front-mount intercooler

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb het ook niet over Methanol, ik heb het over Ethanol. Die ene letter maakt toch een hoop uit op die ketens hoor :p

Edit:
clio_rally schreef:
Ethanol/water, in 50/50 verhouding schijnt ideaal te zijn. Systeem werd standaard geleverd op de integrale evo 2, als ik me niet vergis ook op bepaalde scoobies en mitsu evo's. Soms geregeld, soms handmatig te bedienen. Ben zelf op zoek naar het systeem uit een evo2 voor op mijn eigen integrale, maar je ziet ze niet snel op de sloop...

Gijs
leve de search :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

limburgio schreef:is er iemand die al resultaten heeft met die dubbeldikke intercooler van gttuning???
Deze staat in bestelling :D Deze maand of volgende maand binnen..
limburgio schreef: als je nu voor de sprint sproeiers richt op je IC met ijskoud water of ander product dat enorm koelt, dit moet toch ook veel afdoen niet?
Die spraykit is nog een beetje prijzig, maar binnenkort hoop ik toch wat resultaten op een rollerbank neer te zetten. 3juli/4juli misschien ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb eens een machtig mooi stuk hierover gelezen:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0527

er komt behoorlijk wat bij kijken wil het werken. Je moet namelijk sprayen VOORDAT je vermogen vraagt, anders heb je er nix aan. Ingenieus bedacht en 't geeft zeker resultaat. Oh, ja 't is zelfbouw :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

zet dan een ruitenwissersproeier voor je IC, desnoods 5 :p pompje aansluiten, knopje en klaar, spuiten met die handel :D
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das 1 rechte straal, je moet iets hebben wat verneveld.

Als je pech hebt spuit je dwars door je intercooler heen en zit je de versnellingsbak schoon te spoelen zonder dat het enig koelend effect heeft ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het heeft geen tot weinig effect om er gewoon op te sproeien. Lees het hele stuk erover maar eens.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Slecht vertaald, maar begrijpelijk denk ik.


was idd nix om te lezen :p
Laatst gewijzigd door Riël op wo 9 jun 2004 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je denkt toch niet dat ik dat allemaal ga lezen :lol:

pak anders een sproeiertje van een plantespuit, die nevelt wel :) je ken het zo duur maken als jezelf wilt :wink:
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja lees, daar heb je nix aan :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

'T is nog lastig lezen ook, zo slecht vertaald. Ben niet tot de helft gekomen.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Precies, zelfs als je niet goed in Engels bent is dat nog steeds makkelijker te lezen dan dit klompennederlands :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou vanaf zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een M sprinter Intercooler, past net aan tussen de mistlampen, maar hij gaat passen.

Nu zit ik alleen met het probleem van de buizen er naar toe.
Het bochtenwerk ga ik zoveel mogelijk doen als de FM IC van K-tec.
Alleen het materiaal van de buizen zit ik mee.
Ik wilde gewoon aluminium doen en dat dan gaan polijsten.
Alleen het probleem met alu is, dat je het niet zomaar kan buigen.

Nu kan ik wel koper laten buigen in een machine.
vraag me alleen af of koper wel sterk genoeg is??

Iemand nog meer opties ???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mwha, alles is wel goed hoor, plastic wil zelfs nog wel werken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

waarom niet gewoon met van die grijve pvc pijp, kan je allemaal verschillen de bochten en lengtes van krijgen, is niet duur en als je et verlijmt is et bere sterk, oke ziet er mischien niet super uit, maar is wel goed en goedkoop
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

't is wel ERG goedkoop en 't ziet er wel ook ERG niet uit hé :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dat gaat er natuurlijk helemaal NIET uitzien.
Of koper of Aluminium.
Dus GEEN pvc onder mijn motorkap.

Ik dacht dat koper beter warmte geleid.
Nu kan dat z`n voor- en nadelen hebben.
Warme lucht in de buizen wordt nog eens extra gekoeld, maar als zo`n buis langs een warm deel loopt neemt die die warmte ook weer sneller op.

PROBLEEM !!!!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

RVS??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ben maar niet bang, de lucht vliegt daar zo hard doorheen, daar merk je niets van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Rvs is wel zwaarder en geleid de warmte minder goed, maar het is wel een optie.
Geen idee wat de prijs is van RVS, iemand ??
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

oke dan niet was maar een voorstel, zou et zelf ook nie doen, maar heb et wel al een paar keer gezien op die manier, maar da was op eigenbouw race auto's dan gaat et alleen om functie niet om uiterlijk, maar rvs is de mooiste oplossing vind ik, en dan met samco koppelstukken de slangen aan elkaar zetten bijvoorbeeld
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Rvs is idd een van de betere opties.
Maar de reden dat ik over koper begon is dat het makkelijker te buigen is en je kunt het ook nog eens makkelijker verchromen.
Scheelt me weer een hoop gepolijst.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

koper is mischien wel beter te bewerken, maar da ziet er volgens mij ook niet echt super uit, maar als je je maten/bochten weet kan je dat toch wel laten buigen bij een constructie bedrijf ofzo, heb ook wel al eens buigen laten buigen van rvs gaat perfect
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Koper is wel makelijker te verchromen dan RVS, en het moet natuurlijk wel *bling* *bling* doen.
En ik las net ook een stukje over chroomspuiten, ik ben alleen het stukje kwijt.
Zag er wel heel netjes uit, het bedrijf zit in Lemmer(d) geloof ik.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

spuiten zou idd ook nog kunnen jah of gewoon werken met bochten van samco, en dan aluminium voor de rechte stukken, ik geloof dat biesheuvel bochten van samco levert.

heeft er trouwens iemand al foto's van een werkende geforceerde water/lucht intercooler, ben wel eens benieuwd hoe dit er nu uitziet bij een gtt
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

slash zou foto's maken d8 ik......
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik heb nog wel ergens een paar pica's.

Maar die dingen zijn ontworpen voor Engelse auto's. Dus het zit anders ingebouwd (minder in het zicht) als in een Engelse gtt.

Des te meer reden waarom JL Tuning met een eigen variant komt geschikt voor auto's met het stuur c.q. de hoofremcilinder links.

Pics volgen...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

das ff wennen die engine-bay zo...
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Deze chargecoolers zijn ontworpen voor gtt's met de hoofdremcilinder rechts.

Jeroen en ik zijn begonnen aan een beter ontworpen alternatief voor auto's met de hoofdremcilinder links.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoe zit dat dan met het orginele luchtfilter huis?? en de plaatsing van de radiator??
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Gelijk een goed excuus voor een open filter :D
En de plaatsing van de radiateur blijft hetzelfde :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zou beter zijn dat het origenele filterhuis behouden blijft, dan zuigt hij koude lucht aan van onder de grille, bij een open lucht filter zuig je warme lucht aan, kort bij de turbo. en aangezien warme lucht minder zuurstof per volume deel bevat is het dus veel beter voor het vermogen om de lucht zo koud mogelijk te houden
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Daar zijn al diverse topics over geweest, of een open filter nou beter is of niet. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb ik idd ook al gelezen, maar ik blijf derbij om gewoon te zorgen dat de inlaatlucht zo koud mogelijk is, oke een open filter ziet er mischien wel beter uit. iedereen zen eigen keuze
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je dan toch je ic verplaatst kan je natuurlijk ook gelijk je luchtfilter verplaatsen :)

[img]http://www.r5-turbo.co.uk/images/large/r5sale/pic15.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie