Maik's 5GT Turbo phase1 Project. (gaat maar verder)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

[img]http://www.fastchip.nl/img/RenaultR5GTTurbodyno.jpg[/img]

Hier zie je duidelijk wat ik bedoel. Dit is de dyno uitdraai van een injectie auto met standaard spruitstuk en 32mm gasklep.

Door de grotere gasklep verpompt de motor meer lucht. En nu zie duidelijk het koppel na 3000rpm in elkaar storten. Dit komt hoofdzakelijk door de cilinderkop (en de turbo die te weinig lucht kan leveren).

Als we die koppelpiek door kunnen laten lopen richting 5000min-1 of nog verder wordt het vermogen verhoogt zonder dat we iets aan de turbodruk hoeven te doen.

Maar daar is wel het een en ander voor nodig; geflowde cilinderkop, grote uitlaat, andere turbo met aangepaste wastegate, injectiesysteem met grotere gasklep.

Maar dan komt er wel serieus vermogen uit. Dus als je interesse hebt geef je maar een pm-etje of mailtje.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Momenteel nog geen interesse :D

Hopelijk zaterdag blok eruit vissen.
Beetje weinig tijd nu :(
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Als ik centjes over had.....
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

sachs koppelingen
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl1.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl2.JPG[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/kopl3.JPG[/img]

sorry van de vervuiling maik :wink:

hoe gaat het verder met je projektje?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Niet echt rap :(

Heb geen tijd, misschien zaterdag wat doen, maar das nog ff afwachten wat de rest van het Haagsgroepie gaat doen.

Moet eigenlijk wel wat doen, zodat ik een aangepast druklager kan laten maken ofzo..
FrankB
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 3 mei 2004 18:24
Locatie: Almelo

speedline schreef:Dit om het koppel niet in te laten storten boven 3000min-1 (met std. turbo). Als we met 1Bar turbodruk ongeveer 250Nm kunnen genereren en we dit koppel vast kunnen houden tot 5400min-1! Dan beschikken we bij 5400min-1 over ongeveer 140kW. En dat is 190pk!!!
HP = (torque * RPM) / 5252

Kortom, bij 5252 toeren zijn de krukas pk's gelijk aan het koppel. Als jij bij 5400 tpm 250Nm wil hebben dan zul je 257 pk hebben bij dat toerental.
Laatst gewijzigd door FrankB op wo 30 jun 2004 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

is dat niet een beeeetje kort door de bocht berekend ?
there is no spoon.
FrankB
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 3 mei 2004 18:24
Locatie: Almelo

Tijn schreef:is dat niet een beeeetje kort door de bocht berekend ?
Ja, zit een foutje in. Ik heb het gedaan met Nm terwijl het met Foot-pounds moet, dus de 190 pk klopt wel.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Owkee dan ;)

(ff ontopic aub)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Jippieee! :D

-Adjustable Cam Timing kit is binnen.

Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren ;)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

en nu in het nederlands :p bedoel je zoiets? :s
[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/PHP/I/PRO ... pulley.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ja zo IETS jah :p
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Maik (WOOFER) schreef:ja zo IETS jah :p

Maikie....

Kwil best handje helpen....just gimme a call....
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Is goed daaf, ik bel je waarschijnlijk in de loop van de vrijdag om zaterdag wat af te spreken.

Ligt ff aan mathijs of we iet gaan doen.
met zijn 3en is het beste :)

bel je snel.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Jippieee! :D

-Adjustable Cam Timing kit is binnen.

Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren ;)

Hmmm ok.
Ik kan wel een beetje bedenken wat je hiermee zou kunnen doen...
Maar leg mij, als je wil, es effe uit hoe je dit gaat gebruiken?


Succes verder met je hele project.
Beetje jammer van die koppeling problemen.



groet, Krijn.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Jippieee! :D

-Adjustable Cam Timing kit is binnen.

Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren ;)
kan je hem daarmee 90 graden verstellen ? :wink:
there is no spoon.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Kan je bij een gt'tje uberhaupt wel bij de poelie, met ingebouwde motor, en zonder de carterpan los te halen?
rev it like a rental
Anonymous

Menno schreef:Kan je bij een gt'tje uberhaupt wel bij de poelie, met ingebouwde motor, en zonder de carterpan los te halen?
Dat leek mij ook al niet....... ik denk ik zeg niks......

Deze zal hij wel hebben:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_cam.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Tijn schreef:
Maik (WOOFER) schreef:Jippieee! :D

-Adjustable Cam Timing kit is binnen.

Nu kan ik die tenminste ook meteen monteren ;)
kan je hem daarmee 90 graden verstellen ? :wink:
Jep zover ik weet wel.. :D

Hiermee kan je hem perfect afstellen zegge ze :lol:
asap heb ik de handleiding binnen vrij/za dus dan kan ik meer vertellen :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Maik leest voor uit eigen werk. :wink:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Zaterdag 3juli

Blok eruit gevist en bak eraf gehaald.
En wat trof ik aan.........
Een drukgroeplager die helemaal naar de gruselamenten was :(.
De drukgroeplager was dus gewoon tussen de drukvingers geperst.

