Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zo :D

Ik ben inmiddels al goed opweg met een cill.kop te flowen.
Maar man man wat zij die koppen slecht afgewerkt vanuit de fabriek overal zitten dikke giet bulten en dikke naden die wegegfreest moeten worden.
En dan heb ik het nog niet over de de klepzittingen die meer dan 1mm overstaken. 8)
Maar jemig gaan hier een uurtjes inzitten zeg! :p

Maar ik ben al bijna klaar en het resultaat vindt ik echt Uber vet. :)
De poorten hebben nog geen mm afwijking metmekaar :beer: .

Allen het inlaatspruitstuk moet nog pasgemaakt worden.
En om de klepgeleiders moet ik nog overal de ruimte gelijk maken.
Nu probeer ik de kleppen als spiegels te polijsten.

Kijk maar op deze link.
http://www.volvo300club.nl
Het forum en dan forum auto-tuning racing&sport :wink:
Hier kan ik namelijk wel mijn picas zelf dumpen. :foto:

Greets
Andries
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ben ook bezig met een kop te flowen maar waarmee poijst je die klepstelen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Anonymous

Ik had het ding op een flowbank gezet....... te gladde kanalen wordt de mengsel inpsuiting alleen maar trager van.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

kwa polijsten moetik nog het een en ander uitzoeken.
Over hoe ik dat ga aanpakken? :D
Ik denk eerst alle kleppen laten zandstralen.
De dikke braggel eraf.
En dan met een dremel ,polijst pasta en viltjes aan de gang.
Maar jij hebt het over de klep stelen polijsten?
Heb je die naar een kleinere maat afgedraaid ofzo?
Dat scheeld wel weer wat grammen natuurlijk.

En zo glad worden de inlaatkanalen zoiezo
niet hoor. 8)
Want als het "te" (spiegel)glad word heeft de benzine de neiging te condenseren en dus druppels te vormen.
En das inderdaad nie best voor de cill. vulling.
Dus worden de kanalen even licht gezandstraald om het een klein beetje op te ruwen.
En of het allemaal nog ga controlen met een flowbank weet ik niet.
Eerst maar eens kijken hoeveel dat kost.
Dat is inderdaad wel mooi omdat ze dan ook met kleurstof kunnen laten zien waar iets nog wat beter kan.

Er zit hier in het Noorden geloof ik nog wel een bedrijf die een flowbank heeft.
kan ik nog wel even uitzoeken.

Greets
Andries
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klepstelen afdraaien? Geen goed plan denk ik :) Zal niet fijn meer passen in de gelijders he .
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Ik neem aan dat hij het over het stuk heeft dat in de inlaatkanalen huist. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die gaat tóch op en neer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik heb mooie tip voor doehetzelf kleppolijsten
Voor mark 5t.
Een kameraad van mij kwam zonet op het idee om de klep in te spannen in een boormachine.
De boormachine in een bankschroef zetten. :p
En dan steeds fijner stukje waterproof schuurpapier met wat spuug ertegen aan houden.
Doe maar een oude lap tussen je vinger en het schuurpapier want het word wel warm.
Ik ben net een halfuurtje verder.
En ik krijg het zelfs zo mooi dat klooien met een dremel bijna niet meer hoeft.

Succes! (Y)

Greets
Andries
Laatst gewijzigd door GTTprutser op za 3 jul 2004 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk dat is nu een goeie tip daar heb ik wat aan.
heb je ook msn of anders pm me eens.
kunnen we een keer kletsen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Riël schreef:Die gaat tóch op en neer.


Niet de gehele klepsteel gaat door de geleider
:wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Meten met een flowbank doe je van tevoren zodat je daarna kunt bepalen wat je aan de kop moet doen...

Achteraf meten heeft niet zoveel nut.

Weet je nog niet wat je voor "verbeteringen" je aangebracht hebt...
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Okee dan. :beer:
Bedankt voor de tip.
Nouja het is in elk geval kwa grote en vorm beter dan dat het was. :beer:
Dus ik neem de gok dan wel. >-)
Keeeke waaat ieee doooet. :wink:

Greets
Andries
Anonymous

speedline schreef:Meten met een flowbank doe je van tevoren zodat je daarna kunt bepalen wat je aan de kop moet doen...

Achteraf meten heeft niet zoveel nut.

Weet je nog niet wat je voor "verbeteringen" je aangebracht hebt...
(live from france........)

