Ik heb het ook niet over Methanol, ik heb het over Ethanol. Die ene letter maakt toch een hoop uit op die ketens hoor
Edit:
clio_rally schreef:
Ethanol/water, in 50/50 verhouding schijnt ideaal te zijn. Systeem werd standaard geleverd op de integrale evo 2, als ik me niet vergis ook op bepaalde scoobies en mitsu evo's. Soms geregeld, soms handmatig te bedienen. Ben zelf op zoek naar het systeem uit een evo2 voor op mijn eigen integrale, maar je ziet ze niet snel op de sloop...
limburgio schreef:is er iemand die al resultaten heeft met die dubbeldikke intercooler van gttuning???
Deze staat in bestelling Deze maand of volgende maand binnen..
limburgio schreef:
als je nu voor de sprint sproeiers richt op je IC met ijskoud water of ander product dat enorm koelt, dit moet toch ook veel afdoen niet?
Die spraykit is nog een beetje prijzig, maar binnenkort hoop ik toch wat resultaten op een rollerbank neer te zetten. 3juli/4juli misschien
er komt behoorlijk wat bij kijken wil het werken. Je moet namelijk sprayen VOORDAT je vermogen vraagt, anders heb je er nix aan. Ingenieus bedacht en 't geeft zeker resultaat. Oh, ja 't is zelfbouw
Nou vanaf zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een M sprinter Intercooler, past net aan tussen de mistlampen, maar hij gaat passen.
Nu zit ik alleen met het probleem van de buizen er naar toe.
Het bochtenwerk ga ik zoveel mogelijk doen als de FM IC van K-tec.
Alleen het materiaal van de buizen zit ik mee.
Ik wilde gewoon aluminium doen en dat dan gaan polijsten.
Alleen het probleem met alu is, dat je het niet zomaar kan buigen.
Nu kan ik wel koper laten buigen in een machine.
vraag me alleen af of koper wel sterk genoeg is??
waarom niet gewoon met van die grijve pvc pijp, kan je allemaal verschillen de bochten en lengtes van krijgen, is niet duur en als je et verlijmt is et bere sterk, oke ziet er mischien niet super uit, maar is wel goed en goedkoop
Dat gaat er natuurlijk helemaal NIET uitzien.
Of koper of Aluminium.
Dus GEEN pvc onder mijn motorkap.
Ik dacht dat koper beter warmte geleid.
Nu kan dat z`n voor- en nadelen hebben.
Warme lucht in de buizen wordt nog eens extra gekoeld, maar als zo`n buis langs een warm deel loopt neemt die die warmte ook weer sneller op.
oke dan niet was maar een voorstel, zou et zelf ook nie doen, maar heb et wel al een paar keer gezien op die manier, maar da was op eigenbouw race auto's dan gaat et alleen om functie niet om uiterlijk, maar rvs is de mooiste oplossing vind ik, en dan met samco koppelstukken de slangen aan elkaar zetten bijvoorbeeld
Rvs is idd een van de betere opties.
Maar de reden dat ik over koper begon is dat het makkelijker te buigen is en je kunt het ook nog eens makkelijker verchromen.
Scheelt me weer een hoop gepolijst.
koper is mischien wel beter te bewerken, maar da ziet er volgens mij ook niet echt super uit, maar als je je maten/bochten weet kan je dat toch wel laten buigen bij een constructie bedrijf ofzo, heb ook wel al eens buigen laten buigen van rvs gaat perfect
Koper is wel makelijker te verchromen dan RVS, en het moet natuurlijk wel *bling* *bling* doen.
En ik las net ook een stukje over chroomspuiten, ik ben alleen het stukje kwijt.
Zag er wel heel netjes uit, het bedrijf zit in Lemmer(d) geloof ik.
spuiten zou idd ook nog kunnen jah of gewoon werken met bochten van samco, en dan aluminium voor de rechte stukken, ik geloof dat biesheuvel bochten van samco levert.
heeft er trouwens iemand al foto's van een werkende geforceerde water/lucht intercooler, ben wel eens benieuwd hoe dit er nu uitziet bij een gtt
zou beter zijn dat het origenele filterhuis behouden blijft, dan zuigt hij koude lucht aan van onder de grille, bij een open lucht filter zuig je warme lucht aan, kort bij de turbo. en aangezien warme lucht minder zuurstof per volume deel bevat is het dus veel beter voor het vermogen om de lucht zo koud mogelijk te houden
heb ik idd ook al gelezen, maar ik blijf derbij om gewoon te zorgen dat de inlaatlucht zo koud mogelijk is, oke een open filter ziet er mischien wel beter uit. iedereen zen eigen keuze