hoe kan je zien of oliepomp nog heel is

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

kan je op een 1 of andere manier controleren of je oliepomp nog goed is??
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hier ben ik ook wel geinteresseerd in... :)
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

Oliedruk meter
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Meten met een voelermaatje, moet je alleen even op zoek hoeveel speling je mag hebben. Weet niet wat een nieuwe kost voor een 16V maar voor een GTT kosten ze nieuwe +/-17 euro.

gr sander
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

dan zal die voor de 16v wel 170 euro zijn
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Carter eraf en pomp uitelkaar halen. Mijn pomp was pas ook verrot. Overdrukventiel zat vast, en pomp had te leiden gehad onder de te hoge druk van de koude start. Pompje is goed toegankelijk, en vervangen zal geen problemen geven.

Succes
Acid
Berichten: 117
Lid geworden op: di 9 mar 2004 14:11

Owkee kan het dan zijn dat bij een kapotte pomp dat je af en toe witte rook krijgt als je voor een stoplicht wacht en kan je meter soms uitvallen en daarna weer uitslaan naar 4 om de keer daarna tussen 1 en 2 te blijven hangen? en zo nee wat kan dit dan betekenen
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Acid schreef:Owkee kan het dan zijn dat bij een kapotte pomp dat je af en toe witte rook krijgt als je voor een stoplicht wacht en kan je meter soms uitvallen en daarna weer uitslaan naar 4 om de keer daarna tussen 1 en 2 te blijven hangen? en zo nee wat kan dit dan betekenen
oliedrukpomp geeft geen rook.
bij rare meteraanwijzingen de stekkeraansluitingen goed droogvegen, stekkers controleren.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

oliedrukwaarschuwingslampje mag niet gaan branden wanneer stationair of tijdens rijden, alleen bij contact aan.
Dus doet ie het.

Bij een aanwijzing van de oliedruk in het dashboard, moet deze tussen 4-5 bar staan, stationair iets lager.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

pierre schreef:
Acid schreef:Owkee kan het dan zijn dat bij een kapotte pomp dat je af en toe witte rook krijgt als je voor een stoplicht wacht en kan je meter soms uitvallen en daarna weer uitslaan naar 4 om de keer daarna tussen 1 en 2 te blijven hangen? en zo nee wat kan dit dan betekenen
Ik ken het euvel, stekkers aan de oliedrukmeter( bij peilstok )maken slecht contact, meter geeft crazy aflezingen.

oliedrukpomp geeft geen rook.
bij rare meteraanwijzingen de stekkeraansluitingen goed droogvegen, stekkers controleren.
Plaats reactie