Poef....en toen was er veel rook en geen druk

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Net op de snelweg terug. Beetje aan het racen tegen Porsche Turbo. In zijn 4, gas erop richting 1,5 bar....kloink...geen druk meer en beetje rook uit mijn uitlaat. Dacht eerst dat ik er een slang had afgeblazen. Stoppen....enorme rookontwikkeling :) en lekker stinken. een slang dus. Ben er maar mee doorgereden naar huis. ROKEN....echt niet normaal meer. Op de snelweg ging het wel ok, maar in de stad en bij stilstand, niet te filmen.

Maar goed, denk zelf dus dat mijn trubo kaduk is. Of iemand andere suggestie. Heb nog niet aan asje gevoeld vanwege de warmte, komt morgen. Iemand een idee waar ik een beetje turbo kan halen en wat een hybride kost. Gewone T25 denk ik aan.
Calle

Is dat 1,5 bar op een T2? Dan is hij bijna zeker stuk... dat is wel een erg hoge druk daarmee. Succes (Y) ermee, ik hoop dat je turbo het enige is dat stuk is.
Anonymous

Als het een standaard T2 is lijkt het mij wat aan de hoge kant als Garrett tot 1,2 garantie geeft :smoke:
Daniël W.
Car: 5TL-T

hmmz ja gezien een std. IC het al boven de 1,2bar begeeft (vraag chendy maar na :p )

wel klote natuurlijk...vond die veredelde VW rijder vast leuk (N)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Jeroen Lubking
Contacteer:

Calle schreef:Is dat 1,5 bar op een T2? Dan is hij bijna zeker stuk... dat is wel een erg hoge druk daarmee.
Ben met je eens dat de 1,5 bar voor een standaard T2 zeer hoog is.Maar toch gaat dit lang goed ondanks de zeer hoge toerentallen van de turbo (200.000 rpm+)

Dit wil daar in tegen niet zeggen dat dit goed is!
Rendement van de T2 is om te huilen met die laaddruk om nog maar niet te spreken van de inlaatlucht temperatuur die deze voortbrengt met een dergelijke laaddruk!!

Als het een standaard T2 is lijkt het mij wat aan de hoge kant als Garrett tot 1,2 garantie geeft
Garantie van Garrett op een T2 tot 1,2 bar is grootst mogelijk onzin.
Garantie vervalt automatisch als verzegeling van de actuatoras is verbroken.
Ook druk verhogen d.m.v. een bleedvalve is gelijk te zien aan mechanische inwendige schade door de extreme hoge toerentallen van de turbo.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Daaf (Davy)

Calle schreef:Is dat 1,5 bar op een T2? Dan is hij bijna zeker stuk... dat is wel een erg hoge druk daarmee. Succes (Y) ermee, ik hoop dat je turbo het enige is dat stuk is.
Yep, rijdt daar dus al weer meer dan een jaar mee hoor dus kan prima, magoed eens gaat het stuk en dat weet je. Nu dus.....nooit een goed moment maja. eroen, heb jij misschien iets van prijsopgaaf oid voor hybrides?
Jeroen Lubking
Contacteer:

Volledige T25 units bestaand uit:

-360 graden thrustbearing
-gebalanceerd op 250.000 rpm
-kant en klaar passend geen ombouw nodig
-Volledig nieuwe onderdelen
-1 jaar garantie op standaard druk

JLT T25 "sprint turbo"
Kleine turbine met zeer goede opspin eigenschap.
Weinig tot geen turbo gat en goed voor ongeveer 225pk.
Grootst mogelijk compressor voor deze turbine maat.
€1100,-inc btw

JLT T25 "Drag turbo"
Grotere turbine als standaard spint 300 toeren later op met standaard motor.
Heeft ook Grotere T28 compressor en geeft meer Top end power.Goed voor 250+pk.
€1275 inc btw

mvg jeroen Lubking,
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Zitten leuke opties tussen daaf :D
Steven
Car: M536

Kun je ook eens de gegevens opnoemen voor de T2 Hybride Jeroen?

Heeft die bijvoorbeeld ook een 360 graden taatslager?
En wat zijn de effectieve drukken waar je op kan draaien bijvoorbeeld?
Anonymous

Jeroen Lubking schreef:Garantie van Garrett op een T2 tot 1,2 bar is grootst mogelijk onzin.
Garantie vervalt automatisch als verzegeling van de actuatoras is verbroken.
Ook druk verhogen d.m.v. een bleedvalve is gelijk te zien aan mechanische inwendige schade door de extreme hoge toerentallen van de turbo.
Garantie dat het heel moet blijven....... is wat anders dan garantie dat je hem terug mag sturen :)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Matthijs schreef:Garantie dat het heel moet blijven....... is wat anders dan garantie dat je hem terug mag sturen :)
Als ze garantie geven dat het "heel" blijft zou ook beteken dat je het terug kan geven voor garantie als het stuk gaat.

Er is nooit spraken geweest dat er vanuit garrett zelf is gezegd dat een T2 deze druk kan draaien op een GTT motor.

Waar jij op duid is dat de meeste mensen 1,2 bar druk nog acceptabel vinden voor de standdaard T2 en dat dit vrij lang goed gaat.

mvg jeroen lubking,
Anonymous

Jeroen Lubking schreef:
Matthijs schreef:Garantie dat het heel moet blijven....... is wat anders dan garantie dat je hem terug mag sturen :)
Als ze garantie geven dat het "heel" blijft zou ook beteken dat je het terug kan geven voor garantie als het stuk gaat.

Er is nooit spraken geweest dat er vanuit garrett zelf is gezegd dat een T2 deze druk kan draaien op een GTT motor.

Waar jij op duid is dat de meeste mensen 1,2 bar druk nog acceptabel vinden voor de standdaard T2 en dat dit vrij lang goed gaat.

mvg jeroen lubking,
Dat baseer ik niet op jou aangegeven reden.

Garrett geeft aan (ik heb ze wel eens gesproken) dan het ding goed tot 1,2 bar heel kan blijven, ze geven hier echter geen garantie op.

Zelfde feit als AMD soms zelf aan geeft dat hun processoren goed overclocked kunnen worden en heel blijven maar aangezien zij dat zelf niet uitvoerig getest hebben geven ze hier geen garantie op.

Zelfde feit als je bij een lite-on brander doormiddel van een firmware-update een 24 speed brander kon upgraden naar een 40 speed. Dit was proven omdat de hardware hetzelfde was als de 40 speed, maar omdat je er zelf een andere firmware versie op ging flashen waarvan Lite-on niet had gezegd dat het mocht verviel je garantie......

Get it ?
Steven
Car: M536

Mattijs, ga nou weg met die compurterzooi :p

Vind deze vraag ff interxanter jah...
Steven schreef:Kun je ook eens de gegevens opnoemen voor de T2 Hybride Jeroen?

Heeft die bijvoorbeeld ook een 360 graden taatslager?
En wat zijn de effectieve drukken waar je op kan draaien bijvoorbeeld?
Anonymous

Steven schreef:Mattijs, ga nou weg met die compurterzooi :p

Vind deze vraag ff interxanter jah...
Ja Pa :p :lol:
Plaats reactie