ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

slecht vel :D

350,3 :lol:
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

1010.4 :lol:
Laatst gewijzigd door Remi op di 22 jun 2004 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Christian schreef:Is dit robbert db zen auto niet ?

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... m?oudei=45
Die is MOOOOOOI !!! TeRinG !!! Echt mooi !!!

Sorry moest er ff uit :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1000.7 :)
Remi
Berichten: 917
Lid geworden op: di 4 mei 2004 10:23

Is ook leuk om zo zo ver mogelijk in die pinnen te meppen, 29.5 :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

0 ben ik ook goed in hehe :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Remi schreef:Is ook leuk om zo zo ver mogelijk in die pinnen te meppen, 29.5 :)
30.4
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Steven schreef:1000.7 :)
1026.9 en nu heb ik iedereen wel gehad die ik haat :p
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

1180.5 :p
jshock
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 21:25
Locatie: zaandam
Contacteer:

857.5 (3e slag)
GTT
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

iemand een idee waar je traanplaat kan kopen want een normale tent als gamme enz heeft het niet.
ze ijzerboer hier in de stad ook al niet...:S
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hier staan alle originele bij elkaar. De Orca versie is wel leuk :)

http://www.yetisports.org/englisch/playonline.html
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

martin rs schreef:iemand een idee waar je traanplaat kan kopen want een normale tent als gamme enz heeft het niet.
ze ijzerboer hier in de stad ook al niet...:S
Ik zou niet weten of je hier wat aan hebt, maar ze hebben traanplaat :)

Klik hier

Is in Rotterdam, weet niet of dat in de buurt is :S
Alleen nog maar VW!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

R(ay)Si schreef: Is in Rotterdam, weet niet of dat in de buurt is :S
Fietsend is dat nét te doen :beer:
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

marcel16v schreef:
MartijnG schreef:
Ollie schreef:Weet iemand trouwens hoe of wat ik het beste iets kan polijsten. Wie had ook al weer zijn inlaatspruitstuk hier zo mooi gepolijst?
Dat was Bart V geloof ik...
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/52_Afbeelding%20171.JPG[/img]

Polijsten;

ik zie de laate tijd veel berichten over hoe te polijsten
nu heb ik een site gevonden waar het duidelijk beschreven staat( door Peter van Meel )

Polijsten door Peter van Meel.

Redelijk vaak krijg ik E-mails met de vraag hoe een kleppendeksel, inlaatspruitstuk of Glader gepolijst moet worden. Moeten is er niet bij want er zijn natuurlijk meerdere manieren om tot een mooi resultaat te komen. Dit hangt af van hoe veeleisend je bent. Sommige zijn al blij met het zien van Aluminium in plaats van olie resten en vuil, maar ik zelf vind het pas goed als anderen denken dat ik het heb laten verchromen. In dit stukje wil ik laten zien dat het niet moeilijk is maar wel tijdrovend. (Tenminste op mijn manier)

Eerst het boodschappenlijstje:

Engine cleaner, nodig zoor het verwijderen van olie en vuil.
Schuurpapier, als je met de hand aan het werk gaat het liefst waterproof anders neem je schuurpapier dat geschikt is voor Aluminium. Korrel 120, 180, 240,320 en 400.
Pasta, hier zijn meerdere soorten in. Zowel voor grof werk als voor fijn. Meestal zijn dit harde blokken die pas smelten door de wrijving van polijstschijf op de pasta.
Viltschijf, voor het grof werk.
Lappenschijf, voor het fijne werk.


Er zijn van Wolfscraft sets te koop die een as, een viltschijf, een lappenschijf en 2 stuks pasta bevatten. Deze sets zijn te koop bij de betere doe-het-zelf zaak (niet GAMMA) en kosten ongeveer €12.

Schuurmachines en een boormachine zijn vreselijk handig. Een dremel komt vooral bij de Glader goed van pas of bij een dynamo, maar verder bijna niet.

Stap 1

Ik begin altijd met de Powervijl (links boven op de foto). Voorzien van een korrel 120 bandje is dit het ideale hulpmiddel om snel de ruwe structuur van bijvoorbeeld inlaatspruitstuk te verwijderen. Door het smalle zwaard kun je makkelijk overal tussen komen. Er zijn 2 belangrijke dingen waar hier opgelet moet worden:

Blijf net zolang schuren tot er geen putjes meer zichtbaar zijn. Het enige wat je mag zien zijn de schuurkrassen gemaakt door de schuurmachine. Eventueel achtergebleven putjes gaan niet meer weg met de volgende stappen en zijn zelfs hinderlijk als je eenmaal echt gaat polijsten. Vuil blijft erin achter en het worden dus lelijke zwarte punten in je polijstwerk. Begin dan maar weer opnieuw.
Als je er zeker van bent dat alle putjes eruit zijn geschuurd, probeer dan door middel van lange halen om randen en banen die door het langdurig op een plaats schuren ontstaan zijn, glad te maken. Als je Stap 1 zo nauwkeurig mogelijk hebt doorlopen zijn de volgende stappen des te makkelijker en sneller doorlopen.

