Zoo dat word even flink typen.
Hmmm, zit er een breedband lambda sonde aan vast? Of werk je met een "standaard" lamdba sonde. Werk je met een standaard lambda sonde kun je de metingen puur als indicatie bekijken. En waar is de lambdasonde geplaatst?
Nee ik heb een standaard verwarmde lambda sonde gemonteerd.
En ik heb hem in de kat gemonteerd.
ongeveer 1 m van de cill.kop.
Dus in het stukje pijp voor de kat.
Heb je een uitlaatgastemperatuurmeter dan? En ooit gehoord van de invloed van het ontstekingstijdstip op de uitlaatgastemperatuur?
Ja daar heb ik zeker wel van gehoord.
Hoe meer voorontsteking hoehoger de temp.
Maar ik zit vast aan een grotere vooronsteking vanwege de nokkenstok.
http://www.catcams.com
nr.5500310
En wat kost zo'n kastje dan?
Tjah dat heb je met een carb. Loopt nooit zo als je het wil hebben. Vraag mij nog steeds af waarom autofabrikanten overgestapt zijn op injectie...
Tja niet iedereen heeft het in zijn buget om custom injectie te laten bouwen.
Het is meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt.
Je zegt op basis van een AFR meter en je "intuitie" dat de compressieverhouding te hoog is, de uitlaatgastemperatuur te hoog oploopt en de motor veel te arm loopt.
Tja de AFR meter bevstigde gewoon iets.
De uitlaat word een stuk heter aangezien nu een stuk afschermplaat van de vario is weggesmolten.
Deed ie anders nooit hoor.
Maar dit kan er ook mee te maken hebben dat de kat is doorgeramt.
[quoteHeb je ooit wel eens gemeten aan een standaard auto waar iemand bijvoorbeeld al 100.000km mee gereden heeft met een "arm" mengsel?][/quote]
Nee niet dat ik me kan herinneren.
Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Maareh wordt het geen tijd voor een uitlaatgastemperatuurmeter en een programmeerbare ontsteking?
Net als ik boven vertel het geld is zolangamerhand op.
En zo'n onsteking moet toch worden afgesteld op een testbank?
Maar niemand kan me vertellen of dit goed gaat met mijn Variomatic.
Je kunt nu al voorspellen dat de motor kapot draait? Pingelt de motor?
Met 98 octaan en een goed ontstekingstijdstip zou dit niet al te veel problemen moeten geven.
Nee gelukkig niet.
Maar de Bougies zijn toch wel wat bleek.
Wat dan toch wel duidt op arm mengsel.
En dat op 3.5 Co?
Ook zagen volgens het revisie bedrijf bij de garantie/reparatie de uitl.kleppen wat bleek en de uitl.klepgeleiders waren behoorlijk ruimer na 2800 km's.
Wat hun conclusie was was dat het mengsel te arm was geweest.
En ze vertelden daar dat dit uiteindelijk naar motorschade lijdt.
Dit tenzij je "geflowde" cilinderkop niet wat al te veel uitlaatgas in de verbrandingskamer houdt... Maar dat is maar een idee...
De "geflowde" cill.kop moet nog worden gemonteerd.
En deze blijft dus op de std. compr.verhouding van 9,25:1
En ik hoop hiermee het probleem op te lossen.
En ik zal nu ook mijn ontsteking gaan herzien.
En desnoods heb ik nog een std.nokkenas en een distr.kap pakking liggen.
Want ik wil wel weer eens de weg op.
Greets
Andries