R5 GTE -> Turbo er op mogelijk?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Nu rij ik al een tijdje vrolijk rond in mijn (ge)flipte 5 GTE(nu effe niet startmotor is rot)
maar zit toch na te denken over de mogelijkheden om hem wat/veel sneller te maken.
Zelf zat ik een beetje te speculeren of het niet mogelijk is om een turbo er op te monteren.

wie weet of dat gaat en wat ik er voor nodig heb?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

F7P d'r in, ben je sneller klaar en dat blijft heel :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

in feite krijg je dan een volvo 480 turbo motor er in... zelfde blok, maar dan met turbo.
there is no spoon.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Dat is wel zo maar was meer op zoek naar iets voor dit blok.
Als de opties voor dit blok er niet zijn kan ik altijd nog voor een ander blok gaan.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Kan ik die turbo dan niet van een 480 afslopen en op mn eigen auto plakken ?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

tja, de kosten van een setje lage compressie zuigers zijn hoger dan een ander blok, plus dat je alle andere dingen van de volvo motor toch ook nodig gaat hebben aan spruitstukken en dergelijke.

met de juiste chip zit de volvo motor op 165 pk / 225 Nm...
there is no spoon.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Remco T. schreef:Kan ik die turbo dan niet van een 480 afslopen en op mn eigen auto plakken ?
dan klopt je compressieverhouding nog steeds niet ...
there is no spoon.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Dus stel dat er een turbo kit te verkrijgen is voor mijn blok ben ik
alsnog duurder uit in vergelijking met het plaatsen van een ander blok met turbo ?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ja
there is no spoon.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

oja de versnellingsbak van een gte is die hetzelfde als die van een gtt ???

aangezien het dan toch hoogst waarschijnlijk een 1.4 turbo wordt.. ?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

F7P :)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

oja ik ben een n00b.. F7P ?...
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

1.8 16V blok
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

1.8 16v van de clio
En je hebt pm
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beter een gtturbo blok als je echt hard wil gaan. :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Riël schreef:Beter een gtturbo blok als je echt hard wil gaan. :p
Da's waar. Wist niet of het heel moest blijven en hoeveel zin aan sleutelen ie heeft. Duidelijk is denk ik wel dat het een motor swap moet gaan worden :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

zin aan sleutelen.. Vind het niet erg als het daarna goed loopt om te sleutelen.
Heb alles tot mn beschikking van spuitcabine tot kolomsbruggen.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

een dubelle weber + lekkere nokkenas - constructie op zijn huidige motor werkt ook voor prima vermogen, maar is ook duur en nog niet zo snel als een fijne GTTurbo.

Gtturbo is met de cat echter weer vervelend (U9 op kenteken toch ?) Een F7P of F7R is wel de makkelijkste oplossing denk ik ja....
there is no spoon.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Kan je dat dan niet met de RDW of iets regelen dat ze dat op het kenteken veranderen ? ik noem maar een zijstraat ;)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik zou er een snel F7P of F7R blok in hangen. Een opgeboorde 2 liter is natuuurlijk ook wel erg aantrekkelijk... Heb je ook weer eens wat anders vermogen genoeg! Je hebt nog een PM.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
da's meer werk dan een F7R, geloof me...

jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
there is no spoon.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

ik hoor nix hoor ;).. maar okee wat is nou hetgene wat het minste werk is qua aansluiten ? want daar zie ik tegenop. Elektro is niet mn sterkste punt. zoiezo motortechniek niet.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Remco T. schreef:ik hoor nix hoor ;).. maar okee wat is nou hetgene wat het minste werk is qua aansluiten ? want daar zie ik tegenop. Elektro is niet mn sterkste punt. zoiezo motortechniek niet.
F7P... van GTE naar GTT moet je echt alles aanpassen andere motorsteunen.. kabelboom....
Clio 16v.....
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Tijn schreef:
Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
da's meer werk dan een F7R, geloof me...

jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
en een F7 is een? 1.8 16v / 2.0 16v ? zijn die aansluitingen van de kabelboom dan nagenoeg hetzelfde ?
en het subframe en alles ? want ik dacht juist dat dat meer problemen zou geven dan een gtt blok.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Remco T. schreef:
Tijn schreef:
Remco T. schreef:Ja maar dan moet je weer zoveel gaan aanpassen en daar ben ik geen fan van.
liever een normaal gtturbo blok wat gewoon past en naar verhouding niet teveel kost.
da's meer werk dan een F7R, geloof me...

jouw kabelboom en motorsteunen schreeuwen gewoon om een F7. Ik heb de aansluitschema's kant en klaar liggen.
en een F7 is een? 1.8 16v / 2.0 16v ? zijn die aansluitingen van de kabelboom dan nagenoeg hetzelfde ?
en het subframe en alles ? want ik dacht juist dat dat meer problemen zou geven dan een gtt blok.
dat kan tijn je wel vertellen.... :wink:
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

F7P = 1.8 16v
F7R = 2.0 16v (willie blok)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Het grootste probleem zal de kat zijn (en dus de APK). Aangezien eigenlijk alle F7 blokken met kat zijn geleverd, kunnen die makkelijker aan de APK norm voldoen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

hmhm maar is er dan iemand die mij kan vertellen wat er dan precies veranderd moet worden.

want de kabelboom is die hetzelfde of niet ?
Past het blok op het huidige subframe of niet ?
dat soort dingen wil ik graag weten want dat zijn
knelpunten voor mij.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

vraag 1: niet hetzelfde maar wat ik gehoord heb zeker te doen (moet je tijn en rick even vragen!)

vraage 2: dat past!
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Om die F7P kwijt te kunnen moet je wel aan het hobbiën.
Heb jij inderdaad u9 op je kentekenbewijs staan?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GTT blok is verreweg het makkelijste in te bouwen! Deze heeft namelijk amper een kabelboom.

Die katalisatorverplichting hoef jeje niets van aan te trekken, want die heb je niet, gtturbo is dus ook RDW technisch 100% mogelijk en 100% legaal (ivm maar beperkte vermogenstoename :p).

Ga maar eens een 16v kabelboom met die van de gte vergelijken??? Die van de gtt is 3 draadjes in de witte stekker :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Blijft die optie uit de PM dus toch aantrekkelijk. Ik wist even niet of je die kat verplichting had. In dat geval kun je er zo een 1.4 turbo in schuiven, zeker als dat nog op een subframe staat :D
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Inderdaad!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Tja Remco, OF vakantie OF 1.4T :p
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie