[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Vos schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:
Vos schreef:kom nou Joost dit moet je toch zelf ook wel inzien dat dat echt absoluut niet zo is! die bak heeft al vele kilometers gemaakt meer als jij denkt...
Ja, dat klopt wel, maar mag ik je dan even uitnodigen om "alle" deuken en roestplekken op te zoeken?

Ik ga in ieder geval dit nu repareren.
deuken niet maar roest in overvloed te beginnen bij de dorpels en de deuropening.... en als ik met een schroevendraaier hard druk op de bodem (en ik bedoel dus niet het gelaste gedeelte) ga ik er doorheen... die cas heeft gewoon vele tonnen gelopen... echt zonde van je geld!

@ Riel: op de foto ziet hij er inderdaad niet onaardig uit... maar in het echt is het gewoon niet veel meer....
Ik KEN de auto ;) Zoek jij eens een roestvrije kast. Laat mij maar eens met een schroevedraaier jouw wagentje bewerken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

Riël schreef:Ik KEN de auto ;) Zoek jij eens een roestvrije kast. Laat mij maar eens met een schroevedraaier jouw wagentje bewerken.
Hey ventje ik ken de auto ook... mijn buurman is plaatwerker en heeft de auto van Joost gelast dit zou hij normaal nooit doen zo'n auto lassen maar omdat ik zijn buur ben heeft hij het toch gedaan... hij zegt dat deze kas meerdere tonnen heeft gelopen ... 350000 en meer heb ik het dan over.. deze carroserie gaat gewoon richting einde...

En mijn auto hoef je er niet bij te halen ik weet zelf wel waar de roest zit! een roestvrije R5 bestaat niet... ik bedoel alleen dat Joost beter eerst een goede cas kan gaan zoeken...
Clio 16v.....
Riël
Über-Spammer

Ventje?
Job-turbo
Contacteer:

Riël schreef:Ventje?

Vind je jezelf een vent :p :lol: :wink:
Steven
Car: M536

Jah dat ben je toch? ;)

/kick Steven
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Riël, de garage weigert te repareren door onze leuke benzinepomp en leiding-actie. De aandrijfas hebben ze vervangen, maar ze weigeren de tankvlotter te doen omdat de benzinepomp en filter los hangt, en omdat de benzineleiding te dicht langs de uitlaat gaat (volgens hun). Dus ik gok dat het werkje afgemaakt moet worden door een beugel te lassen op de plaats van de pomp, en de leiding langs de kokerbalk te brengen.

Kweetniet, Riël, heb je het druk? :)
Vos

Riël schreef:Ventje?
Komt misschien verkeerd over maar zo is het niet bedoeld :wink: echt groot ben je ook niet dus tja :wink: :D
Clio 16v.....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ow en dynamo en accu is ook kapot.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Misschien een domme vraag...
Waarom niet gewoon een express 1.4LPG of diesel rijden (en er verder afblijven :-) ) en een GT opknappen? Je hebt toch eerder al 2 auto's gereden?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ja maar dat wordt nu een beetje te duur...
Ik denk dat ik idd beter een Express diesel kan nemen, daar open airfilter en de huidige uitlaat onder, en dan lekker herrie maken en crossen met die bak...
Riël
Über-Spammer

Een express gtt is wel apart hé.
Riël
Über-Spammer

@vos ok dan
@joost ja die pomp mag wel wat beter opgehangen worden, dat hangt best billig, maar ja 't werkt. Je moet ook de beuner zoeken en niet de garage, maar dat hadden we al gezegd. Ik woon wat ver, en je weet ik heb er ook een staan waar ik nog niet aan toe kom :S
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Je kan het toch niet maken om hem weg te doen!

Ik hoor die Duitsers in Gronau nog:

"Ist das ein Turbo?"
"Das geht doch nicht..."
(aan mij) "Ist das original?"
(ikke) "Nein, das hat er selber eingebaut"
"Verrückt, wer baut ein Turbo in einem Kastenwagen"
Lopen hoofdschuddend weg.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Tja, reacties zijn leuk, turbo rijden is ook leuk, alleen ik heb de afgelopen 3 maanden (of meer) maar 1 of 2 keer KUNNEN rijden. En de rest is het alleen maar geld uitgeven...

Maar iemand idee van welke prijs ik zou kunnen vragen?
Roy
Moderator

1000 euri ofzo. En dan is het nog veel.
5 GT Turbo '88 GT5
Steven

Jup tis weinig meer waard, zeker als ie niet goed werkt.

De express 16v coor 2500 heeft ook heel lang te koop gestaan.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zou lekker een Express diesel kopen als ik jouw was, daar zet je een paar dikke wielen onder, verlagen en klaar.