Ik heb wat maten opgenomen en bij een normale koppeling staan de vingers 3,11cm van elkaar vandaan.
Bij deze Tilton staan de vingers 3,8cm van elkaar vandaan.
Het raakvlak van de druklager op een normale koppeling is ongeveer 7mm en deze had hij nu dus niet.
Gevolg, drukgroeplager tussen de vingers van de tilton.

Wat gaat ik doen:
Ik gaat een drukgroeplager laten maken die groter en sterker is dan de orginele :D

Wat nog meer te doen:
De bak wordt gereviseerd en ik monteer ook een nieuwe aandrijfstang,
omdat er spietjes of hoe die dingen ook heten in de bak zijn gekomen.

Wordt weer een leuk kosteplaatje. :s
Maarja we gaan door :D

(plaatjes komen nog)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

da's klote man, hopen dat het hierbij blijft....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Gatverdamme, dat ziet er allemaal niet fris uit Maik :@ Kan je hier nog iemand voor aansprakelijk stellen, of moet het allemaal uit eigen zak komen?
Je auto is wel nog een tijd van straat op deze manier (N)
Succes ermee (F) (Y)
jshock
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 21:25
Locatie: zaandam
Contacteer:

zeker balen! gelukkig is het nog niet echt zomer buiten, dus je hebt nog ff om straks als het echt mooi weer is de straat op te gaan!
GTT
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ik ben er achter welke Drukgroeplager ik nodig heb, maar hier had ik dus ook om gevraagd, maar niet gekregen. Goodridge heeft mij alleen voorzien van een koppeling terwijl wij (Improve Tuning en ik) nadrukkelijk hebben gezegt dat het om een R5GTT ging en wij een complete set wilde hebben.

Maar we gaan eerst kijken wat goodridge zegt, want wij sturen een mail + deze foto's. Ik hoop dat er wat valt te regelen. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik die drukgroeplager alsnog kreeg.

~Hier later dus meer over~

greetz maik.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matijs schreef:Gatverdamme, dat ziet er allemaal niet fris uit Maik :@ Kan je hier nog iemand voor aansprakelijk stellen, of moet het allemaal uit eigen zak komen?
Aansprakelijkheid? Moet een leverancier er voor boeten als iemand niet controleert of iets in elkaar past?

En als je aan het modificeren slaat ben je altijd verantwoordelijk voor selectie van onderdelen, montage en eindresultaat. Niet diegene die de onderdelen levert of ze maakt.

En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen. Is dat wel het geval moet de koppeling uit elkaar en minimaal worden gereinigd. In het ergste geval een voortijdige revisie.

Maar wel een goed voorbeeld hoe een klein onderdeel een berg schade kan veroorzaken...
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

@Maik

Als je een mechanisch druklager wilt hebben moet je er een uit de Sonic serie van Tilton kiezen.

http://www.tiltonracing.com/sonic/sonichrb.html

Tilton Performance heeft alleen hydraulische druklagers.
Anonymous

speedline schreef:
En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen.
(live from france again)

Je gaat me toch niet vertellen dat je vet op de "AS" hebt gedaan waar het druklager overheen loopt he ?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matthijs schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je vet op de "AS" hebt gedaan waar het druklager overheen loopt he ?
Het druklager is af fabriek voor zijn levensduur gesmeerd. En de spiebanen mogen best voorzien worden van een kleine hoeveelheid molybdeen vet...
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Maik (WOOFER) schreef:Maar we gaan eerst kijken wat goodridge zegt, want wij sturen een mail + deze foto's. Ik hoop dat er wat valt te regelen. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik die drukgroeplager alsnog kreeg.
Druklager krijgen? Druklager betalen!

Maar succes gewenst...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Krijgen betalen je snapt heus wel wat ik bedoel :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

speedline schreef:@Maik

Als je een mechanisch druklager wilt hebben moet je er een uit de Sonic serie van Tilton kiezen.

http://www.tiltonracing.com/sonic/sonichrb.html

Tilton Performance heeft alleen hydraulische druklagers.
ik dacht dat ik ook andere had gezien hoor.
kijk maar op de site van goodridge :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

speedline schreef: En Maik check of het vet van het druklager niet tussen de koppelingsvlakken is gekomen. Is dat wel het geval moet de koppeling uit elkaar en minimaal worden gereinigd. In het ergste geval een voortijdige revisie.

Maar wel een goed voorbeeld hoe een klein onderdeel een berg schade kan veroorzaken...
Dit was niet het geval, bedankt voor de tip :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

oldskool schreef:
en maik hoe is met de koppeling ?????? enz.. (S) (S)
marcel
Met de koppeling goed maar met het druklager nog niet.
Tilton, begrijpt niet helemaal wat ik nodig heb, maar nu moet ik een oud druklager opsturen en hun hebben al een nieuwe en die gaan ze combineren zodat het toch gaat werken.

grtz maik.
Plaats reactie