wegligging gtt
ik ben dus bezig om me turbotje weer vanaf een kale carroserie op te bouwen voor de racerij. maar nu wil ik dus alles optimaat hebben dus ook de wegliging.
ik heb al de voorwielophaning van een clio 16v maar past hier ook de achteras van?
en wat zullen de voordelen zijn wat en wat zijn de afmetingen hiervan?
ik heb al de voorwielophaning van een clio 16v maar past hier ook de achteras van?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
ja,2-tune-2 schreef: ik heb al de voorwielophaning van een clio 16v maar past hier ook de achteras van?
grotere spoorbreete achter. maar als je gaat zoeken op achteras zal je de rest ook wel vinden. de achter dempers passen ook. en als je toch bezig bent de remmen niet vergeten.
het moet passen want een GTT achteras past ook onder een clio.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
Ff geleend van SpeedlineDraagarmen en fusees van een Clio 16v of 19 16v erop. Achteras van een Clio 16v eronder. En je rijdt iedereen de str*nt om de oren ! (met een flink grotere spoorbreedte in een Clio afstelling!)
dat moet geen probleem worden aangezien me pa een autoschadeherstel bedrijf heeft.Mrtn schreef:moet je alleen wel een ET hebben voor je velgen, die staan met standaard GTT ET36 velgen verder naar buiten en zullen dus in conclaaf raken met de schermen
I assume....
dus verbreden.......geen punt

hoe bedoel je dempers passen ook?? een clio heeft toch gewoon dezelfde torsievering al een gtt. kFrits schreef:ja,2-tune-2 schreef: ik heb al de voorwielophaning van een clio 16v maar past hier ook de achteras van?
grotere spoorbreete achter. maar als je gaat zoeken op achteras zal je de rest ook wel vinden. de achter dempers passen ook. en als je toch bezig bent de remmen niet vergeten.
het moet passen want een GTT achteras past ook onder een clio.![]()
Gr.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
compleet andere auto's.2-tune-2 schreef:sorry dit snap ik eff nieSteven schreef:Jah fase 1 en fase 2 zijn hetzelfde, alleen let dus wel op dat je bij de Clio 1 blijft.
Clio 2 is weer heel anders...
clio 2.......phase2 wat is het verschil
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat iedereeen bedoeld.2-tune-2 schreef:zou ik dan wel met een clio1 16v achteras de de schroefveren (de cup auto heeft deze namelijk achter) van een cup clio kunnen moenteren
Een Clio van de 1ste generatie. Die is er dus in 3 Phases. Heeft een achteras met torsievering en torsiestabilisatie.
Een Clio van de 2e generatie heeft een achteras met losse schroefveren. Enneh, deze Clio is er ook in 3 Phases.
De enige enigzins betaalbare variant imo, is ombouw van de achterzijde van de gtt naar een carrosserie met veertorens. Dit in combinatie met een achteras met daarop 2 verstevigingsplaten gelast. Dan kun je coil-overs (veerpoten met de veer over de demper) op de achteras toepassen.2-tune-2 schreef:ja dat snap ik maar is het nu mogelijk om onder me gtt een achteras met schroefveren te krijgen. welke generatie dan ook of eventueel een combinatie van de modellen.
Maar daar komt veel constructiewerk bij kijken waar de lassen van gecontroleerd moeten worden. Dus betaalbaar in dit opzicht is een rekbaar begrip.
En gaan lopen kloten om een semi torsieas met schroefveren onder je 5 te bonjouren is klootviolen op zijn smalst. Het blijft gewoon een torsie aslichaam met schroefveren ipv torsievering.
Nog steeds geen onafhankelijke achterwielophanging. Dat kan ook maar dat wordt een heel kostbare constructie. (=> Cli(k)o V6!!!)
4x4 trouwens ook maar nu sla ik door... Al is dat misschien nog simpeler te realiseren als bovenstaande oplossingen.
Maar om ff kort te gaan. Een achteras met grotere spoorbreedte en gewoon torsiestaven is veruit de beste en financieel interessantste oplossing.
