Kaalmaken R5GTT, hoeveel tijd?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Ik wil graag m'n GTTtje kaal maken (bumpers/kappen etc) zodat de spuiter even goed kan loeren waar de roest zit. Hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?
H8bal

tyberium schreef:Ik wil graag m'n GTTtje kaal maken (bumpers/kappen etc) zodat de spuiter even goed kan loeren waar de roest zit. Hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?
Valt wel mee.

Bumpers en sideskirts stelt niet veel voor. Verbredertjes (vleugeltjes) weet ik niet zeker, maar valt wel mee denk ik.

Duw er ook de achterruit eens uit bij de carrossier. Is niet moeilijk, en dan heb je dadelijk ook zicht zonder die rubber.
H8bal

tyberium schreef: Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?
Wanneer je zonder bumpers rijdt, heb je geen kenteken hangen uiteraard. Oompje agent kan daar natuurlijk altijd lastig over doen. Qua roest kan dit niet zoveel kwaad aangezien dat dat anders ook geregeld nat wordt in een goede plensbui. Je moet uiteraard geen decennia zonder bumpers rijden :)
tyberium
Contacteer:

Ok. Wat bedoelen we met die vleugeltjes? Het hele voorscherm (boven voorwiel) of het plasticken kapje dat er op zit?
Vos

hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden! (N)
Clio 16v.....
H8bal

Vos schreef:hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden! (N)
Serieus ? Sorry wist ik niet, hier in België is dat blijkbaar gans anders.
Vos

H8bal schreef:
Vos schreef:hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden! (N)
ja gevaarlijk wegens scherpe kantjes onder de bumper... ben er 1 x voor aangehouden maar heb me er toen onderuit gelult kreeg ik alleen een bekeuring voor een remlicht wat het niet deed (N) ....
Clio 16v.....
H8bal

Vos schreef:
H8bal schreef:
ja gevaarlijk wegens scherpe kantjes onder de bumper...
Hoe kan je je nu snijden als je aan het rijden bent :p

En dan moet die voetgangers er maar niet voorlopen.
Laatst gewijzigd door H8bal op vr 11 jun 2004 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
tyberium
Contacteer:

En wat bedoelden we dan met die vleugeltjes? Het hele voorscherm (boven voorwiel) of het plasticken kapje dat er op zit?
Vos

H8bal schreef:Hoe kan je je niet snijden als ja aan het rijden bent :p

En dan moet die voetganers er maar niet voorlopen.
:lol:
Clio 16v.....
Ollie

Moet het ff kwijt, maar vragen hoeveel tijd zoiets kost is natuurlijk behoorlijk relatief. De een doet zoiets dagelijks en dan kost het minder tijd dan voor de ander die het nog nooit gedaan heeft. Lijkt wel alsof een hele hoop mensen een drang tot het openen van topics ontwikkelt hebben...
Rob

Probeer het gewoon. De voor en achterbumper zitten elk met 4 boutjes vast.. en de spartbordverbreder met iets meer boutjes, maar dat is ook zo los.

Je kan het toch gewoon eerst zelf proberen, en dan weet je zelf hoelang het duurt. Ik schat zo'n 23 min en 36 sec :X
Skateman

Die leuke plastic sideskirts zitten met een soort metalen bevestigings beugeltje aan een ophangpuntje in de dorpel vast.

Bij het verwijderen van mijn skirts waren deze dus koekiezacht van de roest.

Moet hiervoor nog nieuwe regelen.
Misschien iets om op te letten!

Greetingz..

Skateman (en zijn traag verlopende project.. :-( )
Matijs
Contacteer:

Skirts eraf = nieuwe klemmetjes kopen, zo simpel is dat.
Michiel

De skirts zitten origineel in de dorpel ook vast met popnagels. Is ff lastig boren onder de auto! Maar gewoon goed omhoog krikken.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Roy
Moderator

Mijn 5 is aardig ver verlaagd en ik had geen problemen om die popnagels uit te boren zonder hem op te krikken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
MartinGTT

Kan je inderdaad ook gewoon bij als ie niet opgekrikt is
Steven
Car: M536

Matijs schreef:Skirts eraf = nieuwe klemmetjes kopen, zo simpel is dat.
Die schuifklemmetjes aan de bovenzijde kun je makkelijk hergebruiken, als die pleurislipjes van je skirts tenminste nog in redelijke staat zijn...

Verder zet ik de onderkant altijd vast met tie-wraps :)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Kosten 5 euro :D

net besteld bij ome renault, de mijne waren kompleet weg gerot dus nieuwe er op :)
.:: TurboPowerr ::.
Geert Claes

Hehe, je kan er volgens mij ook aan zonder op te krikken om die dingen uit te boren. En nieuwe klemmetjes kosten iets meer dan een euro per stuk geloof ik.
En euh met een GTT heb je achteraan toch nog een kenteken als de bumpers er af zijn. Vooraan kan je er wel even aanknopen. En in belgië mag men wel rijden zonder bumper, maar dan mogen er geen scherpe kanten of uitstekende delen zijn. Volgens mij heeft en GTT hier toch geen last van....
Droes

H8bal schreef:
in België mag je ook ni zonder bumpers rijden toch? :s
Vos

Tino schreef:
Kosten 5 euro :D

net besteld bij ome renault, de mijne waren kompleet weg gerot dus nieuwe er op :)
heb je het nummer daarvan tino? hier kan mevrouw renaultmedewerker het niet vinden (N)!
Clio 16v.....
Plaats reactie