Eind 1999 kocht ik mijn eerste auto-tje een zwarte GT Turbo Phase 2 met wat werk. Op die auto was ik bijna instant verliefd toen ik er een rondje mee had gereden. En natuurlijk kocht ik die toen ook, hoe stom de keuze uiteindelijk ook is geweest. Langzaam viel de GTT compleet uit elkaar daar ik blind van de liefde stug door bleef gaan. Uiteindelijk na 2 jaar kloten werd de auto afgekeurd op roest in de dorpels. Neergeslagen reed ik die dag mijn GTT naar huis waar ik hem in de tuin uit elkaar begon te halen en daar kwam een gigantisch gat achter de dorpels tevoorschijn.
[img]http://www.zx-audio.nl/GTT/roest/011.jpg[/img]
lekker zo'n gat
Een toenmalige vriend van mij knapte zelf in zijn vrije tijd schade Kadett GSI cabrios op die hij dan weer verkocht. Hij bood aan om twee nieuwe dorpels voor mij in elkaar te flexen. Na een half jaar aan het lijntje te zijn gehouden bleek dat hij het achteraf niet kon en dat durfde hij niet te zeggen. Vriendschap was toen ook zon beetje gelijk over maargoed. Via het forum toen adres gekregen waar ik overzet dorpels kon bestellen en deze natuurlijk gelijk besteld. Mijn baas is vroeger plaatwerker/lasser geweest en hij bood aan om in de avond uurtjes die dorpels erin te lassen. Zo gezegd zo gedaan. Dorpels zaten op zijn plek en na het thuis weer tectyleren van de gehele bodem met zon teerachtig goedje wilde ik de auto weer naar beneden laten zakken klap! Scheurt de steunbalk die voorin over de breedte ligt tussen de twee dorpels links voor van de binnendorpel af
Toen was ik het beu. Auto is geschorst en is gepromoveerd tot bloembak in de achtertuin. Van een kennis van me werk heb ik toen een Corrado G60 gekocht waar nu paar maanden in rondrijd. En ik moet zeggen, dat ding rijdt erg relaxed al is het niet zo sensationeel als een GTT. Ondertussen was ik al naar een aantal GTT-tjes gaan kijken maar veel soeps heeft er afgelopen jaar niet tussen gezeten eerlijk gezegd. Door de zwarte GTT was ik denk ik beetje erg allergisch geworden voor roest. Eindelijk had ik een GTT gevonden, weer een zwarte met zogenaamd 180 pk. Motortje was niet echt netjes meer en leverde ook zeker geen 180 pk, echter de koets en het interieur was zeer netjes in orde. Met die jongen afgesproken dat ie een voorschot zou krijgen en ik het geld bij elkaar zou gaan rapen. Blijkbaar vertrouwde die gast mij niet of iets want voordat ik zijn bankrekening nummer kreeg had ie de auto al verkocht aan iemand anders. Na wat verder kijken ging ik naar een rode GTT kijken maar ook dat vond ik het gevraagde bedrag niet waard. En op marktplaats kwam er een nieuwe advertentie bij zonder foto waarop ik reageerde. Zon beetje voordat ik mijn muis weer op zijn plek had gelegd kreeg ik een GSM nummer met de vraag of ik een afspraak wilde maken. Zo gezegd zo gedaan. Diezelfde dag zag ik dat Jasper hier een vraag stelde over fotos van de betreffende GTT en ik kreeg er al beetje zin in toen in enkele fotos zag staan. De dag erop ben ik er naartoe gereden en heb de GTT bekeken. Hij zag er goed uit op het eerste gezicht op een paar puntjes na. Eerst maar eens een testritje gemaakt waar ik niet zelf bij mocht rijden

De volgende dag belde die jongen mij net voor de middag met de vraag of ik de auto zaterdag op kon komen halen. Pfoe! Ff denken Dat moest wel lukken en die zaterdag ben ik in de Peugeot 106 van moeder Edwin & Lisa op gaan halen. Na een lange file door een gekantelde caravan en een stukje plankgas waren we net op tijd bij het postkantoor om de auto over te schrijven. Daarna zijn we naar de GTT zelf gegaan om alle bijbehorende spulletjes bij elkaar te rapen en een laatste inspectie. De GTT werd gestart en wat warm laten lopen. Edwin zou de GTT naar huis rijden zodat ik verantwoordelijk bleef voor de auto van moeders. Edwin en Lisa stapten in en reden achter mij aan tot de eerste drempel. Schraaaaaap!!! Auw . Zonde, shit happens