clio-sport schreef:ik heb ut ook wel eens dat mijn klepstooters herrie maken dit is een soort van zwaar iritant getik maar wat olie bij vullen en hij doet ut weer toppie.
(Maar die bulshit verhalen van het hoort bij een twingo gaat nergens om want geen 1 auto hoort te tikken bijgeluiden zijn nooit goed

)maargoed het feit dat je olie pijl laag stond na het verversen kan er mis mee te maken hebbne dat je olie nog doorgelopen was altijd na een stukje rijden nog een keer pijlen en bijvulen als nodig is niet teveel want dan komt ut boven je zuigers en doettie niks meer
maar goed check ut ff moet tog een oorzaak hebbuh lijkt mij
In de 5 jaar dat ik bij renault werk is er nog geen
een twingo geweest van dat type die niet dat tikkende
geluid maken dus nogmaals, dit geluid hoord bij die
motoren. Geluid is ook zowieso al harder door de distributieketting als ik het goed zeg en we het over een c3j motor hebben...
( zelfde als een metaal achtig geluid bij de 1.6e
8v die onder andere in de oudere modellen coupe's
vaak zaten )
Die tikkende klepstoters is een heel ander verhaal, bij de 16v zitten hydraulische stoters en die vullen
zich idd met olie en houden zo de speling goed. Die tikken idd wel met koud maar dat geluid moet verdwijnen als de motor als even loopt!! De 8v motoren hebben die niet en de speling moet met de hand worden afgesteld dmv van Stelschroefjes/moertjes.
TIKKEN KAN DUS OOK VAN DE STOTERSTANGEN KOMEN MISSCHIEN DIE VANAF FABRIEK IETS TE GROF TEGEN DE
ONDERLIGGENDE NOKKENAS KETSEN. (IS MAAR EEN INGEVING)
WEDEROM, ER IS NOG GEEN C3J MOTOR AAN KAPPOT GEGAAN.