ACT: Algemeen Chat Topic. I
Kort vraagje. Het is vast wel ergens vaker besproken maar ik kon t met zoeken niet vinden:
Als je een auto van voor 1993 hebt, dan boeit je hele afstelling en katalisator toch niet voor de APK?
Las dit op de RDW website:
Vanaf 1 januari 1998 moeten autos met een benzinemotor of LPG-motor met een geregelde katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt.
Laat mijn auto nou van december 1992 zijn...
Als je een auto van voor 1993 hebt, dan boeit je hele afstelling en katalisator toch niet voor de APK?
Las dit op de RDW website:
Vanaf 1 januari 1998 moeten autos met een benzinemotor of LPG-motor met een geregelde katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt.
Laat mijn auto nou van december 1992 zijn...
Als er U9 op je kentekenbewijs staat moet je een katalysator hebbenVictor schreef:Kort vraagje. Het is vast wel ergens vaker besproken maar ik kon t met zoeken niet vinden:
Als je een auto van voor 1993 hebt, dan boeit je hele afstelling en katalisator toch niet voor de APK?
Las dit op de RDW website:
Vanaf 1 januari 1998 moeten autos met een benzinemotor of LPG-motor met een geregelde katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt.
Laat mijn auto nou van december 1992 zijn...
ok, ok, moet ff beter zoeken voordat ik mn vraagjes post.
KAT VERPLICHTINGEN
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
Conclusie: staat er U9 of K6 op kenteken, moet de kat er wel op. Maar omdat ie voor 1993 is hoeft er geen 4 gassentest gedaan te worden, alleen CO percentage moet ok zijn. Dat kan al lastig zijn omdat er op een 16V geen afstelmogelijkheden zijn.
KAT VERPLICHTINGEN
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
Conclusie: staat er U9 of K6 op kenteken, moet de kat er wel op. Maar omdat ie voor 1993 is hoeft er geen 4 gassentest gedaan te worden, alleen CO percentage moet ok zijn. Dat kan al lastig zijn omdat er op een 16V geen afstelmogelijkheden zijn.
bedankt voor het filmpje!!


Ow daar ga ik weer goed van dromen 
Heerlijke beelden

Heerlijke beelden

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Gefeliciteerd Steven.



-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De seat toledo prototipo
[img]http://www.germancarfans.com/news/20405 ... 002.1M.jpg[/img]
[img]http://imgserv.ya.com/images/c/1/c10026c8c131cb4ci3.jpg[/img]
Ik vind dat hij een aantal renault trekjes heeft.
[img]http://www.germancarfans.com/news/20405 ... 002.1M.jpg[/img]
[img]http://imgserv.ya.com/images/c/1/c10026c8c131cb4ci3.jpg[/img]
Ik vind dat hij een aantal renault trekjes heeft.
Conclusie: met U9 op het kenteken moet je met een auto voor eind 1992 een CO van minder dan 0,5% hebben! Met of zonder kat!Victor schreef:ok, ok, moet ff beter zoeken voordat ik mn vraagjes post.
KAT VERPLICHTINGEN
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken.
Conclusie: staat er U9 of K6 op kenteken, moet de kat er wel op. Maar omdat ie voor 1993 is hoeft er geen 4 gassentest gedaan te worden, alleen CO percentage moet ok zijn. Dat kan al lastig zijn omdat er op een 16V geen afstelmogelijkheden zijn.
Ik dank u allen voor de felicitatiesMenno schreef:@steven: gefeliciteerd.
Waar ben je op afgestudeerd?

@ Menno:
Ben afgestudeerd op een onderzoek naar spanningen en verplaatsingen in segmentbochten (bocht die is opgebouwd uit verstek gezaagde rechte buis). En dan voor de diameterrange van 1000 tot 3200 [mm].
Stoomwezen had hier rekenregels opgesteld die maar gelden tot een diameter van ongeveer 500 [mm]. Daarboven wijken ze ernstig af. De spanningsfactor kan in de uiterste diameters (zo rond de 8000) wel oplopen tot 3 maal te stoomwezen waarde!
Dit alles is onderzocht met een Eindig Elementen Programma (Algor).
Bedrijf heeft me ook gelijk een baan aangeboden, dus ze zijn blij met me.
Gefeliciteerd Steven!
Ik heb er al veel aan gehad

