Maik's 5GT Turbo phase1 Project. (gaat maar verder)
[img]http://www.fastchip.nl/img/RenaultR5GTTurbodyno.jpg[/img]
Hier zie je duidelijk wat ik bedoel. Dit is de dyno uitdraai van een injectie auto met standaard spruitstuk en 32mm gasklep.
Door de grotere gasklep verpompt de motor meer lucht. En nu zie duidelijk het koppel na 3000rpm in elkaar storten. Dit komt hoofdzakelijk door de cilinderkop (en de turbo die te weinig lucht kan leveren).
Als we die koppelpiek door kunnen laten lopen richting 5000min-1 of nog verder wordt het vermogen verhoogt zonder dat we iets aan de turbodruk hoeven te doen.
Maar daar is wel het een en ander voor nodig; geflowde cilinderkop, grote uitlaat, andere turbo met aangepaste wastegate, injectiesysteem met grotere gasklep.
Maar dan komt er wel serieus vermogen uit. Dus als je interesse hebt geef je maar een pm-etje of mailtje.
Hier zie je duidelijk wat ik bedoel. Dit is de dyno uitdraai van een injectie auto met standaard spruitstuk en 32mm gasklep.
Door de grotere gasklep verpompt de motor meer lucht. En nu zie duidelijk het koppel na 3000rpm in elkaar storten. Dit komt hoofdzakelijk door de cilinderkop (en de turbo die te weinig lucht kan leveren).
Als we die koppelpiek door kunnen laten lopen richting 5000min-1 of nog verder wordt het vermogen verhoogt zonder dat we iets aan de turbodruk hoeven te doen.
Maar daar is wel het een en ander voor nodig; geflowde cilinderkop, grote uitlaat, andere turbo met aangepaste wastegate, injectiesysteem met grotere gasklep.
Maar dan komt er wel serieus vermogen uit. Dus als je interesse hebt geef je maar een pm-etje of mailtje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Momenteel nog geen interesse 
Hopelijk zaterdag blok eruit vissen.
Beetje weinig tijd nu

Hopelijk zaterdag blok eruit vissen.
Beetje weinig tijd nu

Als ik centjes over had.....
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
sachs koppelingen
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl1.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl2.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl3.JPG[/img]
sorry van de vervuiling maik
hoe gaat het verder met je projektje?
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl1.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl2.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl3.JPG[/img]
sorry van de vervuiling maik
hoe gaat het verder met je projektje?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Niet echt rap 
Heb geen tijd, misschien zaterdag wat doen, maar das nog ff afwachten wat de rest van het Haagsgroepie gaat doen.
Moet eigenlijk wel wat doen, zodat ik een aangepast druklager kan laten maken ofzo..

Heb geen tijd, misschien zaterdag wat doen, maar das nog ff afwachten wat de rest van het Haagsgroepie gaat doen.
Moet eigenlijk wel wat doen, zodat ik een aangepast druklager kan laten maken ofzo..
HP = (torque * RPM) / 5252speedline schreef:Dit om het koppel niet in te laten storten boven 3000min-1 (met std. turbo). Als we met 1Bar turbodruk ongeveer 250Nm kunnen genereren en we dit koppel vast kunnen houden tot 5400min-1! Dan beschikken we bij 5400min-1 over ongeveer 140kW. En dat is 190pk!!!
Kortom, bij 5252 toeren zijn de krukas pk's gelijk aan het koppel. Als jij bij 5400 tpm 250Nm wil hebben dan zul je 257 pk hebben bij dat toerental.
Laatst gewijzigd door FrankB op wo 30 jun 2004 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
is dat niet een beeeetje kort door de bocht berekend ?
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Owkee dan 
(ff ontopic aub)

(ff ontopic aub)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Jippieee! 
-Adjustable Cam Timing kit is binnen.
Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren

-Adjustable Cam Timing kit is binnen.
Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
en nu in het nederlands
bedoel je zoiets?
[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/PHP/I/PRO ... pulley.jpg[/img]


[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/PHP/I/PRO ... pulley.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ja zo IETS jah 

