R5GTT Los gooien turbo slang bij kapotte turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Acid

Mijn turbo is vandaag overleden. Om slijpsel in mijn olie te voorkomen werdt er aangeraden niet meer ermee te rijden. MAar als ik de turboslang losgooi kan ik dan als 1.4 rijden zonder dat dit gevaar opleverd voor mijn motor?
turbo5

zou ik niet doen, door de turbo stroomt wel olie die echt vitaal is voor je motor ! dus niet mee rijden , althans ik zou het niet doen.
Acid

owkee was alleen even hardop gedacht. blijft hij staan tot we volgende week hopelijk eraan kunnen beginnen
Riël
Über-Spammer

Mmz als je turbo niet meer draait... Ik ben nog lang zonder turbo doorgereden zonder problemen. Loopt alleen beroerd. Anders verbind je de toevoer en retour aan mekaar ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rick

Ik heb ooit een tijdje met kapotte turbo gereden, toen heb ik de slang naar de carb los gegooid en dan loopt ie goed, enige nadeel, je hebt geen luchtfilter meer.
Acid

Ja zoiets zat ik ook aan te denken. probleem is hij draait nog wel. hij komt wel op druk als ik rij maar hij rookt als een gek en het is net een fohn op 130.000 toeren.

Vandaar dat ik dacht als ik nu de slang loshaal dan kan hij ook niet draaien en rij ik met een 1.4
Riël
Über-Spammer

Je loopt met een 1.4 met rot afstellingen lage compressie. je bent gewaarschuwd :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heino

Je turbo draait wel voor zover dat nog gaat, hij word namelijk aangedreven door de uitlaatgassen weetjewel?
Staan laten als je vijf je lief is en gauw een nieuwe turbo kopen.
Acid

en slangen doorkoppelen? dus turbo los maar dan de in en uitvoerslang doorkoppelen? een optie. Ik moet namelijk wel met vakantie over 2 weken dus heb het geld niet zo snel om een neiuwe turbo erin te zetten en moet de auto mee hebben
Calle

Acid schreef:en slangen doorkoppelen? dus turbo los maar dan de in en uitvoerslang doorkoppelen? een optie. Ik moet namelijk wel met vakantie over 2 weken dus heb het geld niet zo snel om een neiuwe turbo erin te zetten en moet de auto mee hebben
Volgens mij is de beste optie dan om alles gewoon te laten zitten en zorgen dat je geen druk opbouwt, ergo rustig rijden, maar zelfs dat zou ik eigenlijk nog afraden.

Volgens mij kun je dan beter een auto huren/lenen/er voor je vakantie bij kopen en je gtt heel houden. Het zou anders wel eens een heel dure vakantie kunnen blijken. Denk bijvoorbeeld aan repatriëring en een nieuw blok, zijn best dure tegenvallers om je vakantie goed mee te verpesten.
Heino

Als je doorrijd riskeer je dat er slijpsel door je olie en dus door het hele blok verspreid.
mark 5t
Contacteer:

koop gewoon een 2e hands turbotje die worden er genoeg aangeboden en drink in je vakantie een paar biertjes minder. :beer:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Acid

oftewel het is zwaar kut. laten staan en zoek een andere oplossing aangezien ik nu geen geld heb voor een andere turbo.
Steven
Car: M536

Zoek je iemand met een 2ehands turbo, of je doet de autow eg :p
pierre

kan je mee doorrijden, rijdt niet lekker natuurlijk.

turbo vormt een geheel met uitlaatspruitstuk en motor.
Als de turbo al vastgelopen is en als er veel olie doorgelaten wordt en het dus nogal rookt, zou ik de olietoevoer bovenop ( dunne slang )inderdaad verbinden met de olieafvoer onderaan.
Voor de rest af blijven.
De motor loopt geen schade op omdat de turbo in het uitlaatgascircuit zit.

Maar ik zou er geen lange vakantie mee rijden eerder in geval van emergency.
Abel
Über-Spammer

probleem is dat de turbo direct in je olie leiding zit.. mocht je er mee door rijden heb je een grote kans dat je je motor stuk rijd door dat hij als een gek olie gaat verbruiken..

vraag olijnsma maar. :@
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik lees het topic wat laat,

Maar zoals Abel aangeeft:

Lees de eerst 2 a 3 pagina's van dit topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12726

Dit is het risico van rijden met een kapotte turbo, ik heb destijds het risico genomen, maar doe dat NOOIT weer.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

Olijnsma schreef:Ik lees het topic wat laat,

Maar zoals Abel aangeeft:

Lees de eerst 2 a 3 pagina's van dit topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12726

Dit is het risico van rijden met een kapotte turbo, ik heb destijds het risico genomen, maar doe dat NOOIT weer.
(ik zie dat de ontsteking boven de turbo zit, dit is nu toch achter het schutbord, hoop ik.
bij mijn 5 gt zijn alle water en alle olieslangen preventief vervangen)
Anonymous

Je kunt er toch donder op zeggen dat de boel defect gaat.
Plaats reactie