Ik heb ook zo'n boek, maar dan voor de Clio I. Staat heel erg veel info in over hoe je bepaalde onderdelen moet vervangen enzo. Erg handig dusrasit.. schreef:Wie kan ik hiermee blijmaken???
Stond nog ergens op m'n harde schijf.
http://home.tiscali.nl/fikret/GTT.rar
Is het Cup boek voor de GTT, waar in alle aanpassingen staan die verplicht danwel toegestaan waren voor de Cup auto's. Best geinig.![]()

Ik heb er al veel aan gehad
Gefeliciteerd man !(Y)Steven schreef:Ik dank u allen voor de felicitatiesMenno schreef:@steven: gefeliciteerd.
Waar ben je op afgestudeerd?
@ Menno:
Ben afgestudeerd op een onderzoek naar spanningen en verplaatsingen in segmentbochten (bocht die is opgebouwd uit verstek gezaagde rechte buis). En dan voor de diameterrange van 1000 tot 3200 [mm].
Stoomwezen had hier rekenregels opgesteld die maar gelden tot een diameter van ongeveer 500 [mm]. Daarboven wijken ze ernstig af. De spanningsfactor kan in de uiterste diameters (zo rond de 8000) wel oplopen tot 3 maal te stoomwezen waarde!
Dit alles is onderzocht met een Eindig Elementen Programma (Algor).
Bedrijf heeft me ook gelijk een baan aangeboden, dus ze zijn blij met me.
Zat er bij jullie ook 1 die richting Corus moest voor een opdracht??
Alleen nog maar VW!
Jah 2 gasten die bezig waren met high-lite materialen, maar die mogen pas in augustus afstuderen geloof ik.
Mijn opdracht heeft ook met Corus te maken, engineeringsbedrijfje doet ook veel voor Corus. (is ook key-suplier)
Mijn opdracht heeft ook met Corus te maken, engineeringsbedrijfje doet ook veel voor Corus. (is ook key-suplier)
Hier een link naar een leuk programma:
http://www.skype.com/
Daarmee kun je via internet gratis naar een andere pc bellen, dus eigenlijk een soort van msn met je stem
Er komt een versie aan dat je ook naar een gewone telefoon kunt bellen, wat dan wel geld kost, maar toch handig.
http://www.skype.com/
Daarmee kun je via internet gratis naar een andere pc bellen, dus eigenlijk een soort van msn met je stem

Yessssssssssssss Griekenland door naar de halve finale,ten koste van Frankrijk 

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
me baas gerbruikt dat al een tijdje, het stoort wel vrij veelSToRM666 schreef:Hier een link naar een leuk programma:
http://www.skype.com/
Daarmee kun je via internet gratis naar een andere pc bellen, dus eigenlijk een soort van msn met je stemEr komt een versie aan dat je ook naar een gewone telefoon kunt bellen, wat dan wel geld kost, maar toch handig.
Gebruik het zelf ook al een tijdje~thijs~ schreef:me baas gerbruikt dat al een tijdje, het stoort wel vrij veelSToRM666 schreef:Hier een link naar een leuk programma:
http://www.skype.com/
Daarmee kun je via internet gratis naar een andere pc bellen, dus eigenlijk een soort van msn met je stemEr komt een versie aan dat je ook naar een gewone telefoon kunt bellen, wat dan wel geld kost, maar toch handig.

Bel vaak met vrienden in Schotland, werkt hier

Alleen nog maar VW!
Uh meneer wilt u uw verblijfsvergunning even laten zien, dan mag u weer verder feesten wanneer dit in orde israsit.. schreef:Holland


Ach zo houden Rasit en ik een beetje contactSteven schreef:Tis toegestaan om vervelende nederlanders op hun neus te rammen

[img]http://www.hi-calibercustoms.com/main%20pages/video1.jpg[/img][img]http://www.hi-calibercustoms.com/main%20pages/Movies/USAC-scotty.jpg[/img][img]http://www.hi-calibercustoms.com/main%20pages/Movies/mercshop.jpg[/img]
Buurt foto's uit Oss...
De buurt is er niet op vooruit gegaan in Oss. Met dank aan Merijn tha pimp Osslim...
Buurt foto's uit Oss...
De buurt is er niet op vooruit gegaan in Oss. Met dank aan Merijn tha pimp Osslim...