Ik denk dat je hem toch ook even op de bank moet zetten na het flowen..... anders weet je nog steeds niet wat het opgeleverd heeft ;)

Das de andere kant van het verhaal....... altijd 2x "meten" in die gevallen.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matthijs schreef: (live from france........)
:beer:
Matthijs schreef:Ik denk dat je hem toch ook even op de bank moet zetten na het flowen..... anders weet je nog steeds niet wat het opgeleverd heeft ;)
Je hebt gelijk Matthijs. Dat is standaard procedure maar als je niet eens van te voren meet kun je de achteraf meting ook wel weglaten...
Matthijs schreef:Das de andere kant van het verhaal....... altijd 2x "meten" in die gevallen.
Tjah, voor mij spreekt dat voor zich. Maar je hebt een punt om dit nog even aan te stippen...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon testen baat het niet dan schaadt het volgens mij ook niet ik ben gewoon ook een man van de praktijk he!! :D :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik kan de std. cill.kop die nu op mijn motor zit er toch wel afhalen en die ook testen in vergelijking met de geflowde kop toch?
Ze komen toch allemaal uit dezelfde mal?
Dan kan ik als nog kijken wat ik er op vooruitga?

Ik bedoel. :p
Het spul word toch omgewisseld.
Of praat ik nu poep? :lol: .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neehoor gewoon lekker doorprutsen, doe je naam eer aan ;)

Wat de heren experts zeggen is uiteraard waar, maja dit is meer bedoelt als hobby expiriment en niet als een serieus expiriment, dus ga gewoon lekker door 8)
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hahaaaa!
Eindelijk heb ik door hoe je fotos kan plaatsen. :p
Ik moet aleen nog eens een andere upload site vinden. :D
Hier wat fotos van de cill.kop.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4480.jpg[/img]

Zo ben ik begonnen.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4481.jpg[/img]

Het begint al ergens op te lijken.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4483.jpg[/img]

De klepzetels staken achterin de kop wel meer als 1 mm over.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4482.jpg[/img]


[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4484.jpg[/img]

Het inl.spruitstuk kan ook niet achter blijven maar is nog lang niet klaar.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4541.jpg[/img]

Tot nu toe. :p
De slijptolletjes waren op dus ben ik verder gegaan met de kleppen. 8)

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4593.jpg[/img]
Het ergste is verwijderd met een staalborstel en daarna met korrel 150 de rest.



Daarna korrel 600/1000/1200

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4594.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4596.jpg[/img]

En om het af te maken de dremel met polijstpasta en viltje. :D

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4598.jpg[/img]

Klepjes eindresultaat :p .

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4599.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4600.jpg[/img]


Greets
Andries
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ziet er strak uit Andries! Hoeveel uurtjes heb je daar nou in zitten?
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Oww uren! :p

met de cill.kop inl.spr.stuk tot nog toe een uurtje of 9 a 10.
En de kleppen 12 uren.

het is echt moniken werk.

Tja ik ben helaas even koos werkeloos dus ik heb een boel tijd en weinig centen. :beer:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik had ook nog een vraag. :D

Ik heb eindelijk mijn air/fuel meter binnen en heb deze inmiddels ook al aangesloten.
Hij werkt prima en laat ook zien dat ik iets verkeerd heb met de motor. :(

De carb. staat al ontzettend rijk afgesteld maar toch word het te heet in de verbrandings ruimte. :evil:

Wat blijkt?
Bij stadionair en vollast is het mengsel rijk genoeg.
Maar bij deellast.
Bijv.als je je huidige snelheid wil houden en gas iets loslaat.
Lazert de mengsel verhouding naar zeer arm.
Zelf zo arm dat hij het niet meer aangeeft.

Mijn huidige conclusie is dat de huidige compr.verhouding dus veel te hoog is.
Dus ben ik al bezig met een andere kop.
Wat denken jullie?


Maar hier dus nog wat fotos van het apperaatje.

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4672.jpg[/img]

[img]http://www.volvo300club.nl/discus/messages/29/4673.jpg[/img]



Maar goed
Ik moet dit mengsel prob. nog oplossen.
En hij zuipt nu dus ook als een amerikaan en hij draait nu uiteindelijk nog kapot ook.

En het enigste wat dus in principe niet std. is aan dit blok is dus de:
-comp.verhouding van 10,5:1
-en de nokkenas.
En de nokkenas zou niet zoveel prob. moeten geven denk ik.

Greets
Andries
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

GTTprutser schreef:Ik heb eindelijk mijn air/fuel meter binnen en heb deze inmiddels ook al aangesloten. Hij werkt prima en laat ook zien dat ik iets verkeerd heb met de motor.


