toerenteller turbo op 1.1

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo
ik heb een vraagje ?
past een renault 5 turbo toeren teller
op een renault 1.1 sl :lol:
ben bezig met een lowbudget tunings projectje (Y)
http://www.trd-cars.com
Matijs
Contacteer:

Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
Riël
Über-Spammer

[img]http://www.trd-cars.com/projecten/renau ... terkap.JPG[/img]

Hahaha ja idd knettergek :P lekker inde regen.

Maar, het past niet in je dashboard denk ik (is toch ander type). Werkend krijgen lukt wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Matijs schreef:Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
TOEREN teller :p
Matijs
Contacteer:

Waterinjectie :lol:
Abel
Über-Spammer

Matijs... Toeren teller niet kilometer teller..

ik denk dat het kan mits je een renix/bendix ontsteking hebt met 3 aansluitingen in de bovenste stekker.. de middelste is volgens mij de puls draad voor de toeren teller....

maar een complete tellerbak zou idd niet passen vanwege de aansturing van de kilometer teller dus matijs dat betreft heb je idd gelijk sorry :wink:
Matijs
Contacteer:

Riël schreef:
Matijs schreef:Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
Owja, die is altijd electrisch :~
Maar ik blijf erbij dat je gewoon een tellerbak uit een GTS moet pakken, en dan ff de bedrading aanpassen. Moet wel lukken denk ik, met een schema erbij.

Het is de bruin/groene draad op de renix, volgens het schema :D De onderste of de bovenste, dat weet je met het schema nooit zeker
Mrtn
Car: R5GTT

pak een tellerpaneel van een R19, is mechanisch en na een stekkeraanpassing te monteren.

toerentalsignaal ken je toch ook van je dynamo pakken eventueel?? en anders ontsteking jah :)
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

De tellerbak van een R5 GTS:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/DialsGTS.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer

Dynamo gaat echt niet lukken hoor. Hoe stelde je je dat voor? Is een afgeregelde spanning met hele kleine piekjes, die ziet je toerenteller nooit. Daarbij zijn de dynamopiekjes ook nog eens toerental x3, terwijl de toerenteller signalen toerental x2 wil hebben.
Anonymous

Ik heb geen dashbord meer :D
Foto's volgen snel
hij is nu helemaal kaal
Matijs
Contacteer:

Riël schreef:[img]http://www.trd-cars.com/projecten/renau ... terkap.JPG[/img]

Hahaha ja idd knettergek :P lekker inde regen.
Nog ff iets anders he, maar heb je er al mee gereden? Dat gat waar dat ding door steekt lijkt mij namelijk veel te krap. Als je gas geeft kantelt de motor nogal, dus dan ligt dat ding er volgens mij zo af. Het gat zou meer een ovaal moeten zijn, zodat het luchtfilter naar voren en naar achteren kan bewegen.
Anonymous

dus met een renault 5 gts tellerbak moet het lukken
maar kan ik die kabelaandrijving van de toeren teller op mijn 1.1 kwijt ? :lol:
volgens de fabrieksgegevens 143 km op top
gisteren reed ik ruim 160 maar moest remmen had nog wel over :lol:
Riël
Über-Spammer

Blabla, hoe zie je dat dan zonder dash? Vinger uit de raam? :D

Matijs, een 1.1 beweegt niet zo heel veel :P

En je toerenteller werkt niet met een kabel, dat werkt met electrische pulsjes. Een compleet gts dash lukt wel.
Mrtn
Car: R5GTT

Riël schreef:Dynamo gaat echt niet lukken hoor. Hoe stelde je je dat voor? Is een afgeregelde spanning met hele kleine piekjes, die ziet je toerenteller nooit. Daarbij zijn de dynamopiekjes ook nog eens toerental x3, terwijl de toerenteller signalen toerental x2 wil hebben.
Klopt, nu ik nadenk ( :p ) kan dat iid niet bij Renault :) deze geeft alleen spanning.

Twas een VW waar ik dat eens heb gedaan, die had een ctra stekkertjerop zitten die (toerental)pulsjes gaf
Mrtn = Maarten
Anonymous

ja rijd prima hehehe :lol:
het filter zie je naar beneden trekken (Y)
iemand nog ideen voor deze auto?
heeft iemand een fototje van turbo stoelen ?
het moet natuurlijk bijna niks kosten :D
lekker gek voor weinig :lol:
Matijs
Contacteer:

jaccodexter schreef:dus met een renault 5 gts tellerbak moet het lukken
maar kan ik die kabelaandrijving van de toeren teller op mijn 1.1 kwijt ?
Even opletten... de toerenteller is electronisch, de kilometerteller is met een kabel. Voor de toerenteller zal je dus een draadje moeten trekken. Als je een electronische Renix ontstekingsmodule hebt dan is dit zo gepiept.
Anonymous

het dashbord is weg maar de tellerbak zit er nog in :D

mischien nog wat steigerpijpen erin lassen als rolbar :lol:
iemand nog wat liggen :D
Proline Mobile
Contacteer:

Matijs schreef:
Riël schreef:
Owja, die is altijd electrisch :~
Maar ik blijf erbij dat je gewoon een tellerbak uit een GTS moet pakken, en dan ff de bedrading aanpassen. Moet wel lukken denk ik, met een schema erbij.

Het is de bruin/groene draad op de renix, volgens het schema :D De onderste of de bovenste, dat weet je met het schema nooit zeker
vaak is die draad die je nodig hebt niet aanwezig in de stekker dus zelf ff een verbinding maken.

dan moet je op de tellerbak de 8e of 9e aansluiting hebben van de rechterstekker.
see you soon @ proline!
Anonymous

Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 23 jun 2004 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper11turbo

how,

Ik heb meerdere keren een toerenteller in een 5 SL 1.1 gebouwd !
Probleempje hierbij is dat deze geen renix heeft maar gewoon contactpuntjes (uit het oerwoud) ontsteking dus .

Bij de eerste auto heb ik er electronische ontsteking van een 1.4 c2j motor op gebouwd , maar ik moest het vliegwiel ook overzetten !

Bij de tweede auto heb ik een dynamo van een 19 diesel gebruikt en de draad aangesloten op het w contact.
Ik moest hierbij uiteraard ook het paneel van de 19 diesel in de 5 bouwen.

Bijkomend probleem was dat bij mij met het bouwen van de 2 auto,s de kabelbomen van het dashboard niet overeenkwamen met het nieuw in te bouwen klokkenpaneel.. en moest deze ook gewijzigd worden

en let op ! Ik praat over een 5 sl van 1988 en van 1987 ,
wat die fransen daarna uitgespookt hebben mag joost (nee , niet die joostdu) weten.
kan best zijn dat ze daarna wel met een renix kwamen.
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Plaats reactie