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Maik (WOOFER) schreef:ja zo IETS jah
Maikie....
Kwil best handje helpen....just gimme a call....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Is goed daaf, ik bel je waarschijnlijk in de loop van de vrijdag om zaterdag wat af te spreken.
Ligt ff aan mathijs of we iet gaan doen.
met zijn 3en is het beste
bel je snel.
Ligt ff aan mathijs of we iet gaan doen.
met zijn 3en is het beste

bel je snel.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Maik (WOOFER) schreef:Jippieee!
-Adjustable Cam Timing kit is binnen.
Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren
Hmmm ok.
Ik kan wel een beetje bedenken wat je hiermee zou kunnen doen...
Maar leg mij, als je wil, es effe uit hoe je dit gaat gebruiken?
Succes verder met je hele project.
Beetje jammer van die koppeling problemen.
groet, Krijn.
kan je hem daarmee 90 graden verstellen ?Maik (WOOFER) schreef:Jippieee!
-Adjustable Cam Timing kit is binnen.
Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren
there is no spoon.
Dat leek mij ook al niet....... ik denk ik zeg niks......Menno schreef:Kan je bij een gt'tje uberhaupt wel bij de poelie, met ingebouwde motor, en zonder de carterpan los te halen?
Deze zal hij wel hebben:
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_cam.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Jep zover ik weet wel..Tijn schreef:kan je hem daarmee 90 graden verstellen ?Maik (WOOFER) schreef:Jippieee!
-Adjustable Cam Timing kit is binnen.
Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren

Hiermee kan je hem perfect afstellen zegge ze

asap heb ik de handleiding binnen vrij/za dus dan kan ik meer vertellen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Zaterdag 3juli
Blok eruit gevist en bak eraf gehaald.
En wat trof ik aan.........
Een drukgroeplager die helemaal naar de gruselamenten was
.
De drukgroeplager was dus gewoon tussen de drukvingers geperst.
Ik heb wat maten opgenomen en bij een normale koppeling staan de vingers 3,11cm van elkaar vandaan.
Bij deze Tilton staan de vingers 3,8cm van elkaar vandaan.
Het raakvlak van de druklager op een normale koppeling is ongeveer 7mm en deze had hij nu dus niet.
Gevolg, drukgroeplager tussen de vingers van de tilton.
Wat gaat ik doen:
Ik gaat een drukgroeplager laten maken die groter en sterker is dan de orginele
Wat nog meer te doen:
De bak wordt gereviseerd en ik monteer ook een nieuwe aandrijfstang,
omdat er spietjes of hoe die dingen ook heten in de bak zijn gekomen.
Wordt weer een leuk kosteplaatje.
Maarja we gaan door
(plaatjes komen nog)
Blok eruit gevist en bak eraf gehaald.
En wat trof ik aan.........
Een drukgroeplager die helemaal naar de gruselamenten was

De drukgroeplager was dus gewoon tussen de drukvingers geperst.
Ik heb wat maten opgenomen en bij een normale koppeling staan de vingers 3,11cm van elkaar vandaan.
Bij deze Tilton staan de vingers 3,8cm van elkaar vandaan.
Het raakvlak van de druklager op een normale koppeling is ongeveer 7mm en deze had hij nu dus niet.
Gevolg, drukgroeplager tussen de vingers van de tilton.
Wat gaat ik doen:
Ik gaat een drukgroeplager laten maken die groter en sterker is dan de orginele

Wat nog meer te doen:
De bak wordt gereviseerd en ik monteer ook een nieuwe aandrijfstang,
omdat er spietjes of hoe die dingen ook heten in de bak zijn gekomen.
Wordt weer een leuk kosteplaatje.

Maarja we gaan door

(plaatjes komen nog)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
foto's
drukgroeplager + koppeling
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto1.jpg[/img]
drukgroeplager
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto2.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto3.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto4.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto5.jpg[/img]
Aandrijfassen
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto6.jpg[/img]
drukgroeplager + koppeling
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto1.jpg[/img]
drukgroeplager
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto2.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto3.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto4.jpg[/img]
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto5.jpg[/img]
Aandrijfassen
[img]http://rtc.exid.nl/project/za3juli-foto6.jpg[/img]
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
da's klote man, hopen dat het hierbij blijft....
Gatverdamme, dat ziet er allemaal niet fris uit Maik
Kan je hier nog iemand voor aansprakelijk stellen, of moet het allemaal uit eigen zak komen?
Je auto is wel nog een tijd van straat op deze manier
Succes ermee


