I.v.m. het bouwen van een serieus 1.6 16v race-project een paar vraagjes:
Weet er iemand of er overeenkomsten zijn tussen de 2.0 16v uit o.a. de Clio RS (F4R) en de 1.6 16v (K4M-708)uit de Scénic?
Zouden de cilinderkoppen (bijna) gelijk kunnen zijn?
Zou de bakaansluiting van deze motoren gelijk zijn?
Als er iemand meer info heeft dan hoor ik dat graag.
Renault 1.6 16v motor info
De bakaansluiting is (zoals bij vrijwel alle Renaults) identiek.
Er is weinig overeenkomst tussen de 1.4 en 1.6 enerzijds, en de 1.8 en 2.0 anderzijds. Qua opzet redelijk gelijk, maar de cilinder-hartafstand is verschillend, dus je kunt geen onderdeel uitwisselen.
Er is weinig overeenkomst tussen de 1.4 en 1.6 enerzijds, en de 1.8 en 2.0 anderzijds. Qua opzet redelijk gelijk, maar de cilinder-hartafstand is verschillend, dus je kunt geen onderdeel uitwisselen.
rev it like a rental
Thanks!
De bedoeling is om (ooit nog eens) een soort van kopie van de Super 1600 te bouwen met full race specs. Met dry-sump, vrij programmeerbare injectie en 4 throttle bodies met variabele inlaatlengte en ga zo maar door.
Maar eigenlijk zoek ik nog een werkplaats handboek (CD) over deze motor. Een boek van Renault Sport van de Super 1600 heb ik in bestelling staan bij de dealer maar hierin staan alleen de onderdelen en de nummers. Weet iemand hoe ik aan zo'n werkplaatshandboek CD kan komen?
De bedoeling is om (ooit nog eens) een soort van kopie van de Super 1600 te bouwen met full race specs. Met dry-sump, vrij programmeerbare injectie en 4 throttle bodies met variabele inlaatlengte en ga zo maar door.
Maar eigenlijk zoek ik nog een werkplaats handboek (CD) over deze motor. Een boek van Renault Sport van de Super 1600 heb ik in bestelling staan bij de dealer maar hierin staan alleen de onderdelen en de nummers. Weet iemand hoe ik aan zo'n werkplaatshandboek CD kan komen?
een super 1600 heeft maar 1 gasklep ... geen tb's ....richard26 schreef:Thanks!
De bedoeling is om (ooit nog eens) een soort van kopie van de Super 1600 te bouwen met full race specs. Met dry-sump, vrij programmeerbare injectie en 4 throttle bodies met variabele inlaatlengte en ga zo maar door.
there is no spoon.
En die gasklep is net zo groot als die van een RS; wel heeft de S1600 andere inlaten en een airbox.Tijn schreef:een super 1600 heeft maar 1 gasklep ... geen tb's ....richard26 schreef:Thanks!
De bedoeling is om (ooit nog eens) een soort van kopie van de Super 1600 te bouwen met full race specs. Met dry-sump, vrij programmeerbare injectie en 4 throttle bodies met variabele inlaatlengte en ga zo maar door.
Overigens is vrij programmeerbare injectie niet echt nodig, omdat de sirius32 meer kan dan de meeste programmeerbare systemen.
voor de insiders... zie je wel dat ik luister ?StevenK schreef:En die gasklep is net zo groot als die van een RS; wel heeft de S1600 andere inlaten en een airbox.

there is no spoon.
Dat was toch mijn taakTijn schreef:voor de insiders... zie je wel dat ik luister ?StevenK schreef:En die gasklep is net zo groot als die van een RS; wel heeft de S1600 andere inlaten en een airbox.

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dit lijkt steeds beter te lukken lijkt het welStevenK schreef:Dat was toch mijn taakTijn schreef:voor de insiders... zie je wel dat ik luister ?StevenK schreef:En die gasklep is net zo groot als die van een RS; wel heeft de S1600 andere inlaten en een airbox.