Zelf gebruikte Renault dezelfde combinatie (torsieas achter) op zijn Maxi rally versies van de Clio en Megane. Aan afstelmogelijkheden geen gebrek. Gewoon ff zorgen voor meerdere sets staven.
heb dit eff uit een ander topic overgenome
(speedline)
Ik doe pas een upgrade als ik over de volgende onderdelen beschik:
* 1e grap: comfort
* Clio 16v draagarmen
* Clio 16v stabilisatorstang
* Clio 16v achteras
* 6Jx14 of 6,5Jx15 velgen gebruiken
Hierdoor krijgen de voor- en achteras een flink grotere spoorbreedte met flink hogere bochtsnelheden als resultaat. Maar alleen doen als je over alle zojuist genoemde onderdelen beschikt. Anders is het voor onervaren piloten levensgevaarlijk !!!
* 2e grap: keihard de lekkerste
* Clio 16v coupe/ Williams draagarmen
* Clio coupe/ Williams stabilisatorstang
* Clio coupe onbekrachtigd stuurhuis
* Clio coupe achteras
* 7Jx15 velgen gebruiken
Voor de echte stuurman...
(speedline)
Ik doe pas een upgrade als ik over de volgende onderdelen beschik:
* 1e grap: comfort
* Clio 16v draagarmen
* Clio 16v stabilisatorstang
* Clio 16v achteras
* 6Jx14 of 6,5Jx15 velgen gebruiken
Hierdoor krijgen de voor- en achteras een flink grotere spoorbreedte met flink hogere bochtsnelheden als resultaat. Maar alleen doen als je over alle zojuist genoemde onderdelen beschikt. Anders is het voor onervaren piloten levensgevaarlijk !!!
* 2e grap: keihard de lekkerste
* Clio 16v coupe/ Williams draagarmen
* Clio coupe/ Williams stabilisatorstang
* Clio coupe onbekrachtigd stuurhuis
* Clio coupe achteras
* 7Jx15 velgen gebruiken
Voor de echte stuurman...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
GTT coupe of clio coupe?? maar helaas ik weet het ook niet2-tune-2 schreef:weet iemand hoeveel breder voor en achter van een coupe is
De coupe achterassen zijn identiek aan de standaard achterassen. En dat geld voor de gtt en de 16v. Het enige wat er "Coupe" is aan de coupe achterassen zijn hardere rubber bussen voor de draagarmen en stijvere veer en stabilisatiestaven.
Het ding is dus harder geveerd, spoort strakker en omdat de stabilisator instelling stijver is zorgt zo'n as voor meer overstuur. Heel fijn op het circuit omdat je de auto dan beter met het gaspedaal kunt sturen.
Overigens; De 16v en Williams hebben exact dezelfde achteras.
Het ding is dus harder geveerd, spoort strakker en omdat de stabilisator instelling stijver is zorgt zo'n as voor meer overstuur. Heel fijn op het circuit omdat je de auto dan beter met het gaspedaal kunt sturen.
Overigens; De 16v en Williams hebben exact dezelfde achteras.
Argh vervelend zijn he?
A: Niet searchen
B: Niet lezen
Laatste keer:
Je kunt alleen de as van een Clio 1 16v/williams nemen en dan zijn ze allemaal even breed.
En wat ie aan de voorkant breder kan worden ga je maar lekker opzoeken op dit forum.
A: Niet searchen
B: Niet lezen
Laatste keer:
Je kunt alleen de as van een Clio 1 16v/williams nemen en dan zijn ze allemaal even breed.
En wat ie aan de voorkant breder kan worden ga je maar lekker opzoeken op dit forum.
Hierdoor krijgen de voor- en achteras een flink grotere spoorbreedte met flink hogere bochtsnelheden als resultaat. Maar alleen doen als je over alle zojuist genoemde onderdelen beschikt. Anders is het voor onervaren piloten levensgevaarlijk
als ik dit lees lijkt me het toch duidelijk dat het van een 16v voor en achter breder is of niet soms
als ik dit lees lijkt me het toch duidelijk dat het van een 16v voor en achter breder is of niet soms