overleden motor laguna 1.8

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Strike

Beste leden,

Ik ben in het bezit van een laguna break 1998, waarvan gisteren de motor is overleden(zuigers), ben al heel nederland aan het bellen geweest maar het is een probleem dit type( f3p b 674) te vinden, kan hier ook een ander type in bv 1.8/16 klepper of 2.0.

alvast bedankt voor jullie reaktie's!!!
Robke
Car: Lexus IS250

http://www.holtrop-renault-demontage.nl/
Daar hebben ze een F3P 678 liggen voor €500,- met 106.000 km.
Strike

Beste rob,
ik heb holtrop gesproken en deze geven aan dat de 678 niet past dit ivm de carter, mocht het anders zijn dan hoor ik het graag.

bedankt voor het meedenken
Robke
Car: Lexus IS250

Dan kun je even naar http://www.brusmotors.nl bellen in Schijndel, die hebben ook nog een F3P liggen, maar die is uit 1994 dus ik weet niet of dat blok zo past. Wel een stuk duurder dan €500,- helaas...

Van de Laguna weet ik vrijwel niks, maar er zal vast wel een 2.0 8V in kunnen, maar dan moet je in ieder geval de computer er ook bij hebben. Of de kabelboom en motorsteunen en dat soort dingen hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen...
Mrtn
Car: R5GTT

ik neem aan dat de onderblokken van de F3P motor hetzelfde zijn, dus dan zou je de carterpan kunnen overzetten! Vaak hebben ze van onder een iets andere vorm zodat deze in verschillende types past
Mrtn = Maarten
Strike

Helaas is dit type blok niet te vinden in nederland en belgie heb nu echt alles gehad, kan wel aan een onderblok komen(ander type) met alluminium carter, zou ik dit kunnen gebruiken?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Strike schreef:Helaas is dit type blok niet te vinden in nederland en belgie heb nu echt alles gehad, kan wel aan een onderblok komen(ander type) met alluminium carter, zou ik dit kunnen gebruiken?
Als je iets duidelijker bent dan kunnen we misschien meer zeggen. Ene, waarom niet voor een 2.0 of een 16v ombouw gaan?? :wink:

Gr.Frits
Geert Claes

Ik acht de kans wel groot dat je het carter zou kunnen overzetten. Er zijn toch nog een hoop merken waar zulke dingen kunnen.
En ik spreek uit ervaring vanop de sloop waar ik werk(enkel japans) Zo legt met een proton 2.O diesel in een galant of in een mitsu space wagon, en een daihatsu applaus in een feroza,.....
Ik zou zeggen, ga eens een kijkje nemen naar dat blok, neem desnoods je carter mee...
suc6
Strike

Het onderblok dat me aangeboden is, is het type f3r b 769, verder heb ik vernomen dat mijn blok ook gebruikt wordt in de mitsu carisma, weet iemand hier verdere details van.

bvd
Plaats reactie