moeilijker, maar gaat ook nog aardig. ik wil alleen nog mijn achterraam doen. gaat overigens wel aardig wat tijd inzitten!
kost ongeveer 25 euro per rol raamfolie.
met 2 rollen deden we makkelijk 4 achterramen (die van een maat van mij dus ook) en nog 1 voorportierraam. ik denk dus dat je met 1 rol al klaar bent. maar als er iets niet goed gaat dan moet je misschien nog een tweede kopen. geduld is een schone zaak tijdens het aanbrengen.
ramen helemaal ontvetten met ammoniak. raam helemaal natspuiten met plantenspuit. daarna folie uitknippen op de maat van het raam. (mag gewoon vierkant snij je er later toch vanaf). de folie ook helemaal natspuiten met de plantenspuit (aan beide kanten>de plakzijde en de 'nietplakzijde'. zorg dat je dit in een stofvrije windvrije omgeving doet! daarna leg je het over het raam, zo goed als dat kan. dan met dat rubberen bijgeleverde gevalletje de hele tijd erover heen strijken totdat je alle bubbels en vocht eruit hebt! niet vergeten om dus aan de buitenkant het folie nat te maken, anders kan je niet met dan rubberen geval eroverheen. en als laatste snij je netjes de randjes ervanaf. twee dagen je raam niet openen en klaar is kees!
zit precies nog zoals ik het erop heb gedaan (nu een maand geleden) alleen ik had de voorportierramen er niet uitgehaald en buiten gedaan, dus daar heb ik wat stofjes tussen zitten. ik ga het er binnenkort weer vanaf halen en opnieuw doen.
ging dus niet allemaal in een keer goed. maar het kan wel. goed nathouden en heeeeeeeeeel lang alles eruit strijken.....kan je heel moe van worden
SToRM666 schreef:Voor een eerste pic tuning vind ik het zeeer goed gedaan hoor Alleen lijken de velgen wat wazig, die komen waarschijnlijk van een kleiner plaatje ofzo
Het plaatje was even groot alleen de velgen waren gewoon wat vaag. Ik heb 10 keer andere velgen genomen denk ik