ff slikken en weer door rijden. Na een rustige rit waren we met zn allen in Etten-Leur aangekomen en heb ik de peugeot geparkeerd om Edwin en Lisa daarna met de GTT bij hun thuis weer af te zetten (is wel zo netjes he). Trots stap ik in mijn nieuwe beestje en rijd de straat uit, door het grote centrum van Etten-Leur op weg naar de snel weg. Echter bij het nemen van de laatste rotonde begon de auto ineens heel erg te bokken en te happeren en alsof ik niet kon rijden vroeg Lisa wat ik deed. Nou eigenlijk deed ik vrij weinig en moest de auto eigenlijk rustig van de rotonde afrijden. Misschien was het een vuiltje in de carburateur en ik trok de smoorklep helemaal open en liet hem afremmen met choke dicht. Maar het had geen effect, na nog een tweede poging ging het mis . Een hoop ontploffingen met een bruine wolk achter ons stopte het verkeer achter ons spontaan en zochten een zo veilig mogelijke plaats. De motor sloeg gelijk af en ik besloot de auto maar de berm in te laten rollen om te kijken wat er mis was. Voordat ik uitstapte probeerde ik de auto nog één keer vol hoop te starten maar er zat geen leven meer in. Dus dan maar de motorkap open en kijken wat er aan de hand was. Dat was in eerste instantie zo gevonden, de sensor voor de vervroegingreactie die voorop de cilinderkop zit was afgebroken. Op dat moment belde Edwin gelijk een vriend van hem, Sebastian die ook in Etten-Leur woont. Hij kwam gelijk in zijn Clio Williams met een sleepkabel mij redden. Hij vroeg waar ik woonde en als reactie op de straatnaam kreeg natuurlijk te horen: ah in die ghetto, dat weet ik wel te vinden. Netjes sleepte hij mij weer via het centrum naar de woonwijk toe waar ik woon tot 1 straat voor mijn straat gaf ie net na een drempel iets te enthousiast gas terwijl de sleepkabel verre van strak stond. Klap! Sleep oog brak af samen met een klein stukje bumper. Eventjes met knoopje de sleepkabel om het subframe wurgen en de laatste paar honderd meter afleggen. De GTT voorzichtig de garage van mijn ouders ingeduwd (waren toch hele weekend weg) en Sebastian bedankt voor zijn hulp. Edwin en Lisa daarna nog naar huis gebracht en me maatje opgebeld dat ik thuis was. Niet veel later hop naar Tilburg feest!
Zondag ochtend met zware kater wakker geworden en vanuit Tilburg naar huis gereden. Edwin zei dat ie wilde assisteren maar het kwam hem ff niet zo lekker uit, geen probleem. Hoefde in feite alleen maar iemand te hebben die eventjes de motorkap vasthield terwijl ik de moeren losdraaide wat mn maatje uiteraard wel wilde doen. Hij bleek het spannend te vinden want hij bleef er steeds bij en gaf heel handig steeds aan wat ik wilde hebben. Als eerste hebben we het stukje sensor wat nog in de cilinderkop zat los gepulkt waarna we dezelfde sensor uit mijn zwarte GTT hebben getrokken en bij het nieuwe beestje ingebouwd. Hop starten die hap nix! Damnit. Stekker van stroomverdeler losgetrokken om te kijken of er wel een vonk kwam naar dat was niet veel soeps, eigenlijk zelfs helemaal niets. Dan maar de bijbel erbij pakken voor de weerstand waardes en zo het zooitje eens allemaal doormeten. Uiteindelijk bleken ook de BDP-sensor en de ontstekingsunit zelf het loodje te hebben gelegd. Deze onderdelen natuurlijk ook gelijk uit de zwarte GTT getrokken en weer starten. Pruttel, en lopen cool! Ff warm laten lopen en rustig rondje gaan rijden tot ie netjes warm was. Gas erop! Alles deed goed zijn werk en de auto trok veeeeel aandacht zo zonder motorkap tijdens de meulenmarkt. Uiteindelijk weer rustig naar huis gehobbeld, luchtfilters geswitcht en alles weer netjes in elkaar gezet. Mijn nieuwe GTT-beest was weer road-proof

[img]http://www.zx-audio.nl/GTT/GTT.jpg[/img]
m'n nieuwe beestje naast de GTE van HoolieAd
Graag wilde ik Edwin & Lisa nog bedanken voor het mee ophalen van de GTT.
Sebastian voor het sleeptochtje.
Jeroen voor zijn hulp tijdens het fixen.