Van mono naar multipoint ???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik lees net op marktplaats de volgende advertentie:
ik zoek voor men clio 1.8 8v een inlaatspruitstuk multipoint met computer alles.

Want wil van single naar multi gaan


Wie heeft zoiets.

BEL SNEL!!!
En nu dus de vraag, is dit idd zo simpels als hij hier doet voorkomen??

Graag serieuse reacties.

GR.Frits
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Inlaatspruitstuk, kabelboom, verdere relevante delen en de ECU van een RSi gebruiken...

Meeste kans van slagen met een goedlopende motor als resultaat.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zijn de koppen wel indentiek dan?
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:Zijn de koppen wel indentiek dan?
Goed punt.

Zoals gewoonlijk is het handiger om je auto te verkopen en een complete RSi te kopen...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

speedline schreef:Zoals gewoonlijk is het handiger om je auto te verkopen en een complete RSi te kopen...
Tuurlijk, tuning kost altijd te veel.

Maar op dit moment ben ik mn opties aan het bekijken. misschien zijn de onderdelen van een RSI makkelijker te vinden dan bv een compleet 16v blok. En met een RSI "ombouw" hou ik mn eigen blok en kenteken. :wink:

Maar zijn de koppen nu identiek dan??? Of waar moet ik nog meer aan denken?

Gr.Frits
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Frits schreef:
speedline schreef:Zoals gewoonlijk is het handiger om je auto te verkopen en een complete RSi te kopen...
Tuurlijk, tuning kost altijd te veel.

Maar op dit moment ben ik mn opties aan het bekijken. misschien zijn de onderdelen van een RSI makkelijker te vinden dan bv een compleet 16v blok. En met een RSI "ombouw" hou ik mn eigen blok en kenteken. :wink:

Maar zijn de koppen nu identiek dan??? Of waar moet ik nog meer aan denken?

Gr.Frits
*Stephan RSi* is bezig met een ombouw naar een 16V.

Zijn bak was niet goed meer, motorblok was d8 ik nog goed! Misschien dat hij het een en ander kwijt wil ;)

Je zou het eens kunnen vragen! :)
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo'n blokje omlepelen is ook zo gedaan :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

R(ay)Si schreef:*Stephan RSi* is bezig met een ombouw naar een 16V.

Zijn bak was niet goed meer, motorblok was d8 ik nog goed! Misschien dat hij het een en ander kwijt wil ;)

Je zou het eens kunnen vragen! :)
Idee!! Tnx :worship:

Gr.Frits
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is ook wel een lekker blokje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

:D
Alleen nog maar VW!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Bij de F3N/F3P multipoint motoren zitten de injectoren IN de cilinderkop, en die gaten mis je dus bij je monopoint motor. De cilinderkoppen zijn dus niet geheel hetzelfde. Je red het dus niet met een ander inlaatspruitstuk. Het zou dus neer komen op een andere cilinderkop.

Ik zou ook kiezen voor een compleet blok uit een RSi, of als het even kan een 16V :)
Plaats reactie