Kaalmaken R5GTT, hoeveel tijd?
Ik wil graag m'n GTTtje kaal maken (bumpers/kappen etc) zodat de spuiter even goed kan loeren waar de roest zit. Hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?
Valt wel mee.tyberium schreef:Ik wil graag m'n GTTtje kaal maken (bumpers/kappen etc) zodat de spuiter even goed kan loeren waar de roest zit. Hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?
Bumpers en sideskirts stelt niet veel voor. Verbredertjes (vleugeltjes) weet ik niet zeker, maar valt wel mee denk ik.
Duw er ook de achterruit eens uit bij de carrossier. Is niet moeilijk, en dan heb je dadelijk ook zicht zonder die rubber.
Wanneer je zonder bumpers rijdt, heb je geen kenteken hangen uiteraard. Oompje agent kan daar natuurlijk altijd lastig over doen. Qua roest kan dit niet zoveel kwaad aangezien dat dat anders ook geregeld nat wordt in een goede plensbui. Je moet uiteraard geen decennia zonder bumpers rijdentyberium schreef: Mag je rijden met je auto zonder kappen? kan dit schade bij regen?

Ok. Wat bedoelen we met die vleugeltjes? Het hele voorscherm (boven voorwiel) of het plasticken kapje dat er op zit?
ja gevaarlijk wegens scherpe kantjes onder de bumper... ben er 1 x voor aangehouden maar heb me er toen onderuit gelult kreeg ik alleen een bekeuring voor een remlicht wat het niet deedH8bal schreef:Serieus ? Sorry wist ik niet, hier in België is dat blijkbaar gans anders.Vos schreef:hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden!

Clio 16v.....
Hoe kan je je nu snijden als je aan het rijden bentVos schreef:ja gevaarlijk wegens scherpe kantjes onder de bumper...H8bal schreef:Serieus ? Sorry wist ik niet, hier in België is dat blijkbaar gans anders.Vos schreef:hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden!

En dan moet die voetgangers er maar niet voorlopen.
Laatst gewijzigd door H8bal op vr 11 jun 2004 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
En wat bedoelden we dan met die vleugeltjes? Het hele voorscherm (boven voorwiel) of het plasticken kapje dat er op zit?
Moet het ff kwijt, maar vragen hoeveel tijd zoiets kost is natuurlijk behoorlijk relatief. De een doet zoiets dagelijks en dan kost het minder tijd dan voor de ander die het nog nooit gedaan heeft. Lijkt wel alsof een hele hoop mensen een drang tot het openen van topics ontwikkelt hebben...
Probeer het gewoon. De voor en achterbumper zitten elk met 4 boutjes vast.. en de spartbordverbreder met iets meer boutjes, maar dat is ook zo los.
Je kan het toch gewoon eerst zelf proberen, en dan weet je zelf hoelang het duurt. Ik schat zo'n 23 min en 36 sec
Je kan het toch gewoon eerst zelf proberen, en dan weet je zelf hoelang het duurt. Ik schat zo'n 23 min en 36 sec

Die leuke plastic sideskirts zitten met een soort metalen bevestigings beugeltje aan een ophangpuntje in de dorpel vast.
Bij het verwijderen van mijn skirts waren deze dus koekiezacht van de roest.
Moet hiervoor nog nieuwe regelen.
Misschien iets om op te letten!
Greetingz..
Skateman (en zijn traag verlopende project..
)
Bij het verwijderen van mijn skirts waren deze dus koekiezacht van de roest.
Moet hiervoor nog nieuwe regelen.
Misschien iets om op te letten!
Greetingz..
Skateman (en zijn traag verlopende project..

Skirts eraf = nieuwe klemmetjes kopen, zo simpel is dat.
Die schuifklemmetjes aan de bovenzijde kun je makkelijk hergebruiken, als die pleurislipjes van je skirts tenminste nog in redelijke staat zijn...Matijs schreef:Skirts eraf = nieuwe klemmetjes kopen, zo simpel is dat.
Verder zet ik de onderkant altijd vast met tie-wraps

- Geert Claes
Hehe, je kan er volgens mij ook aan zonder op te krikken om die dingen uit te boren. En nieuwe klemmetjes kosten iets meer dan een euro per stuk geloof ik.
En euh met een GTT heb je achteraan toch nog een kenteken als de bumpers er af zijn. Vooraan kan je er wel even aanknopen. En in belgië mag men wel rijden zonder bumper, maar dan mogen er geen scherpe kanten of uitstekende delen zijn. Volgens mij heeft en GTT hier toch geen last van....
En euh met een GTT heb je achteraan toch nog een kenteken als de bumpers er af zijn. Vooraan kan je er wel even aanknopen. En in belgië mag men wel rijden zonder bumper, maar dan mogen er geen scherpe kanten of uitstekende delen zijn. Volgens mij heeft en GTT hier toch geen last van....
in België mag je ook ni zonder bumpers rijden toch?H8bal schreef:Serieus ? Sorry wist ik niet, hier in België is dat blijkbaar gans anders.Vos schreef:hier in nl mag je niet rijden zonder bumpers.... kost je aardig wat pleuro's als ze je aanhouden!

heb je het nummer daarvan tino? hier kan mevrouw renaultmedewerker het niet vindenTino schreef:Kosten 5 euroMatijs schreef:Skirts eraf = nieuwe klemmetjes kopen, zo simpel is dat.
net besteld bij ome renault, de mijne waren kompleet weg gerot dus nieuwe er op

Clio 16v.....