Maar de Renault hebben wel wat op te lossen bij de start... Gelukkig staan ze allebei aan de goede kant van de baan.

het gaat een leuke race worden

Is op zicht wel een interessante discussie, maar ik kan er niet direct antwoord op geven. Waarom zou een ruwer oppervlakte trouwens de drag verminderen? En als je zo'n ruw oppervlak zou gebruiken zouden die auto's toch nooit zo kunnen blinken bij aanvang van de race? Eens kijken of ik er iets over kan vinden...Matijs schreef:Even een discussie-balletje opgooien:
Ik zit me al een race of vijf af te vragen waarom die Ferrari's zoveel viezer worden dan de andere auto's. Aan het eind van de race zijn die dingen echt helemaal zwart, vooral rond en bovenop de sidepods. Waar komt dat door? Vandaag ook weer, halverwege de race waren de witte (!) letters van de Vodaphone stickers boven de luchtinlaten van de sidepods zowat onzichtbaar door de dikke laag zwarte meuk die er op die auto zit.
Mijn theorie is dat er iets aan de hand is met de verf van de Ferrari's. Volgens mij heeft de verf een soort ruw oppervlak, zoals een haaienhuid, waardoor ze minder drag hebben. En in die ruwe verf blijven allemaal stofdeeltjes hangen waardoor de auto zo vies wordt. Het geheim van Ferrari, zichtbaar voor iedereen?
Ja dat blinken zit mij ook een beetje dwars, je zou verwachten dat een ruw oppervlak minder glimt. Tenzij de ruwheid zich op een hele kleine schaal voordoet natuurlijk.Remi schreef:Is op zicht wel een interessante discussie, maar ik kan er niet direct antwoord op geven. Waarom zou een ruwer oppervlakte trouwens de drag verminderen? En als je zo'n ruw oppervlak zou gebruiken zouden die auto's toch nooit zo kunnen blinken bij aanvang van de race? Eens kijken of ik er iets over kan vinden...Matijs schreef:Even een discussie-balletje opgooien:
Ik zit me al een race of vijf af te vragen waarom die Ferrari's zoveel viezer worden dan de andere auto's. Aan het eind van de race zijn die dingen echt helemaal zwart, vooral rond en bovenop de sidepods. Waar komt dat door? Vandaag ook weer, halverwege de race waren de witte (!) letters van de Vodaphone stickers boven de luchtinlaten van de sidepods zowat onzichtbaar door de dikke laag zwarte meuk die er op die auto zit.
Mijn theorie is dat er iets aan de hand is met de verf van de Ferrari's. Volgens mij heeft de verf een soort ruw oppervlak, zoals een haaienhuid, waardoor ze minder drag hebben. En in die ruwe verf blijven allemaal stofdeeltjes hangen waardoor de auto zo vies wordt. Het geheim van Ferrari, zichtbaar voor iedereen?
Glock 7eMerijn schreef:Grappig? Dat is gewoon zwaar kilo utrecht tango, Tommie..
1. Schumacher
2. Barichello
3. Button
4. Fisichella
5. Raikkonen
6. Coulthard
7. Glock
8. Heidfeld
Worden we hier vrolijk van, kijkend naar het algemeen klassement? Neen...