Stap 2

Nu ga je steeds de schuurkrassen van de vorige korrelgrootte wegschuren. Door middel van een driehoek schuurmachine (rechts boven op de foto) kun je vrij goed in alle hoeken en gaten komen. Een ander voordeel van zo’n driehoek schuurmachine is dat het schuurpapier hiervoor in vrijwel alle korrelgroottes te koop is. Je begint weer met korrel 120. Dit omdat de Powervijl door de hoge snelheid waarmee het bandje draait vrij diepe schuurkrassen maakt. Je gaat nu dus voor een groot deel de schuurkrassen, gemaakt door de Powervijl, wegschuren. Terwijl je dit doet ontstaan er weer nieuwe schuurkrassen maar een stuk fijner dan van de Powervijl. Deze schuurkrassen schuur je weer weg met korrel 180. De hiermee gemaakte schuurkrassen schuur je weer weg met korrel 240 enz enz. Zo ga je door tot en met korrel 400. Belangrijk is hier dat je steeds ervan overtuigd bent dat je de schuurkrassen van de vorige korrel volledig hebt weg geschuurd. Doe je dit niet (kan gebeuren dat je het gewoon niet ziet door stof enzo) dan ga je dit zien zodra het gepolijst is. Dan kun je weer opnieuw beginnen.

Stap 3

Eindelijk, je bent nu zover dat je echt resultaat gaat zien. Span eerst de viltschijf op een asje en monteer dit in je boormachine. Laat de boormachine draaien. (De schijf, niet de machine zelf grapjurk!) Houd nu het blokje polijst pasta tegen de draaiende schijf. Binnen enkele seconden zal gesmolten pasta zich aan de schijf hechten. Nu laat je de schijf met wat druk op het geschuurde draaien. Er ontstaat een zwarte vlek (pasta), als je hier overheen gaat met je schijf schuur je het laatste beetje weg. WOW nu gaat het blinken!!! Tip: kleine krassen die je nu gegarandeerd gaat zien krijg je weg door meer pasta toe te voegen en iets meer druk uit te oefenen op dat vlak. Hé zal je nu denken: bij stap 2 een paar schuurlagen minder (alleen korrel 120 ofzo) en dan gewoon flink wat pasta en er met m’n hele gewicht op hangen moet dan ook lukken. Ja dat klopt tot op een zekere hoogte, het scheelt je een berg tijd maar toch krijg je je werkstuk niet perfect. En daar doen we het tenslotte toch voor???

Stap 4

Nu span je het lappenschijfje op de as en gebruik nu het andere blok pasta. (In de set van Wolfscraft de blauwe) Dit is even voor de echte hoogglans zoals chroom dat ook heeft.

Stap 5

Nog even wat napoetsen met een zachte doek en wat chroom poets, haalt de vieze zwarte resten weg. Dan is daar je blinkende stukje Volkswagen, klaar om iemand zijn kwijl te ontvangen!!

Tips:

Gebruik een werkbank of workmate om het stuk in te spannen. Wel zo veilig, zowel voor jou als je werkstuk.
Iets wat gepolijst is en verder niet meer behandeld word met blanke lak of iets dergelijks, wordt na enkele weken langzaam maar zeker steeds doffer. Dit kun je voorkomen door na het polijsten en poetsen, siliconen spray eroverheen te spuiten.
Toch zul je om de paar weken weer even met de lappenschijf of met poets eroverheen moeten gaan om het helemaal blinkend te houden.
Als je weet dat je niet veel geduld hebt, begin er dan niet aan. Een schoon blok is tenslotte mooier dan een verweerd blok.


Ik hoop dat je er wat aan hebt en er veel bekijks me trekt!

Met Vriendelijke groet Peter van Meel.

Met dank aan Peter van Meel (VWForum)
Dit werkt echt goed (Y)


[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _0774@.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Wow Roy had tijd teveel dit weekend

Bling bling 8) :worship:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Nee vanmorgen even gedaan :)
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lijkt me duidelijk dat ik dit ook ga doen met mijn nieuwe onderdelen! :D
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

was je ook van plan om dit iedere twee/drie weken te herhalen dan? :)

de kleppendeksels die ik polijst zien er echt bling bling uit, maar na twee weken kun je weer aan de gang, omdat ie dan helemaal dof wordt...

geen pretje, als je een hoop motoronderdelen gepolijst hebt :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd wilde ik net zeggen, met die hitte onder de motorkap is het snel gedaan met al dat glimmende alu en staal.

