ik heb een vraagje ?
past een renault 5 turbo toeren teller
op een renault 1.1 sl

ben bezig met een lowbudget tunings projectje

http://www.trd-cars.com
TOEREN tellerMatijs schreef:Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
Owja, die is altijd electrischRiël schreef:TOEREN tellerMatijs schreef:Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
Nog ff iets anders he, maar heb je er al mee gereden? Dat gat waar dat ding door steekt lijkt mij namelijk veel te krap. Als je gas geeft kantelt de motor nogal, dus dan ligt dat ding er volgens mij zo af. Het gat zou meer een ovaal moeten zijn, zodat het luchtfilter naar voren en naar achteren kan bewegen.Riël schreef:[img]http://www.trd-cars.com/projecten/renau ... terkap.JPG[/img]
Hahaha ja idd knettergeklekker inde regen.
Klopt, nu ik nadenk (Riël schreef:Dynamo gaat echt niet lukken hoor. Hoe stelde je je dat voor? Is een afgeregelde spanning met hele kleine piekjes, die ziet je toerenteller nooit. Daarbij zijn de dynamopiekjes ook nog eens toerental x3, terwijl de toerenteller signalen toerental x2 wil hebben.
Even opletten... de toerenteller is electronisch, de kilometerteller is met een kabel. Voor de toerenteller zal je dus een draadje moeten trekken. Als je een electronische Renix ontstekingsmodule hebt dan is dit zo gepiept.jaccodexter schreef:dus met een renault 5 gts tellerbak moet het lukken
maar kan ik die kabelaandrijving van de toeren teller op mijn 1.1 kwijt ?
vaak is die draad die je nodig hebt niet aanwezig in de stekker dus zelf ff een verbinding maken.Matijs schreef:Owja, die is altijd electrischRiël schreef:TOEREN tellerMatijs schreef:Nee. De GTT tellers zijn electronisch. Je kan misschien wel een tellerbak pakken uit bijvoorbeeld een R5 GTL of GTS, die hebben wel een kabelaandrijving.
Maar ik blijf erbij dat je gewoon een tellerbak uit een GTS moet pakken, en dan ff de bedrading aanpassen. Moet wel lukken denk ik, met een schema erbij.
Het is de bruin/groene draad op de renix, volgens het schemaDe onderste of de bovenste, dat weet je met het schema nooit zeker