heb het volgende probleem met de gte
op het moment start hij niet
als ik de sleutel omdraai hoor ik de start motor niet draaien of tikken
nu doet ie dit niet altijd
soms start ie ineens wel weer normaal, en hoor ik geen bij geluid.
wie o wie heeft dit ook eens gehad of weet wat het kan zijn
hoor het wel
al vast bedankt jj
gte start soms wel en soms niet
Het stekkerblok bij de linker koplamp schoonpulken, nog een keer schoonpulken, contactspray erin, en dan doet hij het weer. Ben ik bij mijn GTT ook een hele tijd naar op zoek geweest.
mathijs bedanktMatijs schreef:Het stekkerblok bij de linker koplamp schoonpulken, nog een keer schoonpulken, contactspray erin, en dan doet hij het weer. Ben ik bij mijn GTT ook een hele tijd naar op zoek geweest.
heb het blokje los gehaald
en schoongemaakt
en ja hoor starten lopen

keedan



mooi dat ie het weer doet 
op dat stekkerblokje zit ook je stuurdraadje, of het blokje is vies of de aansluiting op de startmotor is vettig.
Als de startmotor tikt: stuurdraad goed, geen goede + (bv accu te leeg)
tikt niet; stuurdraad niet goed, + wss wel.

op dat stekkerblokje zit ook je stuurdraadje, of het blokje is vies of de aansluiting op de startmotor is vettig.
Als de startmotor tikt: stuurdraad goed, geen goede + (bv accu te leeg)
tikt niet; stuurdraad niet goed, + wss wel.
Mrtn = Maarten
idd. Als hij niet tikt is het slecht contact van de dikke gele draad op dat stekkerblok. Dat was dus hier ook het geval.
dikke gele draad zit niet op de startmotor volgens mij toch? Bij JJ heb ik meer het idee dat de stuurdraad het niet deed, de dunne witte.
Op de startmotor zit de dunne stuurdraad, een continue + vanaf de accu en een + naar de dynamo om het circuit met de accu weer rond te maken zodat de accu wordt bijgeladen.
Waar moet de gele dan zitten?
Op de startmotor zit de dunne stuurdraad, een continue + vanaf de accu en een + naar de dynamo om het circuit met de accu weer rond te maken zodat de accu wordt bijgeladen.
Waar moet de gele dan zitten?
Mrtn = Maarten
dat is een en dezelfde draad. Die loopt van het contact naar een van de drie stekkerblokken linksonder het dashboard bij de deur, en van daar naar voren naar het stekkerblok bij de koplamp, en van daar weer over de versnellingsbak naar de startmotor.
Dat zijn ook meteen alle punten waar het mis kan gaan:
-contactslot
-zwarte stekker contactslot
-stekker onder dash
-stekker bij koplamp
-draad doorgesmolten bij passage over versn.bak onder turbo
-geen contact op startmotor
Dat zijn ook meteen alle punten waar het mis kan gaan:
-contactslot
-zwarte stekker contactslot
-stekker onder dash
-stekker bij koplamp
-draad doorgesmolten bij passage over versn.bak onder turbo
-geen contact op startmotor
Boeit ook niet wat voor kleur hij is, als hij het maar doet
Bovendien zit er op dat stekkerblok maar 1 draad van die dikte, dus je vindt hem toch wel 


Goed, issie wit, heb ik het verkeerd onthouden. Nou goed? Ik heb me auto ook niet hier naast me toetsenbord staan hoor 