Hmmm, zit er een breedband lambda sonde aan vast? Of werk je met een "standaard" lamdba sonde. Werk je met een standaard lambda sonde kun je de metingen puur als indicatie bekijken. En waar is de lambdasonde geplaatst?
GTTprutser schreef:De carb. staat al ontzettend rijk afgesteld maar toch word het te heet in de verbrandings ruimte.
Heb je een uitlaatgastemperatuurmeter dan? En ooit gehoord van de invloed van het ontstekingstijdstip op de uitlaatgastemperatuur?
GTTprutser schreef:Wat blijkt?
Bij stationair en vollast is het mengsel rijk genoeg. Maar bij deellast.
Bijv.als je je huidige snelheid wil houden en gas iets loslaat. Lazert de mengsel verhouding naar zeer arm. Zelf zo arm dat hij het niet meer aangeeft.


Tjah dat heb je met een carb. Loopt nooit zo als je het wil hebben. Vraag mij nog steeds af waarom autofabrikanten overgestapt zijn op injectie...
GTTprutser schreef:Mijn huidige conclusie is dat de huidige compr.verhouding dus veel te hoog is. Dus ben ik al bezig met een andere kop. Wat denken jullie?
Je zegt op basis van een AFR meter en je "intuitie" dat de compressieverhouding te hoog is, de uitlaatgastemperatuur te hoog oploopt en de motor veel te arm loopt.

Heb je ooit wel eens gemeten aan een standaard auto waar iemand bijvoorbeeld al 100.000km mee gereden heeft met een "arm" mengsel?

Maareh wordt het geen tijd voor een uitlaatgastemperatuurmeter en een programmeerbare ontsteking?
GTTprutser schreef:Ik moet dit mengsel prob. nog oplossen.
En hij zuipt nu dus ook als een amerikaan en hij draait nu uiteindelijk nog kapot ook. En het enigste wat dus in principe niet std. is aan dit blok is dus de compressieverhouding van 10,5:1
Je kunt nu al voorspellen dat de motor kapot draait? Pingelt de motor?

Met 98 octaan en een goed ontstekingstijdstip zou dit niet al te veel problemen moeten geven.

Dit tenzij je "geflowde" cilinderkop niet wat al te veel uitlaatgas in de verbrandingskamer houdt... Maar dat is maar een idee...
GTTprutser schreef:En de nokkenas zou niet zoveel prob. moeten geven denk ik.
50/50. Eventuele problemen hebben meer te maken met de totale opbouw van de motor.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zoo dat word even flink typen.
Hmmm, zit er een breedband lambda sonde aan vast? Of werk je met een "standaard" lamdba sonde. Werk je met een standaard lambda sonde kun je de metingen puur als indicatie bekijken. En waar is de lambdasonde geplaatst?
Nee ik heb een standaard verwarmde lambda sonde gemonteerd.
En ik heb hem in de kat gemonteerd.
ongeveer 1 m van de cill.kop.
Dus in het stukje pijp voor de kat.
Heb je een uitlaatgastemperatuurmeter dan? En ooit gehoord van de invloed van het ontstekingstijdstip op de uitlaatgastemperatuur?
Ja daar heb ik zeker wel van gehoord.
Hoe meer voorontsteking hoehoger de temp.
Maar ik zit vast aan een grotere vooronsteking vanwege de nokkenstok.
http://www.catcams.com
nr.5500310

En wat kost zo'n kastje dan?

Tjah dat heb je met een carb. Loopt nooit zo als je het wil hebben. Vraag mij nog steeds af waarom autofabrikanten overgestapt zijn op injectie...
Tja niet iedereen heeft het in zijn buget om custom injectie te laten bouwen.
Het is meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt. :wink:
Je zegt op basis van een AFR meter en je "intuitie" dat de compressieverhouding te hoog is, de uitlaatgastemperatuur te hoog oploopt en de motor veel te arm loopt.
Tja de AFR meter bevstigde gewoon iets.
De uitlaat word een stuk heter aangezien nu een stuk afschermplaat van de vario is weggesmolten.
Deed ie anders nooit hoor. :D
Maar dit kan er ook mee te maken hebben dat de kat is doorgeramt.

[quoteHeb je ooit wel eens gemeten aan een standaard auto waar iemand bijvoorbeeld al 100.000km mee gereden heeft met een "arm" mengsel?][/quote]

Nee niet dat ik me kan herinneren.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Maareh wordt het geen tijd voor een uitlaatgastemperatuurmeter en een programmeerbare ontsteking?
Net als ik boven vertel het geld is zolangamerhand op.

