R5GTT Los gooien turbo slang bij kapotte turbo
Mmz als je turbo niet meer draait... Ik ben nog lang zonder turbo doorgereden zonder problemen. Loopt alleen beroerd. Anders verbind je de toevoer en retour aan mekaar ?
Ja zoiets zat ik ook aan te denken. probleem is hij draait nog wel. hij komt wel op druk als ik rij maar hij rookt als een gek en het is net een fohn op 130.000 toeren.
Vandaar dat ik dacht als ik nu de slang loshaal dan kan hij ook niet draaien en rij ik met een 1.4
Vandaar dat ik dacht als ik nu de slang loshaal dan kan hij ook niet draaien en rij ik met een 1.4
Je loopt met een 1.4 met rot afstellingen lage compressie. je bent gewaarschuwd 

Volgens mij is de beste optie dan om alles gewoon te laten zitten en zorgen dat je geen druk opbouwt, ergo rustig rijden, maar zelfs dat zou ik eigenlijk nog afraden.Acid schreef:en slangen doorkoppelen? dus turbo los maar dan de in en uitvoerslang doorkoppelen? een optie. Ik moet namelijk wel met vakantie over 2 weken dus heb het geld niet zo snel om een neiuwe turbo erin te zetten en moet de auto mee hebben
Volgens mij kun je dan beter een auto huren/lenen/er voor je vakantie bij kopen en je gtt heel houden. Het zou anders wel eens een heel dure vakantie kunnen blijken. Denk bijvoorbeeld aan repatriëring en een nieuw blok, zijn best dure tegenvallers om je vakantie goed mee te verpesten.
koop gewoon een 2e hands turbotje die worden er genoeg aangeboden en drink in je vakantie een paar biertjes minder. 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
kan je mee doorrijden, rijdt niet lekker natuurlijk.
turbo vormt een geheel met uitlaatspruitstuk en motor.
Als de turbo al vastgelopen is en als er veel olie doorgelaten wordt en het dus nogal rookt, zou ik de olietoevoer bovenop ( dunne slang )inderdaad verbinden met de olieafvoer onderaan.
Voor de rest af blijven.
De motor loopt geen schade op omdat de turbo in het uitlaatgascircuit zit.
Maar ik zou er geen lange vakantie mee rijden eerder in geval van emergency.
turbo vormt een geheel met uitlaatspruitstuk en motor.
Als de turbo al vastgelopen is en als er veel olie doorgelaten wordt en het dus nogal rookt, zou ik de olietoevoer bovenop ( dunne slang )inderdaad verbinden met de olieafvoer onderaan.
Voor de rest af blijven.
De motor loopt geen schade op omdat de turbo in het uitlaatgascircuit zit.
Maar ik zou er geen lange vakantie mee rijden eerder in geval van emergency.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik lees het topic wat laat,
Maar zoals Abel aangeeft:
Lees de eerst 2 a 3 pagina's van dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12726
Dit is het risico van rijden met een kapotte turbo, ik heb destijds het risico genomen, maar doe dat NOOIT weer.
Maar zoals Abel aangeeft:
Lees de eerst 2 a 3 pagina's van dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12726
Dit is het risico van rijden met een kapotte turbo, ik heb destijds het risico genomen, maar doe dat NOOIT weer.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
(ik zie dat de ontsteking boven de turbo zit, dit is nu toch achter het schutbord, hoop ik.Olijnsma schreef:Ik lees het topic wat laat,
Maar zoals Abel aangeeft:
Lees de eerst 2 a 3 pagina's van dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12726
Dit is het risico van rijden met een kapotte turbo, ik heb destijds het risico genomen, maar doe dat NOOIT weer.
bij mijn 5 gt zijn alle water en alle olieslangen preventief vervangen)