R5 GTE -> Turbo er op mogelijk?
Nu rij ik al een tijdje vrolijk rond in mijn (ge)flipte 5 GTE(nu effe niet startmotor is rot)
maar zit toch na te denken over de mogelijkheden om hem wat/veel sneller te maken.
Zelf zat ik een beetje te speculeren of het niet mogelijk is om een turbo er op te monteren.
wie weet of dat gaat en wat ik er voor nodig heb?
maar zit toch na te denken over de mogelijkheden om hem wat/veel sneller te maken.
Zelf zat ik een beetje te speculeren of het niet mogelijk is om een turbo er op te monteren.
wie weet of dat gaat en wat ik er voor nodig heb?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
F7P d'r in, ben je sneller klaar en dat blijft heel 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
in feite krijg je dan een volvo 480 turbo motor er in... zelfde blok, maar dan met turbo.
there is no spoon.
Dat is wel zo maar was meer op zoek naar iets voor dit blok.
Als de opties voor dit blok er niet zijn kan ik altijd nog voor een ander blok gaan.
Als de opties voor dit blok er niet zijn kan ik altijd nog voor een ander blok gaan.
Kan ik die turbo dan niet van een 480 afslopen en op mn eigen auto plakken ?
tja, de kosten van een setje lage compressie zuigers zijn hoger dan een ander blok, plus dat je alle andere dingen van de volvo motor toch ook nodig gaat hebben aan spruitstukken en dergelijke.
met de juiste chip zit de volvo motor op 165 pk / 225 Nm...
met de juiste chip zit de volvo motor op 165 pk / 225 Nm...
there is no spoon.
dan klopt je compressieverhouding nog steeds niet ...Remco T. schreef:Kan ik die turbo dan niet van een 480 afslopen en op mn eigen auto plakken ?
there is no spoon.
Dus stel dat er een turbo kit te verkrijgen is voor mijn blok ben ik
alsnog duurder uit in vergelijking met het plaatsen van een ander blok met turbo ?
alsnog duurder uit in vergelijking met het plaatsen van een ander blok met turbo ?
ja
there is no spoon.
oja de versnellingsbak van een gte is die hetzelfde als die van een gtt ???
aangezien het dan toch hoogst waarschijnlijk een 1.4 turbo wordt.. ?
aangezien het dan toch hoogst waarschijnlijk een 1.4 turbo wordt.. ?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
F7P 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
oja ik ben een n00b.. F7P ?...
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
1.8 16V blok
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
1.8 16v van de clio
En je hebt pm
En je hebt pm
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Beter een gtturbo blok als je echt hard wil gaan. 

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Da's waar. Wist niet of het heel moest blijven en hoeveel zin aan sleutelen ie heeft. Duidelijk is denk ik wel dat het een motor swap moet gaan wordenRiël schreef:Beter een gtturbo blok als je echt hard wil gaan.

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
zin aan sleutelen.. Vind het niet erg als het daarna goed loopt om te sleutelen.
Heb alles tot mn beschikking van spuitcabine tot kolomsbruggen.
Heb alles tot mn beschikking van spuitcabine tot kolomsbruggen.
een dubelle weber + lekkere nokkenas - constructie op zijn huidige motor werkt ook voor prima vermogen, maar is ook duur en nog niet zo snel als een fijne GTTurbo.
Gtturbo is met de cat echter weer vervelend (U9 op kenteken toch ?) Een F7P of F7R is wel de makkelijkste oplossing denk ik ja....
Gtturbo is met de cat echter weer vervelend (U9 op kenteken toch ?) Een F7P of F7R is wel de makkelijkste oplossing denk ik ja....
there is no spoon.
Kan je dat dan niet met de RDW of iets regelen dat ze dat op het kenteken veranderen ? ik noem maar een zijstraat 

-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik zou er een snel F7P of F7R blok in hangen. Een opgeboorde 2 liter is natuuurlijk ook wel erg aantrekkelijk... Heb je ook weer eens wat anders vermogen genoeg! Je hebt nog een PM.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
da's meer werk dan een F7R, geloof me...Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
there is no spoon.
ik hoor nix hoor
.. maar okee wat is nou hetgene wat het minste werk is qua aansluiten ? want daar zie ik tegenop. Elektro is niet mn sterkste punt. zoiezo motortechniek niet.

F7P... van GTE naar GTT moet je echt alles aanpassen andere motorsteunen.. kabelboom....Remco T. schreef:ik hoor nix hoor.. maar okee wat is nou hetgene wat het minste werk is qua aansluiten ? want daar zie ik tegenop. Elektro is niet mn sterkste punt. zoiezo motortechniek niet.
Clio 16v.....
en een F7 is een? 1.8 16v / 2.0 16v ? zijn die aansluitingen van de kabelboom dan nagenoeg hetzelfde ?Tijn schreef:da's meer werk dan een F7R, geloof me...Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
en het subframe en alles ? want ik dacht juist dat dat meer problemen zou geven dan een gtt blok.
dat kan tijn je wel vertellen....Remco T. schreef:en een F7 is een? 1.8 16v / 2.0 16v ? zijn die aansluitingen van de kabelboom dan nagenoeg hetzelfde ?Tijn schreef:da's meer werk dan een F7R, geloof me...Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
en het subframe en alles ? want ik dacht juist dat dat meer problemen zou geven dan een gtt blok.
Clio 16v.....
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
F7P = 1.8 16v
F7R = 2.0 16v (willie blok)
F7R = 2.0 16v (willie blok)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Het grootste probleem zal de kat zijn (en dus de APK). Aangezien eigenlijk alle F7 blokken met kat zijn geleverd, kunnen die makkelijker aan de APK norm voldoen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
hmhm maar is er dan iemand die mij kan vertellen wat er dan precies veranderd moet worden.
want de kabelboom is die hetzelfde of niet ?
Past het blok op het huidige subframe of niet ?
dat soort dingen wil ik graag weten want dat zijn
knelpunten voor mij.
want de kabelboom is die hetzelfde of niet ?
Past het blok op het huidige subframe of niet ?
dat soort dingen wil ik graag weten want dat zijn
knelpunten voor mij.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Om die F7P kwijt te kunnen moet je wel aan het hobbiën.
Heb jij inderdaad u9 op je kentekenbewijs staan?
Heb jij inderdaad u9 op je kentekenbewijs staan?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
GTT blok is verreweg het makkelijste in te bouwen! Deze heeft namelijk amper een kabelboom.
Die katalisatorverplichting hoef jeje niets van aan te trekken, want die heb je niet, gtturbo is dus ook RDW technisch 100% mogelijk en 100% legaal (ivm maar beperkte vermogenstoename
).
Ga maar eens een 16v kabelboom met die van de gte vergelijken??? Die van de gtt is 3 draadjes in de witte stekker
Die katalisatorverplichting hoef jeje niets van aan te trekken, want die heb je niet, gtturbo is dus ook RDW technisch 100% mogelijk en 100% legaal (ivm maar beperkte vermogenstoename

Ga maar eens een 16v kabelboom met die van de gte vergelijken??? Die van de gtt is 3 draadjes in de witte stekker

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Blijft die optie uit de PM dus toch aantrekkelijk. Ik wist even niet of je die kat verplichting had. In dat geval kun je er zo een 1.4 turbo in schuiven, zeker als dat nog op een subframe staat 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Inderdaad!
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Tja Remco, OF vakantie OF 1.4T 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'