Kijk naar die van Marcel MLG. :worship:

En als je ooit weer eens geld over hebt een 5 GT Turbo voor erbij. :)

Succes verders. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik had zelf iets van 3000 in gedachten...
Tja, niet rijdende auto's zijn meteen niks meer waard. Kan ik volgens mij beter demonteren en verkopen in onderdelen, al die nieuwe zooi die er in zit... Zal eens (een keer) een lijstje maken met alle vervangen onderdelen, kheb hier een hele stapel bonnen liggen.
R(ay)Si

Je praat alsof je hem al verkocht hebt....

Ik zou er iig goed over nadenken! Het is zowiezo een bijzonder project...

Succes iig...
Alleen nog maar VW!
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ja het gaat echt steeds meer naar verkopen toe. In mijn hoofd worden "automatisch" alle voordelen en nadelen overwogen, en de nadelen blijven zich opstapelen en de voordelen worden ongeveer naar achter gedrongen.

Daarnaast zitten er allemaal dingen ideeën in mijn hoofd wat ik met een diesel kan doen...
edwin19
Contacteer:

3000 euro in gedachten???

ik wil niet vervelend doen ofzo, maar dat krijg je van je levensdagen niet
MartinGTT

Over al is een gek voor te vinden :wink:
edwin19
Contacteer:

MartinGTT schreef:Over al is een gek voor te vinden :wink:
als je maar een hele lange adem hebt
Rob

de prijzen voor R5 GTT's zijn idd wel gestegen de laaste jaren... maar 3000 euri voor een express met een GTT blokje? Waar nog zoveel aan gedaan moet worden?
Is niet echt realistisch he :wink:

Kijk Joost, Als je iets betrouwbaarders wil, koop je dan een Corolla. En zeker geen GTT, of iets met een GTT blok dr in.
Ik sluit me aan bij "Als je het niet kunt betalen/ of niet zelf kan maken, doe het dan niet"
Je haalt je dan alleen maar problemen op de hals, financieel dan.

En wat bij jou kapot is... zo erg is dat toch niet. Remblokjes en schijven. Als je dan niet zelf kunt... Op de vooras dan wel te verstaan.
Ik heb ook iedere maand wel weer iets anders er aan, maar geen enkele GTT rijder heeft dat niet.

Dus denk nog maar es na wat je wilt.

Edit -> Nulletje vergeten bij de 3000 :)
Steven

Rob schreef:Kijk Joost, Als je iets betrouwbaarders wil, koop je dan een Corolla.

Edit -> Nulletje vergeten bij de 3000 :)
Nee de starlet 1.3S (zie vorige pagina :) )

En bedoel je geen nulletje teveel? :lol: Dan koop ik em wel :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik moet er effe achteraan gaan, maar een meevaller:
- ik lever een declaratie in van 5250 gemaakte kilometers, indien de kilometervergoeding de standaard is van €0,18 dan vang ik zo'n 945 euro.

Moet ik wel kijken of ze dat compleet vergoeden, en kúnnen vergoeden. En natuurlijk de grote vraag: hoe snel...
Alleycat
Contacteer:

Joh, mou moet je niet bij de pakken neer gaan zitten, gewoon een kwestie van die schijven en blokken vervangen en klaar is klara!

Je gaat die expressGTT niet wegdoen, moet je kijken hoeveel tijd, geld en energie je erin gestoken hebt, dan had je alles net zo goed in één keer kunnen weggooien toch?
Gewoon tandjes op elkaar zetten en doorzetten, er wandelen genoeg mensen rond met kennis van zaken, die misschien ook wel effe willen helpen voor een zacht prijsje en neem van ons allemaal hier aan: Breng het ding nou niet naar de Dealer, die wil alleen maar centen verdienen, dat zie je wel aan mijn apk-verhaal....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Gisteravond bij Erik Olijnsma langsgeweest om spoed de dynamo te halen, hij had ook remschijven en remblokken voor me, en die heb ik ook meegenomen. Het komt er dus op neer dat ik toch met de turbo verderga. De verslaving is toch te groot. En daarnaast, wetende dat mijn auto sneller is dan die van Erik :p ;)

Dus dat project gaat weer verder. Na die reparatie komt er iets zeer cools aparts als project tussen, wat ik jullie nog niet ga mededelen. Dat is dus nr 2 van de special projects. Achja, de vakantie komt er aan en dat geeft weer mooi ruimte. 't is namelijk een niet duur maar tijdrovend project, en als je financiële problemen hebt is dat een voordeel :D

Morgen kijken of de werkplaats van de garage open is (vast niet, als ze om 1600 uur op vrijdag niet werken werken ze op zondag ook niet) om de garage even een aframmeling te geven. Wel aandrijfas repareren maar niet de tankvlotter omdat de auto "niet veilig" is, met hun policy moet je dan óf wel, óf niet repareren, en niet er tussenin. Nou als de garage niet open is breek ik in mijn eigen auto in (altijd leuk) en ga ik daar op het garageterrein de dynamo er in prutsen. Moet het niet zulk weer zijn als vandaag natuurlijk. Kom op over 3 dagen is het officieel zomer... Foto's van die reparatie komen natuurlijk daarna. Ben ook wel benieuwd naar de reactie van de medewerkers daar (want showroom is wel open), achja zal wel zien hoe dat gaat.

