Twingo rijdt gaar

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Rontwingo

Had een tijdje geleden nogal problemen met mijn twingo. Overal waar ik moest stoppen, stoplicht/rotondes/enz, viel mijn twingo uit en na ongeveer 20 min startte hij weer. Alleen als ik het gas erop hielt bleef hij wel eens aanstaan. Dit heb ik laten verhelpen bij de Renault dealer in Noordwijk. Hier werd geconstateerd dat er een 1 of andere sensor bij mijn cilinder stuk was, deze sensor meet dan de cilinder niet meer ofzo en dan valt ie uit...heel vaag iig.
Maar ja, na dat dat gemaakt was reed hij weer als een zonnetje (Y) Maar dat was maar voor korte duur (N)

Sinds vandaag heb ik weer bijna het zelfde, op het moment dat ik de koppeling "intrap" voel je de toeren al naar beneden schieten en valt ie uit :s alleen dit keer kan ik hem gewoon gelijk starten en verder rijden, dat had ik bij de vorige keer niet.

Denk niet dat het weer diezelfde sensor is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zat eerst zelf aan de accu te denken, maar hij start gewoon prima.

Ik weet dat het van alles zou kunnen zijn, maar heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Steven
Car: M536

Waar jij het over hebt is de BDP-sensor, die verteld je ontsteking in welke stand je krukas staat zodat die weer op het juiste moment kan ontsteken.

Misschien zit die stekker niet goed vast?
Rontwingo

Steven schreef:Waar jij het over hebt is de BDP-sensor, die verteld je ontsteking in welke stand je krukas staat zodat die weer op het juiste moment kan ontsteken.

Misschien zit die stekker niet goed vast?
ja die sensor bedoel ik :wink:

Ga denk morgenochtend nog maar een keer naar de dealer toe en dan de boel ff laten uitlezen/nakijken. Hoop dat het niet erger is als die sensor en dat het gelijk gemaakt kan worden. Moet namelijk elke dag naar mijn werk met de twingo en dat is een behoorlijk stukkie rijden.

En misschien een domme vraag, maar is die sensor voor elke cilinder?
Tijn
Contacteer:

Rontwingo schreef:En misschien een domme vraag, maar is die sensor voor elke cilinder?
je hebt er maar 1 op je auto zitten. Hij meet de stand van de krukas op het vliegwiel. Rest verzint hij zelf.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Rontwingo schreef: Sinds vandaag heb ik weer bijna het zelfde, op het moment dat ik de koppeling "intrap" voel je de toeren al naar beneden schieten en valt ie uit :s alleen dit keer kan ik hem gewoon gelijk starten en verder rijden, dat had ik bij de vorige keer niet.
Als je start, loopt hij dan wel gewoon stationair goed ?
there is no spoon.
Rontwingo

Nee stationar liep hij ook niet...hij startte wel maar viel daarna gelijk weer uit.

Ik ben vannochtend naar de dealer geweest en daar hebben ze weer het eea nagekeken. 1.5 uur mee bezig geweest, maar ze konden niets vinden. Ze hebben iets met de stappenmotor gedaan en ze hebben mijn injectie systeem gereinigd...hij loopt nu wel stukken beter, maar ze waren er niet zeker van of ie ook lekker blijft lopen omdat ze dus het probleem niet konden vinden :s

Ze hadden het ook over dat de waardes te hoog zijn, maar ik ben eigenlijk vergeten wat ze daarmee bedoelen. Iemand enig idee??
Tijn
Contacteer:

CO waardes ?
there is no spoon.
Douwe

Laat eens naar je benzine pomp kijken ik had dezelfde problemen, ook dat die effe goed reed en dan opeens weer niet en bij mij bleek een scheur in de pomp te zitten.

Let wel op dat het niet nodig hoef te zijn om de pomp te vervangen aangezien dat best duur is. Bij mij heeft hij de pomp met een speciale hars gelijmd zins dien nooit meer problemen mee gehad.
Rontwingo

Douwe schreef:Laat eens naar je benzine pomp kijken ik had dezelfde problemen, ook dat die effe goed reed en dan opeens weer niet en bij mij bleek een scheur in de pomp te zitten.

Let wel op dat het niet nodig hoef te zijn om de pomp te vervangen aangezien dat best duur is. Bij mij heeft hij de pomp met een speciale hars gelijmd zins dien nooit meer problemen mee gehad.
Als hij weer kuren krijgt zal ik het idd eens aangeven van die benzine pomp. (Y)

@ tijn: zoiets was het wel geloof ik....kan het zijn dat ie dan te rijk staat??
Tijn
Contacteer:

Rontwingo schreef: @ tijn: zoiets was het wel geloof ik....kan het zijn dat ie dan te rijk staat??
ja, zou kunnen. storing in de lambda sensor is wellicht mogelijk ?
there is no spoon.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Heb mijn auto laten uitlezen, bleek dat bij lambda sonde of zoiets ook niet goed functioneert, waarschijnelijk de elektra die er na toe loopt volgens mijn oom, als ik met slecht weer flink het gas pedaal in druk stottert ie en reageert niet goed op het gas!! :( :( (N)

Binnenkort laat ik ut maken.
renaultje
Contacteer:

en in de winter is het zekker ook (N) of niet? zo ja de sensor zit als je voor je auto staat rechts op je bak bij je vliegwiel is naar de sloop of schoon maken zit wel eens eizer erts op en gaat hij raar doen!!! succes :smoke:
Rontwingo

renaultje schreef:en in de winter is het zekker ook (N) of niet? zo ja de sensor zit als je voor je auto staat rechts op je bak bij je vliegwiel is naar de sloop of schoon maken zit wel eens eizer erts op en gaat hij raar doen!!! succes :smoke:
dit was bijna een jaar geleden...kijk maar naar de datum :beer:
Mrtn
Car: R5GTT

Rontwingo schreef:
renaultje schreef:en in de winter is het zekker ook (N) of niet? zo ja de sensor zit als je voor je auto staat rechts op je bak bij je vliegwiel is naar de sloop of schoon maken zit wel eens eizer erts op en gaat hij raar doen!!! succes :smoke:
Maar de bedoeling is goed :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
Rontwingo

Mrtn schreef:
Rontwingo schreef:
Maar de bedoeling is goed :wink: :lol:
idd (Y)
Plaats reactie