Koelwaterslang 16v geknapt maar hoe??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

rij ik op de snelweg scheurt mijn koelslang dus hoop rook.

het is de slang vanaf je blok richting je dashbord ongeveer 2,5 cm dik

is deze hetzelfde als die van een andere clio of 19

ik moet dit weten want dan ik morgen hem weer rijdend maken

ps dit is al mijn 3de koelwaterslang wel elke keer een andere maar erg raar is het wel

ik denk dat het expansie vaatje dopje niet goed is daarmee gooit hij toch d edruk er van af?


dus kan iemand voor mij uitzoeken of die slangen hetzelfde zijn
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op ma 28 jun 2004 4:55, 2 keer totaal gewijzigd.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

niemand die dat weet

evt en reno dealer die dat op voorraad heeft?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

is je kop niet lek , zodat je slangen steeds springen? voel eens hoe hard ze zijn als je deze slang vervangen hebt , en trouwens slangen kan je beter allemaal in 1x vervangen...
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:is je kop niet lek , zodat je slangen steeds springen? voel eens hoe hard ze zijn als je deze slang vervangen hebt , en trouwens slangen kan je beter allemaal in 1x vervangen...
ja dat is ook de bedoeling ga samco slangen halen maar die moet je bestellen dus tot die tijd moet ik ff snel een oplossing hebben
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Voor je die samcoset gaat bestellen zou ik eerst de oorzaak uitzoeken. Het kan je dop zijn, maar vaak is het zoals al gezegd een lekke koppakking waardoor druk weglekt in je koelsysteem.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

Bart V schreef:Voor je die samcoset gaat bestellen zou ik eerst de oorzaak uitzoeken. Het kan je dop zijn, maar vaak is het zoals al gezegd een lekke koppakking waardoor druk weglekt in je koelsysteem.
als dat zo is hoe kan dan je koelwterslang knappen.

enne het koelwater wat er nog inzat vanmorgen was echt nog mooi groen dus daar zit geen olie in van een lekke kop

toen ik ik die dop indrukte ging dat erg erg zwaar nu beweegt hij weer een beetje

maandag ff nieuw potje bestellen en een nieuwe slang maar denk toch echt dat alle slangen erg gaar zijn

dus vandaar dat samco setje

ps iemand een goede dealer die die dingen leverd
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

jl misschien??
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

mark -19- 16v schreef:
Bart V schreef:Voor je die samcoset gaat bestellen zou ik eerst de oorzaak uitzoeken. Het kan je dop zijn, maar vaak is het zoals al gezegd een lekke koppakking waardoor druk weglekt in je koelsysteem.
als dat zo is hoe kan dan je koelwterslang knappen.

enne het koelwater wat er nog inzat vanmorgen was echt nog mooi groen dus daar zit geen olie in van een lekke kop

toen ik ik die dop indrukte ging dat erg erg zwaar nu beweegt hij weer een beetje

maandag ff nieuw potje bestellen en een nieuwe slang maar denk toch echt dat alle slangen erg gaar zijn

dus vandaar dat samco setje

ps iemand een goede dealer die die dingen leverd
Een lekke koppakking wil niet per defenitie zeggen dat er olie in je koelwater moet zitten. Het komt er op neer in dit geval dat er mischien wat compressie langs de pakking (of niet 100% rechte kop) weglekt je koelsysteem in. Er ontstaat dan druk in het koelsysteem waardoor je slangen hard worden, en scheuren op den duur. Koelvloeistof dop is een overdrukventiel, en hoort zwaar te gaan. Uiteindelijk zal hij wel open gaan, maar dan is de druk zo hoog dat er sowieso iets niet klopt.

Ik had laatst ook deze klacht bij een 1916V. Bleek later dat er op 3 plekken scheurtjes zaten tussen de in en uitlaatkleppen. Hij rookte toen wel als hij eenmaal warm was.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

net weer een stuk gereden goed warm gedraait maar mijn slangen kan je nog goed in knijpen dus dat kaan geen koppaking zijn lijkt mij

toen ik die clio kocht bij (kuch kuch) veban had hioj al een keer gekotst dat kon je zien aan het bruine roest water op het tankje en de onderdelen onder het expansievat.

dus toen was er al eens wat mis gegaan.

in het jaar dat ik heb nu heb heb ik het kleine U slang vervangen en de slang naar je radiateur das een vrij dikke.

dus zou dat blokkie of die slangen zo heet ooit zijn geweest dat z eallemaal een op tetter gehad hebben en nu rustig door rotten en met een beetje veel druk knappen?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Plaats reactie