Oke, nog een nieuwtje, zojuist is de Express LPG verkocht, dus die is er niet meer. En ik denk toch dat ik dat geld maar in de turbo steek, tijdelijk, en dat ik dan goed ga sparen voor de lpg-installatie. De auto gaat weinig gebruikt worden de komende tijd, en bij gebruik is het voornamelijk meeting en als ik kilometervergoeding krijg :D Ik kom ook bij wijze van met gratis benzine naar automaxx op zondag, lekker combineren met kilometervergoedingdingen :p

Zo, als ik de declaratie van de afgelopen kilometervergoeding binnenkrijg zit ik weer grotendeels gebakken, dus dan zou de lpg-install er kunnen komen. Maargoed, punt is dat het uiteindelijk toch weer "redelijk" goed afloopt.
Anonymous

DIe LPG zou ik als laaste doen....... eerst dat ding goed maken :)

En laat je niet gek maken door een paar lui die een T25 op hun bakkie geschroefd hebben he ;)
Ollie

Martijn *Baccara* schreef:Je kan het toch niet maken om hem weg te doen!

Ik hoor die Duitsers in Gronau nog:

"Ist das ein Turbo?"
"Das geht doch nicht..."
(aan mij) "Ist das original?"
(ikke) "Nein, das hat er selber eingebaut"
"Verrückt, wer baut ein Turbo in einem Kastenwagen"
Lopen hoofdschuddend weg.
Priceless

:lol:
Mrtn
Car: R5GTT

Hé dubbelflop, bedrijven mogen je onbelast €0.18 per km. geven met een MAX van €130 :lol: (p.m.)

reken je niet te rijk :lol:
Mrtn = Maarten
Ollie

Je zegt het goed ja, onbelast. Maar als ze meer willen geven, dan is dat natuurlijk hun eigen keuze :D
Ik krijg voor cursussen enzo ook nog altijd 0.28/km
Mrtn
Car: R5GTT

idd onbelast jah, ze mogen je ook €1,00 geven, daar niet van...

beter een afspraak maken dat je je tankbonnetjes mag inleveren (zwart :p )
Mrtn = Maarten
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Mrtn schreef:Hé dubbelflop, bedrijven mogen je onbelast €0.18 per km. geven met een MAX van €130 :lol: (p.m.)

reken je niet te rijk :lol:
130 per maand?
Hmm nou, dan kom ik aan 5*130=650 euro. Want het was gerekend over januari t/m mei.

Maar ik zie wel.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

In het accu-topic heb ik al aangegeven dat het weer mis is, de accu is weer leeg. Nu kan ik zelf niet echt verzinnen wat het kan zijn, maar het is iig iets ergens verstopt, en dat is niet fijn.

De remmen zijn nog niet gerepareerd, dat ga ik vandaag doen. Zal ook even wat foto's schieten.

Daarnaast, naast dat de aandrijfas tikte en is gerepareerd blijft er nog steeds wat tikken. Het komt van achter, en ik gok dat het m'n wiellagers zijn. Dus die moeten ook vervangen worden. Nou weet ik niet hoe duur die zijn, zijn Express lagers (zit geen gtt achteras op), dus moet ik dat even navragen. Is dat makkelijk te vervangen?

Ik heb mezelf op wat leuke dingen getrakteerd, waaronder een GPS set. Ik heb een ipaq van 2 jaar oud die nog mooi zeder af en toe gebruikt wordt, en omdat die ipaq niet meer verkocht wordt, worden de accessoires daarbij ook steeds minder verkocht. Ik had deze ooit wel eens gekocht, maar als het uitverkocht is kan je het niet nogmaals ergens vinden. Dus dan nu maar.

Toch dacht ik gister weer wat Douwe al eens zei:
Douwe schreef:Tja GTT is duur maar persoonlijk zou ik gewoon doorrijden op de gas express en de GTT rustig aan verder opknappen en zoveel mogelijk zelf doen. Ooit komt er aan de grote defecten lijst een einde..........dan kun je beginnen aan de grote onderhouds lijst :lol:
Ik heb dus marktplaats geraadpleegd en 2 expressjes gevonden en gemaild. Ik kan eenzelfde actie uitvoeren, op LPG kopen, wat mooier en beter maken, weer te koop zetten, lang wachten en er winst op maken. Maar m'n verzekering is het daar niet zo mee eens, die wilde weten of ik een autohandeltje begonnen was (toen ik 2 expressjes en een citroën had). Of ik kan de gtt schorsen, op die lpg rijden en daar wat minimale dingen aan veranderen (uitlaat, verlagen, bumpers spuiten). Maar dat zorgt wel voor minder makkelijke verkoop...

Owja, 1.4 express is toch niet origineel (bouwjaar 1990)? Kan iemand dat ergens vinden?
Plaats reactie