@ Xedrah...Ik ben het grotendeels eens met de manier waarop zo'n Maha-bank het verlies in de aandrijflijn meet...in principe klopt het ook wel aardig, omdat je met ontkoppelde motor juist het vermogen van DIE draaiende delen meet die tussen vliegwiel en meetrol zit...
Natuurlijk blijft het altijd onzuivere koffie...
MAAR: ik hoorde Riel zeggen (sorry Riel puntjes op de "E" vergeten!
kortom...WAT is nou reeel en wat niet...
waar het mij om gaat is dit:
de enige die ik over aandrijfverliezen hoor praten is in principe Speedline...hij ZEGT altijd dat het verliesvermogen tussen 10% en 15% ligt...maar ik heb dit nog niet ONDERBOUWD gezien...(sorry Speedy als je dit wel onderbouwd hebt, maar ik het nog niet gelezen heb
Als MIJN motor 153,3 pk aan de WIELEN heeft...(bij Dyno, waar ze dus beweren een ZUIVERE meting aan de wielen te doen)
en MIJN motor gaat naar Freddy Cane en levert daar een BEPAALD vermogen op, (wat dus volgens Xedrah of Freddy zelf redelijk BETROUWBAAR is)
dan weten we ONGEVEER wat nu een reeele waarde is voor verliesvermogen in MIJN aandrijflijn...
ik heb dus al verschillende waarden gehoord van 10% TOT 33% her en der, op dit forum, andere sites...maar nu wil ik er eigenlijk eens een keer werk van maken om het voor eens en altijd onderbouwd te zien...
en DAAR gaat het MIJ om...
en ik denk dat veel mensen het hier mee eens zijn...zo niet...ach...dan hoor ik het wel weer...