En zo'n onsteking moet toch worden afgesteld op een testbank?
Maar niemand kan me vertellen of dit goed gaat met mijn Variomatic.

Je kunt nu al voorspellen dat de motor kapot draait? Pingelt de motor?
Met 98 octaan en een goed ontstekingstijdstip zou dit niet al te veel problemen moeten geven.


Nee gelukkig niet.

Maar de Bougies zijn toch wel wat bleek.
Wat dan toch wel duidt op arm mengsel.
En dat op 3.5 Co?

Ook zagen volgens het revisie bedrijf bij de garantie/reparatie de uitl.kleppen wat bleek en de uitl.klepgeleiders waren behoorlijk ruimer na 2800 km's.
Wat hun conclusie was was dat het mengsel te arm was geweest.
En ze vertelden daar dat dit uiteindelijk naar motorschade lijdt.

Dit tenzij je "geflowde" cilinderkop niet wat al te veel uitlaatgas in de verbrandingskamer houdt... Maar dat is maar een idee...
De "geflowde" cill.kop moet nog worden gemonteerd.
En deze blijft dus op de std. compr.verhouding van 9,25:1
En ik hoop hiermee het probleem op te lossen.
En ik zal nu ook mijn ontsteking gaan herzien.

En desnoods heb ik nog een std.nokkenas en een distr.kap pakking liggen.
Want ik wil wel weer eens de weg op.


Greets
Andries
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Probeer eens een grotere sproeier eerst dan...?

Onsteking kun je op gevoel een paar graadjes later zetten, misschien dan weer vroeger etc. Een beetje op gevoel hé. Daar heb je niet perse ultramoderne apparatuur nodig, zelf kom je gegarandeerd heel aardig in de buurt. Heb je geen flitslamp trouwens? Kost ongeveer 40 eurotjes en kun je ook leuk mee spelen. Je kan de BDP sensor wat aanpassen om wat te spelen met de onsteking bijvoorbeeld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

meer voor ontsteking en hogere uitlaat gas temp;??????????????????dan moet je wel heel erg vroeg gaan staan maat.mijn auto met std ontsteking ,heb ik nog een extra 4 grden vervroegd wat denkje van de uitlaat ges temp; 85 graden kouder (Y) (dit is uit de praktijk met5 alpine turbo en mijn moterfiets cbr 600 turbo,dus mijn ervaring :) )
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Jep das ook een optie.
Daar was ik ook al wat mee bezig.
De Complete Alpine carb liep alleen niet zo best op mijn motor.
Hij hield ontzettend in.
Dus ik heb de Alpine carb al ontleed en ben al een std. carb aan het ombouwen.
De venturimaten zijn logieserwijs ook verschillend tussen de alpine en de std.weber.

std. weber 1e trap 2e trap.
Venturi(k) 24 24

(Volgens de vraagbaak.)
Alpine weber 1e trap 2e trap.
Venturi(k) 23 26

Nou was ik dus van plan om aleen de 2e trap van de Alpine over te zetten.
Want de 1e trap van de Alpine weber is dus weer kleiner.

Maar eind deze maand (de 24'ste) moet mijn auto voor de keuring dus ik moet nog even zien wat ik voor die tijd af krijg.

Greets
Andries
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kleinere venturi geeft een hogere stroomsnelheid dus een rijker mengsel... Misschien is de venturi wat te groot voor deellast gebruik. De grotere venturi heeft direct effect op hoe makkelijk je lucht in de motor krijgt. Een grotere wil niet meteen zeggen dat je meer benzine krijgt!!!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Precies, het gaat allemaal om de verhouding tussen de stroomsnelheid en de maat van de sproeiers. Je geflowde kop en inlaatspruitstuk zullen de stroomsnelheid waarschijnlijk ook nog iets verlagen.
Lagere stroomsnelheid -> grotere sproeiers nodig.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ook kun je met ringen je carb aanpassen, maar daar kan matijs je vast wat over vertellen :p heb 't nog nooit gedaan. Je veranderd dan in principe de luchtstroom langs je venturi. En daarmee moet je gaan spelen.

Jouw alpine carb stond misschien te rijk zelfs door die kleine venturi's!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

BONELESS (jeroen) schreef:meer voor ontsteking en hogere uitlaat gas temp;??????????????????dan moet je wel heel erg vroeg gaan staan maat.mijn auto met std ontsteking ,heb ik nog een extra 4 grden vervroegd wat denkje van de uitlaat ges temp; 85 graden kouder (Y) (dit is uit de praktijk met5 alpine turbo en mijn moterfiets cbr 600 turbo,dus mijn ervaring :) )
Precies. Met meer voorontsteking gaat er minder energie de uitlaat uit en dus is de uitlaatgastemperatuur lager.

