velgen polijsten
zelf doen!! 

slash schreef:ja,ok, maar er zitten van die zwarte stukken in t alu, begrijp je wat ik bedoel?

Harder schuren 
Rob, polijsten en verchromen is wel een verschil hé. Polijsten doe je zelf voor nix, verchromen kost tegen de 1000 euro.

Rob, polijsten en verchromen is wel een verschil hé. Polijsten doe je zelf voor nix, verchromen kost tegen de 1000 euro.
ja verchromen is duur en heeft het nadeel dat het erg duur is maar ook dat je het later nier meer kan bijwerken. iets dat gepolijst is wel en bij de meeste verchroombedrijfen kan je ook laten polijsten.
iets wat verchroomd moet worden moet namelijk eerst gepolijst zijn

Dan nog ben je opgelicht
Damn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that
)

hoeveel ben jij dan kwijt???Matthijs schreef:Dan nog ben je opgelichtDamn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that
)
mmzz de allergoedkoopste lag op 150 euro per velg, en dan moet 't een makkelijke geweest zijn. Als je delen weer niet verchroomd wil hebben ... aiai. Ik heb er lang naar gezocht hoor. Wat kost het bij jou dan?Matthijs schreef:Dan nog ben je opgelichtDamn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that
)
Lees: Glad zijn. Goed gepolijst vind ik mooier dan chroom!furius schreef:ja verchromen is duur en heeft het nadeel dat het erg duur is maar ook dat je het later nier meer kan bijwerken. iets dat gepolijst is wel en bij de meeste verchroombedrijfen kan je ook laten polijsten.
Ik laat het ook doen. Maar was wel goedkoper, ik wacht dan altijd wel enige tijd tot de goede serie langs komtRiël schreef:mmzz de allergoedkoopste lag op 150 euro per velg, en dan moet 't een makkelijke geweest zijn. Als je delen weer niet verchroomd wil hebben ... aiai. Ik heb er lang naar gezocht hoor. Wat kost het bij jou dan?Matthijs schreef:Dan nog ben je opgelichtDamn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that
)

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Verchromen is duur, laten stralen en opnieuw spuiten goedkoper. Ik heb ergens achter in de mailbox op m'n comp nog een adresje liggen geloof ik...
maar verchromen en spuiten zijn wel 2 hele verschillende dingen 

-
- Contacteer:
Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
sorry hoor maar polijsten en opnieuw spuiten is echt een wereld van verschil.Joost (DoubleYou) schreef:Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
bij polijsten komt er geen spuit aan te pas
-
Pcies, vraag maar aan Cat. 

ik heb zelf ook al een aantal dingen gepolijst en spuiten is me ook niet vreemd, dus ik weet wel wat het verschil is. en dat verschil is niet zo klein.
ik kan spullen wel chroom spuiten, maar dat goedje is behoorlijk prijzig. ( 300,- euro per liter en dan heb ik er nog geen cent aan verdiend)
ik kan spullen wel chroom spuiten, maar dat goedje is behoorlijk prijzig. ( 300,- euro per liter en dan heb ik er nog geen cent aan verdiend)
-
- Contacteer:
Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.
Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar ik heb ook van die zwarte stukken in mijn velg, en dat moet iig opnieuw gespoten worden. Dat polijsten levert echt niet mijn oude kleur velg terug.
Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar ik heb ook van die zwarte stukken in mijn velg, en dat moet iig opnieuw gespoten worden. Dat polijsten levert echt niet mijn oude kleur velg terug.
Joost (DoubleYou) schreef:Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.
je zegt het al; de oude kleur.
bij polijsten heb je geen kleur maar "opgepoetst" aluminium c.q. metaal
je oude velgen zal ik als ik jouw was gewoon ff overspuiten met velgenspray van motip
velg spuiten zal tussen de 100 en de 250 euro kosten dit is per velg licht aan het formaat en natuurlijk het model. dit weet ik van me vader die zelf een groot autoschadebedrijf heeft.
en ik zelf zou dan toch eerder voor polijsten gaan.
of het hart laten spuiten en de randen polijsten geeft ook een mooi effect.
en ik zelf zou dan toch eerder voor polijsten gaan.
of het hart laten spuiten en de randen polijsten geeft ook een mooi effect.
Joost, je ziet het helemaal fout.Joost (DoubleYou) schreef:Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.
Het is niet als een auto de lak polijsten.
Je polijst het metaal tot SUPER hoogglans, nog erger dan een spiegel. Dit effect is natuurlijk harstikke mooi. Het heeft dan wat weg van verchroomd zijn. Verchromen maakt het ook SUPER spiegel, maar 't is naar mijn idee wat donkerder.
Gepolijst
[img]http://i1.ebayimg.com/03/i/01/95/90/84_1_s.JPG[/img]
Verchroomd
[img]http://i7.ebayimg.com/02/i/01/2f/89/26_1.JPG[/img]
Uiteraard is dit niet te vergelijken met wat voor lak dan ook 

Als je velgen wilt laten polijsten moet je, afhankelijk van het model en de grote, uitgaan van ongeveer 90 tot 150 per velg.
Nadeel van een gepolijste velg is dat dit elke paar maanden weer opnieuw gepolijst moet worden. Dit doordat gepolijst metaal/ aluminium eerder verweerd. En blanke lak is ook niet aan te raden, dit kan namelijk geel worden.
Als je de velgen gepolijst wilt hebben, zou ik eerst zelf gaan polijsten. Zo heel erg moeilijk is het niet (en er staat in ACT wel een beschrijving), en als het niet bevalt kan je ze altijd nog naar een professinal brengen. Deze heeft er dan minder werk aan, wat resulteert in een lagere prijs.
Nadeel van een gepolijste velg is dat dit elke paar maanden weer opnieuw gepolijst moet worden. Dit doordat gepolijst metaal/ aluminium eerder verweerd. En blanke lak is ook niet aan te raden, dit kan namelijk geel worden.
Als je de velgen gepolijst wilt hebben, zou ik eerst zelf gaan polijsten. Zo heel erg moeilijk is het niet (en er staat in ACT wel een beschrijving), en als het niet bevalt kan je ze altijd nog naar een professinal brengen. Deze heeft er dan minder werk aan, wat resulteert in een lagere prijs.
Ik heb het niet over verchromen! Lezen jong.Joost (DoubleYou) schreef:Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
Ik zeg alleen dat je meetal bij een verchromer ook kan laten polijsten. En dan doet die arme meneer dat echt niet met de hand hoor