velgen polijsten

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
slash

waar kan ik mn velgen laten polijsten???
Rob

Bij de polijster/verchromer.
Je hebt vast wel een gouden gids. Zoek je daar verchromer op... tadaa :wink:
edwin19
Contacteer:

zelf doen!! (Y)
slash

ja,ok, maar er zitten van die zwarte stukken in t alu, begrijp je wat ik bedoel?
edwin19
Contacteer:

slash schreef:ja,ok, maar er zitten van die zwarte stukken in t alu, begrijp je wat ik bedoel?
:foto: (Y)
Riël
Über-Spammer

Harder schuren :D

Rob, polijsten en verchromen is wel een verschil hé. Polijsten doe je zelf voor nix, verchromen kost tegen de 1000 euro.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
furius

ja verchromen is duur en heeft het nadeel dat het erg duur is maar ook dat je het later nier meer kan bijwerken. iets dat gepolijst is wel en bij de meeste verchroombedrijfen kan je ook laten polijsten.
iets wat verchroomd moet worden moet namelijk eerst gepolijst zijn (Y)
Anonymous

Riël schreef:verchromen kost tegen de 1000 euro.
Jij bent opgelicht....
furius

Matthijs schreef:
Riël schreef:verchromen kost tegen de 1000 euro.
Jij bent opgelicht....
denk het niet voor 4 velgen ligt trauwens ook aan het model van de velg
Foeke

alluminium (licht metaal) moet je anders verchromen dan staal of rvs en is dus duurder.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Anonymous

Dan nog ben je opgelicht :) Damn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that :D)
edwin19
Contacteer:

Matthijs schreef:Dan nog ben je opgelicht :) Damn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that :D)
hoeveel ben jij dan kwijt???
Mrtn
Car: R5GTT

maar jij moet pij*en zeker :p
Mrtn = Maarten
furius

jahaha volgens mij ook ja :lol:
Riël
Über-Spammer

Matthijs schreef:Dan nog ben je opgelicht :) Damn ik laat het wel ff goedkoper en met 2 microlagen doen en een finish laag (been there, done that :D)
mmzz de allergoedkoopste lag op 150 euro per velg, en dan moet 't een makkelijke geweest zijn. Als je delen weer niet verchroomd wil hebben ... aiai. Ik heb er lang naar gezocht hoor. Wat kost het bij jou dan?
Riël
Über-Spammer

furius schreef:ja verchromen is duur en heeft het nadeel dat het erg duur is maar ook dat je het later nier meer kan bijwerken. iets dat gepolijst is wel en bij de meeste verchroombedrijfen kan je ook laten polijsten.
iets wat verchroomd moet worden moet namelijk eerst gepolijst zijn (Y)
Lees: Glad zijn. Goed gepolijst vind ik mooier dan chroom!
Anonymous

Riël schreef:
mmzz de allergoedkoopste lag op 150 euro per velg, en dan moet 't een makkelijke geweest zijn. Als je delen weer niet verchroomd wil hebben ... aiai. Ik heb er lang naar gezocht hoor. Wat kost het bij jou dan?
Ik laat het ook doen. Maar was wel goedkoper, ik wacht dan altijd wel enige tijd tot de goede serie langs komt ;) Verder verchrome ik niets aan de GT dus ben er al enige tijd niet meer geweest.
furius

ik heb pas nog een caterkap van me scooter laten verchroomen en dat was al 200. of ik ben opgelicht :(
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Verchromen is duur, laten stralen en opnieuw spuiten goedkoper. Ik heb ergens achter in de mailbox op m'n comp nog een adresje liggen geloof ik...
edwin19
Contacteer:

maar verchromen en spuiten zijn wel 2 hele verschillende dingen :smoke:
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
edwin19
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
sorry hoor maar polijsten en opnieuw spuiten is echt een wereld van verschil.

bij polijsten komt er geen spuit aan te pas
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Pcies, vraag maar aan Cat. :)
edwin19
Contacteer:

ik heb zelf ook al een aantal dingen gepolijst en spuiten is me ook niet vreemd, dus ik weet wel wat het verschil is. en dat verschil is niet zo klein.

ik kan spullen wel chroom spuiten, maar dat goedje is behoorlijk prijzig. ( 300,- euro per liter en dan heb ik er nog geen cent aan verdiend)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.

Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar ik heb ook van die zwarte stukken in mijn velg, en dat moet iig opnieuw gespoten worden. Dat polijsten levert echt niet mijn oude kleur velg terug.
edwin19
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.

Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar ik heb ook van die zwarte stukken in mijn velg, en dat moet iig opnieuw gespoten worden. Dat polijsten levert echt niet mijn oude kleur velg terug.

je zegt het al; de oude kleur.

bij polijsten heb je geen kleur maar "opgepoetst" aluminium c.q. metaal

je oude velgen zal ik als ik jouw was gewoon ff overspuiten met velgenspray van motip
furius

velg spuiten zal tussen de 100 en de 250 euro kosten dit is per velg licht aan het formaat en natuurlijk het model. dit weet ik van me vader die zelf een groot autoschadebedrijf heeft.
en ik zelf zou dan toch eerder voor polijsten gaan.
of het hart laten spuiten en de randen polijsten geeft ook een mooi effect.
furius

het licht natuurlijk ook nog aan de kleur die je het wil. een kameleon kleur is natuurlijk duurder als een normale lak kleur als grijs metalic
Riël
Über-Spammer

Joost (DoubleYou) schreef:Goed wat ik bedoel is dat na spuiten je velgen weer goed zijn.

Joost, je ziet het helemaal fout.

Het is niet als een auto de lak polijsten.

Je polijst het metaal tot SUPER hoogglans, nog erger dan een spiegel. Dit effect is natuurlijk harstikke mooi. Het heeft dan wat weg van verchroomd zijn. Verchromen maakt het ook SUPER spiegel, maar 't is naar mijn idee wat donkerder.

Gepolijst
[img]http://i1.ebayimg.com/03/i/01/95/90/84_1_s.JPG[/img]

Verchroomd
[img]http://i7.ebayimg.com/02/i/01/2f/89/26_1.JPG[/img]
Riël
Über-Spammer

Uiteraard is dit niet te vergelijken met wat voor lak dan ook 8)
marcel16v

Als je velgen wilt laten polijsten moet je, afhankelijk van het model en de grote, uitgaan van ongeveer €90 tot €150 per velg.

Nadeel van een gepolijste velg is dat dit elke paar maanden weer opnieuw gepolijst moet worden. Dit doordat gepolijst metaal/ aluminium eerder verweerd. En blanke lak is ook niet aan te raden, dit kan namelijk geel worden.

Als je de velgen gepolijst wilt hebben, zou ik eerst zelf gaan polijsten. Zo heel erg moeilijk is het niet (en er staat in ACT wel een beschrijving), en als het niet bevalt kan je ze altijd nog naar een professinal brengen. Deze heeft er dan minder werk aan, wat resulteert in een lagere prijs.
Rob

Joost (DoubleYou) schreef:Ja en topicstarter vroeg om het polijsten. Opnieuw spuiten heeft hetzelfde effect. Rob (post nr 2) heeft het over een verchromer en dan gaat vervolgens iedereen denken dat hij het verchroomd wil hebben, heeft hij helemaal niet verteld.
Ik heb het niet over verchromen! Lezen jong.
Ik zeg alleen dat je meetal bij een verchromer ook kan laten polijsten. En dan doet die arme meneer dat echt niet met de hand hoor :lol:
slash

ok jongens, ik ga t lekker zelf doen, en als t niet lukt laat ik ze spuiten in zilver metallic, met een grovve korrel erin...
slash

ik ga ze toch spuiten, want polijsten is geen doen
furius

gelijk heb je

van harly is er een hele mooie kleur als je wil zoek ik maandag het kleurnummer eff op (Y)
Plaats reactie