rij ik op de snelweg scheurt mijn koelslang dus hoop rook.
het is de slang vanaf je blok richting je dashbord ongeveer 2,5 cm dik
is deze hetzelfde als die van een andere clio of 19
ik moet dit weten want dan ik morgen hem weer rijdend maken
ps dit is al mijn 3de koelwaterslang wel elke keer een andere maar erg raar is het wel
ik denk dat het expansie vaatje dopje niet goed is daarmee gooit hij toch d edruk er van af?
dus kan iemand voor mij uitzoeken of die slangen hetzelfde zijn
Koelwaterslang 16v geknapt maar hoe??
-
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op ma 28 jun 2004 4:55, 2 keer totaal gewijzigd.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
niemand die dat weet
evt en reno dealer die dat op voorraad heeft?
evt en reno dealer die dat op voorraad heeft?
-
is je kop niet lek , zodat je slangen steeds springen? voel eens hoe hard ze zijn als je deze slang vervangen hebt , en trouwens slangen kan je beter allemaal in 1x vervangen...
-
ja dat is ook de bedoeling ga samco slangen halen maar die moet je bestellen dus tot die tijd moet ik ff snel een oplossing hebbenJan-Geert (Momentsleutel) schreef:is je kop niet lek , zodat je slangen steeds springen? voel eens hoe hard ze zijn als je deze slang vervangen hebt , en trouwens slangen kan je beter allemaal in 1x vervangen...
-
als dat zo is hoe kan dan je koelwterslang knappen.Bart V schreef:Voor je die samcoset gaat bestellen zou ik eerst de oorzaak uitzoeken. Het kan je dop zijn, maar vaak is het zoals al gezegd een lekke koppakking waardoor druk weglekt in je koelsysteem.
enne het koelwater wat er nog inzat vanmorgen was echt nog mooi groen dus daar zit geen olie in van een lekke kop
toen ik ik die dop indrukte ging dat erg erg zwaar nu beweegt hij weer een beetje
maandag ff nieuw potje bestellen en een nieuwe slang maar denk toch echt dat alle slangen erg gaar zijn
dus vandaar dat samco setje
ps iemand een goede dealer die die dingen leverd
Een lekke koppakking wil niet per defenitie zeggen dat er olie in je koelwater moet zitten. Het komt er op neer in dit geval dat er mischien wat compressie langs de pakking (of niet 100% rechte kop) weglekt je koelsysteem in. Er ontstaat dan druk in het koelsysteem waardoor je slangen hard worden, en scheuren op den duur. Koelvloeistof dop is een overdrukventiel, en hoort zwaar te gaan. Uiteindelijk zal hij wel open gaan, maar dan is de druk zo hoog dat er sowieso iets niet klopt.mark -19- 16v schreef:als dat zo is hoe kan dan je koelwterslang knappen.Bart V schreef:Voor je die samcoset gaat bestellen zou ik eerst de oorzaak uitzoeken. Het kan je dop zijn, maar vaak is het zoals al gezegd een lekke koppakking waardoor druk weglekt in je koelsysteem.
enne het koelwater wat er nog inzat vanmorgen was echt nog mooi groen dus daar zit geen olie in van een lekke kop
toen ik ik die dop indrukte ging dat erg erg zwaar nu beweegt hij weer een beetje
maandag ff nieuw potje bestellen en een nieuwe slang maar denk toch echt dat alle slangen erg gaar zijn
dus vandaar dat samco setje
ps iemand een goede dealer die die dingen leverd
Ik had laatst ook deze klacht bij een 1916V. Bleek later dat er op 3 plekken scheurtjes zaten tussen de in en uitlaatkleppen. Hij rookte toen wel als hij eenmaal warm was.
-
net weer een stuk gereden goed warm gedraait maar mijn slangen kan je nog goed in knijpen dus dat kaan geen koppaking zijn lijkt mij
toen ik die clio kocht bij (kuch kuch) veban had hioj al een keer gekotst dat kon je zien aan het bruine roest water op het tankje en de onderdelen onder het expansievat.
dus toen was er al eens wat mis gegaan.
in het jaar dat ik heb nu heb heb ik het kleine U slang vervangen en de slang naar je radiateur das een vrij dikke.
dus zou dat blokkie of die slangen zo heet ooit zijn geweest dat z eallemaal een op tetter gehad hebben en nu rustig door rotten en met een beetje veel druk knappen?
toen ik die clio kocht bij (kuch kuch) veban had hioj al een keer gekotst dat kon je zien aan het bruine roest water op het tankje en de onderdelen onder het expansievat.
dus toen was er al eens wat mis gegaan.
in het jaar dat ik heb nu heb heb ik het kleine U slang vervangen en de slang naar je radiateur das een vrij dikke.
dus zou dat blokkie of die slangen zo heet ooit zijn geweest dat z eallemaal een op tetter gehad hebben en nu rustig door rotten en met een beetje veel druk knappen?