En dan denken de snuggere: goh dan wat blanke lak eroverheen.... en die wordt door de warmte weer geel...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

ach ja... Het houdt je van de straat. ;)
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Merijn schreef:Lijkt me duidelijk dat ik dit ook ga doen met mijn nieuwe onderdelen! :D
Ze naar Roy brengen? :p
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

das waar! en das daar in Oss helemaal niet gek, om van de straat te blijven... :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Precies! :lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je m in de was zet valt het wel mee met dof worden. Eens in de maand een doekje erover en het ziet er weer shiney uit :)
5 GT Turbo '88 GT5
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik snap het even niet, kan iemand me even uitleggen welke knop wat doet?
[img]http://kolos.math.uni.lodz.pl/art79/obr ... recool.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1,5Mwatt :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Joost (DoubleYou) schreef:Ik snap het even niet, kan iemand me even uitleggen welke knop wat doet?
Afbeelding
Och joost, je kan er toch met je buis over hangen dan zie je hetin zo'nm geel vakje :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

[img]http://kolos.math.uni.lodz.pl/art79/obr ... -welna.jpg[/img]

[img]http://kolos.math.uni.lodz.pl/art79/obr ... doping.jpg[/img]

[img]http://kolos.math.uni.lodz.pl/art79/obr ... teren2.jpg[/img]

:D en het leuke is: ik heb bijna hetzelfde gespot op Schiphol, maar dan een zwart scherm met opstartmededelingen:
[img]http://kolos.math.uni.lodz.pl/art79/obr ... irport.jpg[/img]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

waar heb je die spullen gehaald roy? :)
Clio 16v.....
michieldordt
Berichten: 51
Lid geworden op: do 6 mei 2004 12:39

Ik reed gisteren mijn straat uit zonder gordel. iets verderop geef ik een bejaarde man voorrang bij een zebrapad. in tegengestelde richting staat een busje helden voor datzelfde zebrapad. Ik voel dat ze kijken maar doe alsof mijn neus bloed. Ik rijd door en zie in mijn achteruitkijkspiegel dat ze een stuk doorrijden en omdraaien. Ik heb dan al lang en breed mijn gordel om gedaan als ze mij om de hoek, 1 km verderop wordt staande gehouden.
De vriendelijke held loopt naar mij en zegt "oh u heeft nu wel uw gordel om"
dus ik weer "hoe bedoelt u nu wel"
nou deze held vond het zo wel goed en begon te schrijven.
de andere held werd helemaal opgefokt "DUS U ZEGT DAT WIJ LIEGEN"
ikke weer: nee, maar het is mogelijk dat u het niet goed zag oid.
En hij raakte meer en meer oververhit. Stapt u maar even uit en gaat u daar staan. Heeft ie me hele auto overhoop gehaald. Maarja naast 2 gekopieerde dvds kon hij niks vinden. Hij stapt uit en zegt ok, dan lossen we het anders op, hij vraagt opnieuw om mijn rijbewijs, loopt naar zijn busje toe en begint mijn auto uitvoeriger na te trekken .. nu hij hier ook niet verder mee kwam begon hij te dreigen met 2 bonnen voor het rijden zonder gordel. Dus ik op mijn beurt dat ie maar moest beginnen met schrijven en dat ik dan wel tegen 2 bekeuringen in beroep zou gaan ..

ik ben totdat ze begonnen met treiteren heel netjes geweest en heb gewoon meegewerkt, het enige wat ik niet deed was toegeven dat ik 4 minuten daarvoor geen gordel had gedragen.

Hebben deze helden zich correct gedragen? En wat moet ik doen als ik toch die 2e bekeuring mocht binnenkrijgen?
ze flikken het gewoon!!!!
Net op de deurmat, 125 euro voor het niet voor laten gaan van een voetganger!!!!
Ze hadden gedreigd met 2 boetes en ze flikken het gewoon!!!
Deze hebben ze uit hun duim gezogen, tijdstip is 9 minuten na de eerste voor zonder gordel rijden, waarschijnlijk waren ze op dat ogenblik mijn auto nog aan het doorzoeken.
wat een etterbakken! dit doet veel meer pijn dan die boete van 380 euro, die voelde ik alleen in mijn portemonee, dit doet echt pijn, alsof je hier in een bananenrepubliek woont, alleen omdat je niet wilde toegeven dat je gordel eerder niet vast zat!!!!
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Michiel, zoals je zelf al zei zou ik daar gewoon voor in beroep gaan. Gezien het 9 minuten verschil is het niet mogelijk dat de twee op hetzelfde tijdstip zijn uitgeschreven, want dat hoort dan op hetzelfde tijdstip te gaan. En daarnaast, heb je proces verbaal of een of ander briefje gekregen met de twee boetes?

Je zegt zelf dat je een bejaarde man voorliet, maar je krijgt een boete voor het NIET voor laten gaan?

Ik zou gewoon in beroep gaan. Onderzoek heeft uitgewezen las ik laatst dat volhoudend tegenspreken rendabeler is dan toegeven. Ze geven het dan snel op. Succes!
Gesloten