
Ik ben net weer even bij Eggens geweest en het blokje lag nog compleet uitmekaar.
Maar hij heeft ook ontdekt dat het mengsel mischien nog iets te arm was.
Dat bleek volgens hem uit de speling die de uitlaatklepgeleiders na 3000 km al hadden.
En de iets wit uitgeslagen uitlaatkleppen.
En dat komt dus volgens Eggens door de nokkenas die meer lucht doorlaat en dus het mengsel te arm maakt.
En de compr. verhouding van 10,5:1 had er niets mee te maken.
Het blokje was trouwens afgesteld op 2,5 CO.
Nu zeggen ze daar dat mijn blokje straks belast moet worden afgesteld op een rollentest bak.
Dus het project is nog niet afgelopen.
En aangezien ik dat maar 1 keer wil doen heb ik 3 keuzes.
1.De aangepaste Alpine carb.
Moet aleen nog een korter heveltje hebben anders kan er geen volgas gegeven worden.
Voordeel.
Snelle Montage en afstelmogenlijkheden en ik heb hem al liggen.
Nadeel.
Verbruik.(Waarschijnlijk 1op6

2.Monopiont injectie van een R19/R5 1400 C motor.
Zit daarbij alleen een uitgebreide renix of moeten er ook wijzigingen in de kabelboom komen?
Voordeel.
Zuiniger En mischien meer vermogen?(R19 1400 heeft al 80 pk's met monopiont)
Je haald het spul gewoon vd. sloop.
Nadeel
Brandstofpomp eraf en vervangen door een elektrische en andere dingen aanpassen.
Minder afstelmogenlijkheden.
3. Dubbele weber
En dan een 36'tiger.
Voordeel.
Max vermogen perfect af te stellen.
en een echt mooi gezicht.

Nadeel.
Verbruik en kosten aanschaf.
En waar kan ik het afstellen het beste laten doen?
Waar hebben jullie goed ervaringen?
Freddie Cane?, Jeroen Lubkin?
En wat zijn de prijzen ongeveer?
Greets
Andries