wiellager Clio
Ik wilde net vertrekken met de auto. toen ik wegreed hoorde ik een knarsend geluid! dus ikke stoppen auto weer geparkeerd wat behoorlijk stroef ging alsof me remmen bleven hangen. dus ik me wiel eraf schroeven zit er bijna een cm speling in dus wiellager overleden. alleen vraag ik me nu af hoe ik me auto bij de garage moet krijgen, kan ik nog een kilometer of 1 a 2 rijden?
vergeet niet dat ik in het centrum woon he 
jep hier hetzelfde, ik ga me lager zelf vervangen samen met stevie, me lager is een jaar geleden ookal vervangen en de snelle slijtage zou volgens me garage omdat me auto verlaagd is
maar ik heb ook al vernomen dat dat gelul is

zaterdag
-
Mijn wiellager (clio 16v, rechts-achter) moet ook nog een keer vervangen worden. Maar ik had begrepen dat het niet uitmaakt als je er nog effe mee doorrijd. Alleen die zoemmmm is irritant, maar ik rij er al 1500 km mee.
Volgende week wordt hij vervangen, maar wil wel graag weten of het nou wel of niet schadelijk is (geweest) als je er mee doorrijd?
Gr, Frits.
Volgende week wordt hij vervangen, maar wil wel graag weten of het nou wel of niet schadelijk is (geweest) als je er mee doorrijd?
Gr, Frits.
nou normaal kan je inderdaad effe door blijven rijden, maar zoveel geluid als die van mij maakt is niet normaal echt een metaal knarsend geluid, dus ik denk dat me lager stiekum geploft is zonder het eerst aan te geven 
Dikke kans dat de naaf ook uitgesleten is vanwege de speling. Meet dus je naaf op, en controleer of deze niet konisch uitgesleten is. Als dit de vorige keer al zo was is dat een verklaring waarom je lager nu weer kapot gegaan is.
Voor de duidelijkheid: De naaf is dat ding waar je wielbouten in gaan, en zit in de binnenkant van lager geperst.
Succes
Voor de duidelijkheid: De naaf is dat ding waar je wielbouten in gaan, en zit in de binnenkant van lager geperst.
Succes
-
Bij mij is het alleen een zoem die je vooral hoort boven de 80 km/uur. Dus niet schadelijk alleen irritant begrijp ik.
Gr, Frits.

Gr, Frits.
mmm goed om effe op te letten thanxBart V schreef:Dikke kans dat de naaf ook uitgesleten is vanwege de speling. Meet dus je naaf op, en controleer of deze niet konisch uitgesleten is. Als dit de vorige keer al zo was is dat een verklaring waarom je lager nu weer kapot gegaan is.
Succes

Zo gister met veel hulp van Stevie me fusee eronderuit gehaald en me lager was echt goed naar de klote je kon de lager balletjes zien zitten dus morgen naar de garage nieuw lager erin laten zetten en dan dinsdag me fusee er weer onder
~thijs~ schreef:Zo gister met veel hulp van Stevie me fusee eronderuit gehaald en me lager was echt goed naar de klote je kon de lager balletjes zien zitten dus morgen naar de garage nieuw lager erin laten zetten en dan dinsdag me fusee er weer onder

Alleen nog maar VW!
vandaag een nieuwe lager erin laten zetten, morgen de boel er weer onder!! heeft iemand enig idee met hoeveel nm een centrale wielmoer vast gezet moet worden? ik heb morgen een momentsleutel te leen
das waar maar ik kreeg ik ook weer andere getalletjes door (150nm) en omdat jij zei ik "dacht" 250 nm dacht ik van ik vraag het nog effe voor de zekerheid 
als je je verveeld mag je morgen avond langskomen hoor
als je je verveeld mag je morgen avond langskomen hoor