Heb(ben) jij/jullie JL Tuning gemailed met dezelfde vraag?richard26 schreef:I.v.m. het bouwen van een serieus 1.6 16v race-project een paar vraagjes:
Weet er iemand of er overeenkomsten zijn tussen de 2.0 16v uit o.a. de Clio RS (F4R) en de 1.6 16v (K4M-708)uit de Scénic?
Zouden de cilinderkoppen (bijna) gelijk kunnen zijn?
Zou de bakaansluiting van deze motoren gelijk zijn?
Als er iemand meer info heeft dan hoor ik dat graag.
Neuj, heb er verder nog niet over gebeld of zoiets. Het staat ook nog behoorlijk in de kinderschoenen, het gaat allemaal nog wel een paar knaken kosten. We zullen wel zien of het er ooit nog eens van komt. Maar het blok is er ieder geval inmiddels, dus we kunnen gaan beginnen met engineeren. 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Nou nergens om, en ook absoluut niet beledigend bedoeld hoor,speedline schreef:Heb(ben) jij/jullie JL Tuning gemailed met dezelfde vraag?richard26 schreef:I.v.m. het bouwen van een serieus 1.6 16v race-project een paar vraagjes:
Weet er iemand of er overeenkomsten zijn tussen de 2.0 16v uit o.a. de Clio RS (F4R) en de 1.6 16v (K4M-708)uit de Scénic?
Zouden de cilinderkoppen (bijna) gelijk kunnen zijn?
Zou de bakaansluiting van deze motoren gelijk zijn?
Als er iemand meer info heeft dan hoor ik dat graag.
Maar wat heb jij en Jl zo gemeen? in zo'n beetje al jouw reply's komt JL te pas, en je betrekt hem in vele dingen.
Nogmaals, Dit is geen kritiek maar belangstelling!!!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik heb al eens aandelen ge-oppertOlijnsma schreef:Nou nergens om, en ook absoluut niet beledigend bedoeld hoor,speedline schreef:Heb(ben) jij/jullie JL Tuning gemailed met dezelfde vraag?richard26 schreef:I.v.m. het bouwen van een serieus 1.6 16v race-project een paar vraagjes:
Weet er iemand of er overeenkomsten zijn tussen de 2.0 16v uit o.a. de Clio RS (F4R) en de 1.6 16v (K4M-708)uit de Scénic?
Zouden de cilinderkoppen (bijna) gelijk kunnen zijn?
Zou de bakaansluiting van deze motoren gelijk zijn?
Als er iemand meer info heeft dan hoor ik dat graag.
Maar wat heb jij en Jl zo gemeen? in zo'n beetje al jouw reply's komt JL te pas, en je betrekt hem in vele dingen.
Nogmaals, Dit is geen kritiek maar belangstelling!!!

No problemo Erik.Olijnsma schreef: Nou nergens om, en ook absoluut niet beledigend bedoeld hoor,
Maar wat heb jij en Jl zo gemeen? in zo'n beetje al jouw reply's komt JL te pas, en je betrekt hem in vele dingen.
Nogmaals, Dit is geen kritiek maar belangstelling!!!
Ik help Jeroen met zijn zaak vandaar het vele "JL dit" en "JL dat"...
Ik ben dus regelmatig aanwezig bij JL Tuning en doe daar naast Jeroen klantcontacten, e-mail, stukje administratie, aanzoeken van leveranciers, etc...
Eigenlijk een soort part-timer dus...

Maar waarom ik dat vroeg is omdat JL een nogal "hufterige" mail ontvangen had met ongeveer dezelfde vraag over de 1.6 16v...
We zijn inmiddels aan het experimenteren en geld uitgeven geslagen, en binnenkort kunnen we testen op de dyno;
Specs tot nu toe o.a. Jenveys 45mm, wilde nokkenassen, BMW zuigers, Suzuki motorfiets zuigerpennen, 1.5DCI krukas enzovoort.
Hopen dat ie niet klapt...
Specs tot nu toe o.a. Jenveys 45mm, wilde nokkenassen, BMW zuigers, Suzuki motorfiets zuigerpennen, 1.5DCI krukas enzovoort.
Hopen dat ie niet klapt...