Kort samengevat:
Het apparaat sprayt water over de intercooler om deze koel te houden.
Probleem: binnen een minuut is je 10 liter waterreservoir op.
Koelen als het nodig is. Hoe?
Temperatuursensoren: Intercooler kern, en buitenluchttemperatuur
Fang-sensor: Deze meet de 'duty-cycle' van je injector! hoe groter, hoe meer je vraagt.
De Fang-sensor wordt, hoe vaker die getriggerd wordt, steeds gevoeliger!
is de kern temp te hoog, gaat led1 branden.
is de duty cycle groot, gaat led2 branden.
bij veel stampen brandt led2 sneller.
Branden 1 en 2 beide, gaat de spray sprayen.
Waarom werkt dit:
Intercooler is bij volgas niet warm--> airflow
Bij stilstand is warmt deze pas op, het systeem vangt dit op.
Als je rustig rijdt is koeling niet nodig. Een paar keer volgas geeft ook geen effect. Een poos later warmt de intercooler pas op. Het systeem wil, als je dus van plan bent op het gas te gaan, gaan koelen (fang factor)
Nog begrijpelijk ?

Kosten waren grofweg 175 euro voor afgewerkt apparaat, 100 euro voor losse printplaat. sensoren/pompje/sprayer etc is wel zelf te sjoesteren.
Voor volledige uitleg, en resultaten, stort je eens op die site, daar staat het echt goed in uitgelegd.