Klopt als een bus Jeroen.

En ook de reden waarom ik over een programmeerbare ontsteking begin. Die is gewoon noodzakelijk bij dit soort projecten.

Je kunt een vacuüm ontsteking of elektronische ontsteking wel beïnvloeden maar voor echte resultaten een programmeerbare ontsteking.

En om ff los te gaan. Ik zou een spruitstukje bouwen waar 2 weber sidedraft carbs op passen. Spaghetti pijpje, grote uitlaat, hoge compressie, snelle stok...

Old skool... Amedee Gordini Style... :worship:

Enneh een breedband lambda sonde en een thermokoppel in je uitlaat voor het meten van AFR en EGT kosten je de kop niet.

En dan weet je wat ipv giswerk...
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

precies (Y) even wat anders. ik verlaat mijn ontsteking 2 seconden 8 graden met volgas wegrijden,om de turbo eerder op te laten spinnen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Riël schreef:Ook kun je met ringen je carb aanpassen, maar daar kan matijs je vast wat over vertellen :p heb 't nog nooit gedaan. Je veranderd dan in principe de luchtstroom langs je venturi. En daarmee moet je gaan spelen.

Jouw alpine carb stond misschien te rijk zelfs door die kleine venturi's!
Die modulator ringen zijn specifiek voor turbo gebruik, deze zorgen voor een extra venturi-effect (dus extra stroomsneheid en dus extra drukval), voor extra verrijking onder turbodruk.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Okee dan er is me weer een boel duidelijk.
Thanks all. :p

Wat kost zoŽn programeerbare onsteking dan?

En er is zover ik weet maar 1 spruitstukje te koop te koop voor Dafjes en volvo voor 1 dubbele 36/40/45 weber.
Aleen het spruitstukje kost al iets van 400 euro.
Maar al met al heb ik dat geld gewoon niet liggen.
Dus als iemand zoiets kan bouwen? :wink:
Wat zo'n dubbele carb kost weet ik zo niet.
Maar een goede 2e hands moet toch wel volstaan.


Ik ga dus binnenkort een afspraak maken met Menno.
Ik had hem al een tijdje terug ge-PM't
En we zullen hem dan proberen goed af te stellen.
Hij heeft daar wat meer meetspul voor.
Ik probeer nog wat meer verschillende losse spoeiers en venturies te regelen.
Zodat wat meer kunnen uitvogelen.

Greets
Andries Hofstra
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Al nieuws?
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Jazeker!
Hij rijdt net sinds een week weer goed.
Hij heeft nwe. APK.

En ik heb inmiddels de bewerkte cill.kop erop. :p
Ik heb het afstel probleem nu opgelost.

Ik kreeg een tip van Paul Hoefsmit
Dat is een man die al meer dan 10 jaar bezig is met Dafjes(en het opvoeren ervan).
En hij rijdt met een Daf 66 1300 marraton in rally's. (Y)

Hij heeft de Alpine spullen van mij gekocht.
En gaf mij de tip om eens de carb.voet verwarming van de carberateur af te halen en met een rij de voet na te kijken.
Deze waren dus allemaal krom.
Das een 340 kwaaltje. :(
Ik heb dus de mooiste carb. weer met std. venturi en sproeiers opgebouwd.
En met wat Micheal Knight ertussen weer op mijn blokje gezet. :D
Openlucht pipercross filter er weer op voor wat meer lucht.(en lawaai (~) )
Problem solved! :beer:
En de Co schoef kon dus ook een heel stuk terug :) .
En zoals het nu lijkt rijdt ie nu netjes 1op10. (Y)
En de bougies worden netjes grijs bruin. :smoke:

Paul neemt over een tijdje een nettere carb. voor me mee.

En als ik weer werk(geld) heb kan ik naar Menno om het allemaal wat beter op vermogen af te stellen.
En dan kan ie mischien ook eens op de rollenbank. 8)

En dan moet de ophanging/remmen en ICE nog. :D

Voor de rest kan het vooral onderin toeren goed merken dat de kop bewerkt is. (Y)
En op de snelweg gaat inhalen ook een stuk netter. >-)

Ben trouwens vandaag nog naar CAT geweest en zijn GTET rijdt(kart) geweldig. (Y)
Daarna hebben we nogges in mijn "zeil"boot gereden.:lol:


Greets
Andries
Plaats reactie