ik heb exact hetzelfde... moet denk ik ongeveer 1500 km rijden kan dit? of toch lager laten vervangen? weet iemand een prijsje??Clio Baccara 16v schreef:Bij mij is het alleen een zoem die je vooral hoort boven de 80 km/uur. Dus niet schadelijk alleen irritant begrijp ik.![]()
Gr, Frits.
Thijs: ik kom misschien wel ff langs.
tis waarschijnlijk achter bij mike zij hij, maar dat zal wel nagenoeg hetzelfde gaan?
Het idee is wel redelijk hetzefde ja.
Achter heb je een flinke pers nodig om het lager uit de remschijf te drukken en de nieuwe netjes recht er in te persen. Dus schijf eraf en dan met het nieuwe lager naar een garage die dat even voor je willen doen (of Doe Het Zelf garage).
Achter heb je een flinke pers nodig om het lager uit de remschijf te drukken en de nieuwe netjes recht er in te persen. Dus schijf eraf en dan met het nieuwe lager naar een garage die dat even voor je willen doen (of Doe Het Zelf garage).
Eh nee, achter moet je em uit de schijf persen en als deze schijven al een aantal jaartjes meegegaan zijn dan breken de schijven bij het persen.
Dus je moet dna ff tandjes op elkaar zetten en 2 nieuwe schijven met lagers kopen, die lagers kun je dan ook heel makkelijk zelf erin persen met eem bankschroef of met warm/koud uitzettings-methodes.
Kost wel ff wat meer, maja dan is de achterkant weer ff gecovered.
Dus je moet dna ff tandjes op elkaar zetten en 2 nieuwe schijven met lagers kopen, die lagers kun je dan ook heel makkelijk zelf erin persen met eem bankschroef of met warm/koud uitzettings-methodes.
Kost wel ff wat meer, maja dan is de achterkant weer ff gecovered.
sow ben ik effe blij dat het voor was bij mij 

Sow de hele reutemeteut zit er weer op 

Sja je kan het proberen door alleen een lager te laten persen Mike, misschien lukt het wel...
Tis vooral belangrijk dat de gehele schijf goed ondersteund wordt bij het persen.
Maarja houd dit even in je achterhoofd (denk ook aan de kortingen bij Brezan
)
Tis vooral belangrijk dat de gehele schijf goed ondersteund wordt bij het persen.
Maarja houd dit even in je achterhoofd (denk ook aan de kortingen bij Brezan

ja das waar, maar mijn baan staat weer op het spelSteven schreef:Sja je kan het proberen door alleen een lager te laten persen Mike, misschien lukt het wel...
Maarja houd dit even in je achterhoofd (denk ook aan de kortingen bij Brezan)

mike16v schreef:nou das mooi thijs! voor mij wat minder zo te horen... zught, wordt af en toe wel erg moe van dat ding...~thijs~ schreef:Sow de hele reutemeteut zit er weer op
Bassie en Adriaan schreef:wat er ook gebeurt altijd blijven lachen:)
Hmm nu ik dit lees. Mijn Clio doet dit sinds 2 weken, een heel irritant zoemend geluid. Ook rechtsachter, begint vaak rond 80 kmh.Clio Baccara 16v schreef:Mijn wiellager (clio 16v, rechts-achter) moet ook nog een keer vervangen worden. Maar ik had begrepen dat het niet uitmaakt als je er nog effe mee doorrijd. Alleen die zoemmmm is irritant, maar ik rij er al 1500 km mee.
Waarschijnlijk dus de wiellager?
Yepevo schreef:Hmm nu ik dit lees. Mijn Clio doet dit sinds 2 weken, een heel irritant zoemend geluid. Ook rechtsachter, begint vaak rond 80 kmh.Clio Baccara 16v schreef:Mijn wiellager (clio 16v, rechts-achter) moet ook nog een keer vervangen worden. Maar ik had begrepen dat het niet uitmaakt als je er nog effe mee doorrijd. Alleen die zoemmmm is irritant, maar ik rij er al 1500 km mee.
Waarschijnlijk dus de wiellager?