Je auto is wel nog een tijd van straat op deze manier

Succes ermee


zeker balen! gelukkig is het nog niet echt zomer buiten, dus je hebt nog ff om straks als het echt mooi weer is de straat op te gaan!
GTT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ik ben er achter welke Drukgroeplager ik nodig heb, maar hier had ik dus ook om gevraagd, maar niet gekregen. Goodridge heeft mij alleen voorzien van een koppeling terwijl wij (Improve Tuning en ik) nadrukkelijk hebben gezegt dat het om een R5GTT ging en wij een complete set wilde hebben.
Maar we gaan eerst kijken wat goodridge zegt, want wij sturen een mail + deze foto's. Ik hoop dat er wat valt te regelen. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik die drukgroeplager alsnog kreeg.
~Hier later dus meer over~
greetz maik.
Maar we gaan eerst kijken wat goodridge zegt, want wij sturen een mail + deze foto's. Ik hoop dat er wat valt te regelen. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik die drukgroeplager alsnog kreeg.
~Hier later dus meer over~
greetz maik.
Aansprakelijkheid? Moet een leverancier er voor boeten als iemand niet controleert of iets in elkaar past?Matijs schreef:Gatverdamme, dat ziet er allemaal niet fris uit MaikKan je hier nog iemand voor aansprakelijk stellen, of moet het allemaal uit eigen zak komen?
En als je aan het modificeren slaat ben je altijd verantwoordelijk voor selectie van onderdelen, montage en eindresultaat. Niet diegene die de onderdelen levert of ze maakt.
En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen. Is dat wel het geval moet de koppeling uit elkaar en minimaal worden gereinigd. In het ergste geval een voortijdige revisie.
Maar wel een goed voorbeeld hoe een klein onderdeel een berg schade kan veroorzaken...
@Maik
Als je een mechanisch druklager wilt hebben moet je er een uit de Sonic serie van Tilton kiezen.
http://www.tiltonracing.com/sonic/sonichrb.html
Tilton Performance heeft alleen hydraulische druklagers.
Als je een mechanisch druklager wilt hebben moet je er een uit de Sonic serie van Tilton kiezen.
http://www.tiltonracing.com/sonic/sonichrb.html
Tilton Performance heeft alleen hydraulische druklagers.
(live from france again)speedline schreef:
En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je vet op de "AS" hebt gedaan waar het druklager overheen loopt he ?
Het druklager is af fabriek voor zijn levensduur gesmeerd. En de spiebanen mogen best voorzien worden van een kleine hoeveelheid molybdeen vet...Matthijs schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je vet op de "AS" hebt gedaan waar het druklager overheen loopt he ?
Druklager krijgen? Druklager betalen!Maik (WOOFER) schreef:Maar we gaan eerst kijken wat goodridge zegt, want wij sturen een mail + deze foto's. Ik hoop dat er wat valt te regelen. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik die drukgroeplager alsnog kreeg.
Maar succes gewenst...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Krijgen betalen je snapt heus wel wat ik bedoel 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ik dacht dat ik ook andere had gezien hoor.speedline schreef:@Maik
Als je een mechanisch druklager wilt hebben moet je er een uit de Sonic serie van Tilton kiezen.
http://www.tiltonracing.com/sonic/sonichrb.html
Tilton Performance heeft alleen hydraulische druklagers.
kijk maar op de site van goodridge

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dit was niet het geval, bedankt voor de tipspeedline schreef: En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen. Is dat wel het geval moet de koppeling uit elkaar en minimaal worden gereinigd. In het ergste geval een voortijdige revisie.
Maar wel een goed voorbeeld hoe een klein onderdeel een berg schade kan veroorzaken...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Met de koppeling goed maar met het druklager nog niet.oldskool schreef:
en maik hoe is met de koppeling ?????? enz..![]()
![]()
marcel
Tilton, begrijpt niet helemaal wat ik nodig heb, maar nu moet ik een oud druklager opsturen en hun hebben al een nieuwe en die gaan ze combineren zodat het toch gaat werken.
grtz maik.